Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دیابت می‌تواند یکی از بدترین اختلالات سبک زندگی باشد. در حقیقت، این بیماری بر سلامت کلی شما تأثیر گذاشته و خطر ابتلا به مشکلات کلیوی، مشکلات هضم و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. دو نوع دیابت وجود دارد - نوع ۱ و نوع ۲.

نوع ۱ اساساً ماهیت ژنتیکی دارد، اما دیابت نوع ۲ ناشی از انتخاب‌های اشتباه در سبک زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا برخی از عوامل مرتبط با سبک زندگی وجود دارد که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد:

۱/ خوردن غذای بی‌ارزش و فاقد مواد مغذی
۲/ ورزش نکردن
۳/ عدم مراجعه برای معاینات منظم پزشکی
۴/عدم کنترل وزن

این عادات نادرست و بسیار رایجی است که بیشتر ما اجراکننده آن بوده و مقصر بروز بیماری‌های خود هستیم.

بیشتر بخوانید

راهکار‌های مقابله با کبد چرب/کدام غذا‌ها را نخوریم؟

در زیر به برخی علائم هشداردهنده اشاره می‌کنیم تا در صورت مشاهده آن، زودهنگام به پزشک مراجعه کرده و از افت سطح قندخون خود جلوگیری کنید. پیش از آنکه خیلی دیر شود.

۱/ عطش
اگر با وجود مصرف اب سالم و کافی، به طور مداوم احساس تشنگی می‌کنید، ممکن است لازم باشد خود را از نظر ابتلا به دیابت بررسی کنید. هنگامی که به دیابت مبتلا هستید، کلیه‌های شما برای تنظیم گلوکز اضافی مجبور به کار اضافی شده و در نتیجه، گلوکز در ادرار آزاد می‌شود و همراه با آن، برخی از مواد معدنی بسیار ضروری نیز از بدن دفع می‌شوند، همین امر باعث کمبود آب بدن می‌گردد.

۲/ تکرر ادرار
این وضعیت در واقع دلیل کمبود آب بدن است. منطق همان بند فوق‌الذکر است. بدن شما باید گلوکز اضافی را از بدن پاک کند. بنابراین، اگر دیابت داشته باشید بیشتر دچار تکرر ادرار می‌شوید.

۳/ احساس گرسنگی بیشتر
هنگامی که به دیابت مبتلا هستید، بدن قادر به هضم گلوکز نیست که برای آزادسازی انرژی بدن، مورد نیاز است. وقتی این گلوکز اضافی هضم نشود، احساس می‌کنید انرژی کافی ندارید و این ممکن است منجر به گرسنگی دائمی شود.

۴/ خشکی پوست
قند خون بالا باعث می‌شود بافت‌های پوست بیشتر در معرض خشکی قرار بگیرند. از این رو ممکن است دچار خارش شده و در معرض عفونت‌های پوستی قرار بگیرید.

۵/ احساس گزگز در اندام‌ها
دیابت به اعصابی که از مغز سیگنال به اندام می‌فرستند آسیب می‌رساند. به همین دلیل در صورت ابتلا، احساس بی‌حسی و سوزن سوزن شدن می‌کنید.

۶/ التیام کند
دیابت روند بازسازی سلول را کند کرده و از این رو روند بهبودی و التیام بدن نیز کند می‌شود.

۷/ از دست دادن وزن
برخی از افراد همچنین کاهش وزن را تجربه می‌کنند، زیرا انسولین کافی به گلوکز اجازه نمی‌دهد انرژی آزاد کند. از این رو، بدن شروع به سوزاندن چربی موجود کرده تا سوخت خود را تأمین کند. همین امر منجر به کاهش وزن می‌شود.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیابت بیماری دیابت انواع دیابت پیشگیری از دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)

به گزارش ورزش سه، احمد گوهری گلر تیم آلومینیوم در بازی جام حذفی مقابل تیم سابق خود عملکرد خوبی داشت و برخلاف چهار گلی که دریافت کرد نقش ویژه و تاثیرگذار در صعود تیم خود و بازگشت آلومینیوم به مسابقه داشت.

او در طول جریان مسابقه در گردش توپ نقش آلومینیوم نقش آفرینی می‌کرد و با تسلطی که در بازی با پا داشت به خوبی این تیم را از فشار خارج می‌کرد و بازیسازی خوبی از عقب زمین انجام می‌داد، او شروع مجدد های خوبی هم داشت و توپ به نقاط مناسب برای مهاجمان آلومینیوم ارسال می‌شد که فضای انتقال توپ و حتی استفاده از اشتباه مدافعان پرسپولیس را فراهم می‌کرد.

گوهری در دقایق پایانی مسابقه پیش از گل تساوی آلومینیوم روی حملات پرسپولیس واکنش‌های خوبی داشت و دو فرصت استثنایی را از بازیکنان سرخ‌پوش مهار کرد تا همچنان شانس کامبک برای سفید و سبزپوشان اراک فراهم باشد.

او دو دقیقه قبل از گل تساوی آلومینیوم توپ تند و تیزی که به سمت دروازه این تیم آمد را مانند یک مدافع مسلط با پا دفع کرد و در ادامه همان صحنه توپ را جمع کرد و حمله تیم آلومینیوم را آغاز کرد و در رفت و برگشت این توپ به گل تبدیل شد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

درخشش گوهری در ضربات پنالتی هم نقش ویژه و تاثیرگذار او بود، از 7 پنالتی بازیکنان پرسپولیس او 4 تشخیص درست و 2 مهار پنالتی داشت که عملکردی فوق‌العاده مقابل ستاره‌های نامدار باشگاه پرسپولیس بود.

توانایی های گلر جوان آلومینیوم مقابل تیم سابق خود به چشم آمد و در ضربات پنالتی به خوبی قدرت رهبری تیم خود را هم در دست گرفته بود و سعی داشت که بازیکنان این تیم روحیه دهد که در نهایت هم به صعود آلومینیوم ختم شد.

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲