Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات اروپایی در بروکسل، عدم اعمال اقدامات تنبیهی علیه پروژه نورداستریم-2 در بسته تحریمهای جدید آمریکا علیه روسیه را یک تحول و گام مثبت برای آلمان و اتحادیه اروپا در راستای اجرای این پروژه خوانده است. 

این دیپلمات اروپایی به خبرگزاری تاس گفته، اینکه آمریکا در آخرین بسته تحریمی خود، هیچ محدودیتی علیه پروژه نورد استریم در نظر نگرفته است جالب توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک تحول مثبت برای آلمان و دیگر کسانی است که در حال ادامه تلاشهای بزرگ برای تکمیل این پروژه هستند. 

به گفته این مقام اروپایی، درحالیکه فشارهای واشنگتن بر مسکو در دیگر زمینه‌ها ادامه دارد، عدم اعمال اقدامات محدود کننده در ارتباط با پروژه خط لوله نورد استریم، می‌تواند نشان دهنده این فرض باشد که آمریکا قصد ندارد روابط خود را با آلمان بر سر نورد استریم پیچیده کند، چرا که با توجه به سرمایه گذاری شرکتهای اروپایی بعید است اجرای آن متوقف شود. 

به گفته این دیپلمات، این اقدام در واشنگتن می‌تواند به عنوان آمادگی آمریکا برای پذیرش منافع کشورهای اروپایی تلقی شود و همچنین یک سیگنال به کشورهای اروپایی برای اتحاد با آمریکا در زمینه مهار روسیه در مسائل مختلف است. 

روز پنج شنبه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا یک دستور اجرایی را در ارتباط با تحریمها علیه روسیه امضا کرد. 

براساس این بسته تحریمی جدید، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرده است. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

اظهارات این دیپلمات اروپایی درحالی مطرح می‌شود که وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مقر ناتو در بروکسل گفته خط لوله در حال ساخت انتقال گاز نورد استریم-۲ که قرار است گاز روسیه را به آلمان منتقل کند در تضاد با منافع اتحادیه اروپاست و همچنین باعث تضعیف اوکراین می‌شود. 

پروژه خط لوله نورد استریم-۲ برای انتقال گاز از روسیه به آلمان، از طریق مسیر زیر دریای بالتیک در حال انجام است. ساخت و ساز این پروژه پس از تعلیق در سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های ایالات متحده از سر گرفته شد. گفته می‌شود خط لوله بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

ایالات متحده به بهانه‌های مختلف از جمله به خطر افتادن امنیت متحدان ناتو خود را در اتحادیه اروپا وافزایش وابستگی آن‌ها به روسیه بارها در مسیر اجرای این پروژه مهم گازی کارشکنی کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نورد استریم روسیه تحریم نورد استریم خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا

وزیر دفاع پاکستان درباره تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان به‌رغم هشدارهای آمریکا، ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، «خواجه عاصف» وزیر دفاع پاکستان روز پنجشنبه ابراز خوش‌بینی کرد که کار تکمیل خط لوله گاز میان این کشور و ایران به‌رغم هشدارهای آمریکا به سرانجام برسد.

او با اشاره به سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به این کشور، آن را تحولی مهم به‌ویژه درباره پروژه خط لوله انتقال گاز دانست.

به گزارش پاکستان تودی، این اظهارات عاصف در حالی بیان شده که ایالات متحده به بهانه تحریم‌ها، درباره هرگونه توافقات تجاری با ایران هشدار داده است.

کلید پروژه خط لوله گاز در سال ۲۰۱۰ و با هدف انتقال گاز از میادین پارس جنوبی در ایران برای تامین انرژی پاکستان زده شد؛ پروژه‌ای که به‌رغم تکمیل در ایران، در پاکستان با تاخیر همراه بوده است.

در میانه نیاز مبرم پاکستان به انرژی و همچنین درخواست از آمریکا برای صدور معافیت تحریمی درباره خط لوله گاز، دولت موقت پاکستان چندی پیش برنامه‌های آغاز ساخت و ساز این پروژه را تصویب کرد.

وزیر دفاع پاکستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از سیاست‌های دوگانه کشورهای غربی به‌خصوص درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در مقایسه با کشورهای دیگر انتقاد کرد.

او با اشاره به چالش مشترک تروریسم برای ایران و پاکستان، بر تعهد مشترک ۲ کشور برای مقابله با آن تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران