Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@19:17:53 GMT

اقتصاد آلمان ۱.۸ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۱ کوچک شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۹۳۴۷

 به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، موسسات اقتصادی در آلمان اعلام کرده‌اند اقتصاد این کشور احتمالاً 1.8 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی به خاطر محدودیت‌های کرونایی کوچک شده است.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 اطلاعات این موسسات نشان می‌دهد زمان بسیار بیشتری طول می‌کشد تا اقتصاد به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش ویروس کرونا و روند کند واکسیناسیون تلاش‌ها برای مهار موج سوم این همه‌گیری را پیچیده کرده است.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، گفت انتظار ندارد اقتصاد این کشور تا پایان سال جاری میلادی به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد ولی اضافه کرد بخش صنعت به خاطر تقاضای بالا از خارج از کشور، روند بهبود خوبی از این بحران داشته است.

این موسسات اقتصادی حالا انتظار دارند تولید ناخالص داخلی آلمان 3.7 درصد در سال جاری میلادی رشد کند. این رقم کمتر از پیش‌بینی قبلی 4.7 درصدی آنهاست. ولی این موسسات پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی برای 2022 را از 2.7 درصد تا 3.9 درصد بالا برده‌اند و انتظار دارند هزینه‌کرد خانواده ها با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی افزایش یابد.

 محدودیت های کرونایی باعث شده خانواده های آلمانی 200 میلیارد یورو (239.54 میلیارد دلار)  پس‌انداز کنند. این پول می‌تواند پس از برداشته شدن محدودیت‌ها، کل اقتصاد آلمان را تقویت کند.

 بیشترین خطر برای رشد اقتصاد آلمان تاخیر در توزیع واکسن کرونا و جهش‌های جدید احتمالی ویروس کروناست که باعث پایین آمدن تاثیر واکسن‌های فعلی می‌شود.

 تولید کنندگان آلمانی صادرات محور در حال حاضر از افزایش تقاضا از طرف چین و آمریکا سود می برند ولی بخش خدمات که در داخل فعالیت دارد ضربه سختی از تمدید محدودیت‌ها جهت مهار همه‌گیری کرونا خورده است.

 موسسات اقتصادی انتظار دارند اقدامات فعلی جهت مهار کرونا طی هفته‌های آینده سخت‌تر و بعد از اواسط ماه مه از شدت آنها کاسته شود. تمامی محدودیت‌ها احتمالاً در سه ماهه سوم سال جاری یعنی در فصل تابستان برداشته می‌شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد

سرپرست شهرداری گنبدکاووس از نهایی شدن احداث یک تقاطع غیرهم‌سطح در میدان امام علی (ع) و یک زیرگذر در میدان بسیج این شهر خبر داد و گفت: ساخت این دو پروژه عمرانی تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری گنبد کاووس، امیرعلی لطیفی اظهار کرد: برای دریافت موافقت‌نامه و تأمین بخشی از منابع مالی دو پروژه روگذر و زیرگذر، با سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور در حال مذاکره هستیم که به‌زودی نهایی خواهد شد.

وی افزود: افتتاح شهربازی سرپوشیده بوستان الغدیر، آسفالت معابر شهری و اصلاح هندسی میدان امام حسین (ع) در ورودی شهر گنبدکاووس از سمت آزادشهر، دیگر پروژه مهم عمرانی شهرداری گنبدکاووس در سال جاری است.

سرپرست شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: بودجه شهرداری گنبدکاووس در سال ۱۴۰۳، ۱۱ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که با موافقت اعضای شورای اسلامی، ۵۵ درصد آن صرف طرح‌های عمرانی شهری و ۴۵ درصد صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.

وی ادامه داد: بودجه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سال گذشته شهرداری گنبدکاووس با متمم به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و تمام آن نیز محقق شد.

لطیفی خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری گنبدکاووس از ۱۱ هزار میلیارد مصوب به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند که ۵۵ درصد آن صرف عمران شهری و باقی‌مانده آن صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر گنبدکاووس حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و شورای اسلامی شهر آن هفت عضو دارد.

کد خبر 751420

دیگر خبرها

  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • پارسال بانک ها چه مقدار تسهیلات دادند
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات بانکی در ۱۴۰۲/ رقم رشد نقدینگی ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید