Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه در دیدار با نخست وزیر جدید دولت لیبی، با اشاره به قدم بزرگ لیبیایی‌ها در حل و فصل همه جانبه مشکلات این کشور، وظیفه کنونی جامعه بین‌الملل را ارائه هر گونه کمک لازم در این راستا نامید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مذاکراتی با "عبدالحمید دبیبا" نخست وزیر لیبی اعلام کرد که طرف‌های لیبیایی باید گامی راسخ در جهت حل و فصل همه جانبه اوضاع در کشورشان بردارند و جامعه بین الملل نیز باید در این مسیر هر کمکی که لازم باشد را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف گفت: «دیدار ما در یک نقطه عطفی برای کشور شما صورت گرفته است. پس از سال‌ها جنگ داخلی خانمان‌سوز، لیبیایی‌ها گام راسخی برای حل و فصل همه جانبه بحران در کشورشان برداشته‌ند و وظیفه جامعه جهانی نیز در شرایط کنونی، ارائه هر نوع کمک مورد نیاز در این راستاست. ما امیدواریم که مذاکرات امروز ما اجازه دهد تا با ارزیابی دولت لیبی در این خصوص آشنا شویم و شما هم از مواضع مسکو در جهت لزوم اجرای تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل برای حل بحران لیبی آگاه شویم.»   

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به اینکه سفر نخست وزیر لیبی به مسکو، یکی از نخستین سفرهای خارجی وی بوده، یادآور شد که این مسئله گویای روابط دوستانه مرسوم و همکاری‌های نزدیک بین دو کشور و ملت روسیه و لیبی است.

لاوروف ادامه داد، برنامه دیدارهای نخست وزیر لیبی با شخص رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و "میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه تأیید می‌کند که مقامات مسکو تا چه اندازه در حل و فصل مشکلات کشور لیبی علاقه‌مند بوده و سعی می‌کنند تا نقش سازنده‌ای در تلاش‌های بین المللی برای ایجاد شرایط مطلوب‌تر زندگی مردم لیبی داشته باشند.  

اولین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی لیبی – ترکیه با حضور دبیبهنخست وزیر لیبی امروز در ترکیه

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی سرگئی لاوروف اخبار روسیه اخبار لیبی سرگئی لاوروف اخبار روسیه نخست وزیر لیبی بین الملل حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان