Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی/ رویترز اولین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد " کوجاتپه" در شهر آنکارا ترکیه/ رویترز نماز گزاران فلسطینی در حال ارایه مجوزهای عبور به سربازان اسراییلی برای شرکت در نخستین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی/ رویترز برگزاری اولین نماز جمعه ماه رمضان در اطراف خانه کعبه/ رویترز سفره افطار در شهر موصل عراق/ رویترز کارگاه تولید عصاره (گلاب) و روغن گل رز در شهر طائف عربستان سعودی/ خبرگزاری فرانسه زنان موتورسوار در شهر ماماکو در کشور آفریقایی مالی/ خبرگزاری آناتولی جانی دپ هنرپیشه هالیوود در حال عکاسی در جشنواره بین المللی فیلم " بی سی ان" در شهر بارسلونا اسپانیا/ خبرگزاری فرانسه برگزاری نخستین نماز جمعه در مسجد آیافصوفیه در استانبول.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مکان تاریخی که نزدیک به 90 سال تبدیل به موزه شده بود سال گذشته با تصمیم دولت ترکیه بار دیگر تغییر کاربری یافت و به مسجد تبدیل شد./ خبرگزاری آناتولی سفره افطار رانندگان کامیون در شهر لاهور پاکستان/ پاسیفیک پرس برگزاری آیین های سال نو در معبدی در شهر "لوانگ پرابانگ" لائوس/ شینهوا رژه واحدهای نظامی ارتش روسیه به مناسبت روز پیروزی در میدان سرخ مسکو/ ایتارتاس نوزادان مبتلا به کرونا تحت مراقبت های ویژه در بیمارستانی در شهر استانبول ترکیه/ خبرگزاری آناتولی یک مرکز توزیع افطاری رایگان در شهر جاکارتا اندونزی/ رویترز کارگران در حال جارو کردن خرده سنگ ها از روی خط ریل آهن در ایالت مغولستان داخلی در شمال چین/ شینهوا انتقال 30 مسجمه کپی شده از مجسمه "داوود" میکل آنژ از شهر فلورانس ایتالیا به نماشگاه اکسپر 2021 شهر دوبی/ خبرگزاری فرانسه بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از معبد تابوتی بانکوک تا اعتراضات ضد تبعیض نژادی در آمریکا لینک کوتاه: asriran.com/003GqG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نماز جمعه ماه رمضان اولین نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاهدان عینی گفتند: نیروهای بزرگی از ارتش اشغالگر به منطقه شرقی نابلس هجوم بردند تا از ورود شهرک نشینان به آرامگاه یوسف (ع) محافظت کنند.

آنها تاکید کردند که درگیری بین ده‌ها شهروند و ارتش رخ داد که در آن ارتش از گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی استفاده کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر به تعدادی از محله‌های شرقی نابلس نیز یورش بردند و قبل از عقب نشینی، خانه‌ها را تفتیش کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شهر نابلس یورش برد و خانه‌ای را محاصره کرد.

منابع محلی از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در درگیری‌های مسلحانه پس از هجوم به این شهر خبر دادند.

«آرامگاه حضرت یوسف (ع)» در ضلع شرقی نابلس واقع است که تحت کنترل فلسطینیان است و شهرک نشینان ادعا می‌کنند که از زمان اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، این مکان مقدس برای آنها است.

همچنین از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات خود در ورودی مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس اشغالی، ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را در بامداد روز جمعه محدود کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر از ورود ده‌ها جوان بیت المقدس و فلسطینی‌هایی از داخل اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ برای اقامه نماز صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

هزاران نمازگزار با وجود محدودیت‌های صهیونیست‌ها توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در نمازخانه‌ها و صحن‌های آن نماز صبح را بخوانند و تا نماز جمعه در آنجا بمانند.

ده‌ها مرد و زن تبعیدی مستقر در مسجدالاقصی، علی‌رغم تهدیدها و محدودیت‌های اشغالگران، نماز صبح را در مجاورت مسجد الاقصی و در خیابان‌های شهر قدیمی در نزدیک‌ترین نقطه‌ای که می‌توانستند به جا آوردند.

همزمان با جشن موسوم به «پسح عبری» در چهارمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر همچنان شهر اشغالی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر به شدت در شهر قدیمی قدس مستقر شده‌اند و ادعا می‌کنند که جشن‌های شهرک نشینانی را که در روزهای گذشته یورش‌های تحریک آمیز انجام داده‌اند، تامین می‌کنند.

روز پنج شنبه بیش از ۱۶۷۹ شهرک نشین تحت حفاظت شدید امنیتی نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی هجوم بردند و در آنجا مراسم تلمودی برگزار کردند و نیروهای اشغالگر از حضور ساکنان و نمازگزاران در محل جلوگیری کردند.

دیگر خبرها

  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس