Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین افسانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به آخرین وضعیت انتقال ساختمان پادگان ارتش اردبیل به خارج از شهر و رایزنی با مقامات عالی ارتش اشاره و اظهار کرد: هدف ما خروج پادگان اردبیل از مرکز شهر بود که باید این مرحله از کار، به جد پیگیری می‌شد در حالی که عده‌ای کار اصلی را رها کرده و به مسائل فرعی نظیر میزان تراکم، ساخت و ساز و نحوه بهره‌برداری از پادگان افتاده‌اند در حالی که باید در گام اول توافق دو طرف انجام می‌شد تا در مرحله بعدی فعالیت‌ها به انجام می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به هیچ وجه این توافق به شکل یک طرفه اتفاق نمی‌افتد و باید رضایت مالک این اراضی را که نیروی زمینی ارتش است به دست آوریم تا به دور از حاشیه‌ها و طولانی شدن مباحث کار به نفع شهر و شهروندان پیش رود.

عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر زمین پادگان و تملک آن بلاتکلیف رها شده و چون زمین دولتی است امکان تصاحب آن بر حسب ماده ۹ نیز وجود ندارد.

افسانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای ماده ۹ برای تملک باغ شریعت خاطرنشان کرد: امتیازی که ماده ۹ دارد این است که شهرداری به مالکیت باغ شریعت ورود پیدا نمی‌کند، بلکه کارشناس رسمی دادگستری قیمت‌گذاری را انجام داده و شهرداری بدون اینکه با مالک طرف حساب باشد مبلغ را به حساب دادگستری واریز می‌کند تا روند تملک باغ شریعت طی شود.

وی ادامه داد: قرار است مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از محل کمیسیون ماده ۵ برای تملک اراضی باغ شریعت پرداخت شود و مابقی مبلغ نیز باید از سوی شورا و شهرداری تأمین شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل افزود: با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد باغ شریعت کاربری باغ و فضای سبز داشته و به هیچ عنوان کاربری مسکونی پیدا نمی‌کند قیمت کارشناسی ۹ هکتار باغ شریعت یک رقم معقول خواهد بود که شهرداری باید نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

افسانه در پایان گفت: هرچند اجرای ماده ۹ طولانی است اما با پیگیری شورا و شهرداری و تمهیدات فراهم شده امیدواریم هر چه سریع‌تر تکلیف باغ شریعت و تملک آن به نفع شهر و شهروندان معین شود.

کد خبر 5190197

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری اردبیل حسین افسانه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل پادگان ارتش ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا اردبیل محدودیت های کرونایی اراک شهرستان کرج ستاد ملی مقابله با کرونا باغ شریعت ماده ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون

محمدعلی برزویی معاون خدمات شهری شهرداری کازرون اظهار کرد: پس از اخطار‌های ماموران اجرائیات شهرداری و بی توجهی ۲ واحد صنفی به اخطار‌های نیرو‌های سد معبر، طبق بند ٢ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی این واحد‌های صنفی متخلف در خیابان ابوذر و فلسطین که با سد معبر برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بودند، پلمب شدند.

او گفت: سیر مراحل قانونی تعدادی دیگر از واحد‌های صنفی جهت اقدامات بعدی در حال پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهرداری کازرون از کسبه‌ها خواست جهت رفاه حال شهروندان و با رعایت قوانین با نیرو‌های سد معبر شهرداری همکاری‌های لازم را داشته باشند.

طبق تبصره یک بند ۲ ماده ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان و ... برعهده شهرداری بوده و سد  معابر عمومی و اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • اصغری: تعویض‌های پرسپولیس جواب نداد/ تمرکزمان روی حذفی نیست
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون