Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:56:53 GMT

بیش از ۵۱ درصد منازل روستایی خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۱۹۲۹

بیش از ۵۱ درصد منازل روستایی خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شد

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد و دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام برگزار شد، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به توسعه روستاها توجه ویژه‌ای داشته و عملکرد مطلوب بنیاد مسکن در استان محصول مدیریت مدیرکل و تلاش همه همکاران مجموعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات ارزنده خیرین مسکن‌ساز در رفع اصلی‌ترین نیاز مردم اشاره کرد و گفت: در طول حیات ایران اسلامی، مردم به واسطه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، کارهای خداپسندانه زیادی کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این اقدامات بعد از پیروزی انقلاب با جدیت بیشتری در زمینه‌های مختلف راه، مسکن، درمان و مدرسه‌سازی ادامه یافت که بسیار ارزنده و تاثیرگذار است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای توجه به چنین اقداماتی شکل گرفته است و امام خمینی (ره) و مردم در پی این بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی در کشور مستقر شود که به دنبال رفع استضعاف و محرومیت باشد و در مناطق کمتر برخوردار، پایه‌های امکانات و رفاه عمومی را تقویت کند.

ملانوری گفت: با همین دیدگاه بود که همان روزهای نخست استقرار نظام جمهوری اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ابتکار امام خمینی (ره) شکل گرفت.

وی افزود: تشکیل بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همه به جهت این بود که هدف انقلاب و توسعه خدمات به اقصی نقاط محروم کشور اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه مسکن، اصلی‌ترین نیاز بشر است گفت: تامین مسکن امن و مقاوم به عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازها، از اهداف نظام و اقدامات اصلی  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

ملانوری اظهار داشت: با همت جهادی کارکنان بنیاد مسکن، بخشی از نیاز در سطح استان برطرف شده اما باید تلاش کنیم در قالب برنامه سال ۱۴۰۰ بخش دیگری نیز مرتفع شود.

وی اجرای طرح هادی را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در راستای بهسازی محیط‌های روستایی عنوان کرد و گفت: در حاضر از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در ۵۸۶ روستا طرح هادی اجرا شده و تامین اعتبار لازم برای اجرای کامل آن باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها مطرح شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با ورود بنیاد مسکن به اجرای طرح هادی، سنگ بنای اقدامات عمرانی در روستاها گذاشته می‌شود.

وی گفت: با وجود همه خدمات قابل تقدیر که طی این سال‌ها در روستاها انجام شده اما متاسفانه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم که این موضوع مخاطراتی همچون تداخل خرده فرهنگ‌ها و گسترش حاشیه‌نشینی را به همراه دارد.

ملانوری تاکید کرد: باید در قالب طرح‌های ویژه در سطح روستاها اشتغال ایجاد کنیم و زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست گزارش مبسوطی از خدمات این نهاد در استان ارائه کرد.

۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است. ۲۱ فروردین تا ۳۱ فروردین دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام نامگذاری شده است.

برچسب‌ها حمید ملانوری توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی توسعه روستایی پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی حمید ملانوری توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی توسعه روستایی اخبار کنکور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب، اکنون مسیرهای شهداد به نهبندان به دلیل نداشتن ایمنی، شاهکوه به میغان، طبس به بردسکن، بیرجند به شوشود و مسیرهای فرعی رباط خان و سرچاه عماری و محور روستایی خرو مسدود است.

او افزود: در پی بارندگی شبانه روز گذشته در بیشتر مناطق استان رواناب جاری شده و در بیرجند، نهبندان، خوسف و بخش‌هایی از طبس و روستاهای قائنات شاهد سیلاب‌ شدیدتری بودیم.

آخوندی اظهار کرد: رواناب شدید به علت بارندگی و سیلابی شدن موجب وارد شدن خسارت به محورهای روستایی، فرعی و عشایری به ویژه قنوات در مسیر رودخانه و نیز خطوط انتقال آب، برق و گاز، تلف شدن دام‌ها و اراضی کشاورزی استان شده که بیشترین آن در شهرستان خوسف بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: محور سرچاه عماری در شهرستان خوسف به دلیل باتلاقی بودن و سیلابی شدن، شانه‌های خاکی آن شسته شده و بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید

۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید

او تصریح کرد: در نهبندان هم ورود سیلاب به داخل معابر شهری و سایت نهضت ملی مسکن را داشتیم که این وضعیت با تلاش مسئولان مدیریت شد و با توجه به اینکه شرایط جوی هنوز ناپایدار است با فروکش کردن سیلاب اقدامات تکمیلی در دستور کار است.

آخوندی تأکید کرد: اکنون مسیرهای اصلی و شریانی استان باز است ولی برخی از مسیرهای فرعی و روستایی به دلیل جاری بودن رواناب بسته است که به تدریج توسط راهداری بازگشایی می‌شود.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که در برخی مناطق جاری شدن سیلاب را به همراه داشت.

اداره کل هواشناسی استان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی پیش بینی کرد که ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تا شنبه شب ادامه دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بارش شدید تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی و آسیب به منازل و خودروها + ویدئو | اندازه تگرگ ها را ببینید
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور