Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان این که همه کشورها با موج فزاینده و جدید مواجه هستند، گفت: برای مقابله با این موج همه پروتکل‌ها باید مراعات شده و سبک زندگی عوض شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ما امروز با ویروسی مواجه شدیم که قدرت سرایت آن ۷۰ درصد بیشتر از ویروس ووهان است بنابراین ما امروز با یک شدت از جانب این ویروس مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی اطلاعات "شاخص آرزیرو" ما پایین هست و به گونه‌ای هست که یک نفر دو یا سه نفر را مبتلا می‌کند، یک جور است از زمانی که "شاخص آرزیرو" تغییر می‌کند و ما به نقطه‌ای که می‌رسیم از یک ابتلاء ممکن است پنج یا هفت نفر مبتلا می‌کند متفاوت است بنابراین شرایط ما امروز با شرایط قبلی متفاوت است.

وی افزود: در روزهای اخیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شرایط در دو ماه گذشته بسیار نگران‌کننده بوده و آماری که داد سرایت ویروس هر هفته نسبت به هفته قبل دو برابر شده پیدا است و یک حرکت بسیار وسیع از طریق ویروس جهش یافته مواجه هستیم حتی کشورهایی که کمتر مواجه بودند در این ایام با مشکلات زیادی مواجه شدند. من با چند نفر از سران کشورهای اطراف صحبت می‌کردم همه آنها با موج جدید و فزاینده مواجه هستند.

روحانی در تبیین این موضوع که با این موج فزاینده چه کار باید بکنیم، گفت: برای اینکه ما بتوانیم موفقیتی را به دست بیاوریم یک پروتکل نمی‌تواند چاره‌ساز باشد همه پروتکل‌ها باید دست به دست هم بدهند. اگر کسی بگوید من به جای روزی سه مرتبه ده مرتبه به دستم را می‌شویم و باید ماسک هم ب‌زند، باید فاصله را هم رعایت کند و ترددها هم ترددهای ضروری باشد تجمعات هم نباید انجام بگیرد.

وی ادامه داد: فضایی هم که قرار می‌گیرد، باید دارای تهویه باشد، کسی هم که ما کلاً هست باید بلافاصله ایزوله شود و از جامعه جدا شود و اگر کسی با او تماس داشت او هم چک شود و اگر تخلف کرد با آن شدید برخورد شود. همه اینها دست به دست هم بدهد یعنی هیچ عاملی به تنهایی نمی‌تواند مسئله را حل کند و بقیه کارها را هم انجام بگیرد باز هم آن است بگوییم هیچکس سفر نمی‌رود باز هم حل نمی‌شود سفر هم نرویم سفر درون‌شهری هم باید به حداقل برسد.

رئیس جمهور افزود: بنابراین هیچکس یک موضوع را نگوید که مشکل فقط این یکی است و همین یکی باید حذف شود. همه موضوعات باید با هم حل شود و همه جای خود را دارند و باید همه اینها به یک موضوع جمع شود و آن اینکه سبک زندگی را باید عوض شود.

روحانی تصریح کرد: همه اینها را می‌توان در یک کلمه تغییر سبک زندگی بگنجانیم. سفرها، دورهمی‌ها، فاصله اجتماعی، قرنطینه و ایزوله همه اینها را باید در کلمه سبک زندگی جمع کنیم. شاید این کلمه‌ای باشد که مسیر و راه را برای ما به طور کامل مشخص می‌کند.

وی افزود: وقتی در شرایط آرامش قرار می‌گیریم و وضع هم خوب و آمار دو رقمی می‌شود و به رقمی زیر ۵۰ می‌رسد، مسابقه شروع می‌شود یکی می‌گوید من این کار را کردم، دیگری می‌گوید من این کار را کردم یکی می‌گوید ستاد خیلی معجزه کرد دیگری می‌گوید قرارگاه این کار را انجام داد و یکی هم می‌گوید فلان وزارتخانه معجزه کرد از آن طرف می‌گویند محله محوری معجزه کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اما وقتی این شرایط برعکس می‌شود و مردم متأسفانه پروتکل‌ها را مراعات نمی‌کنند و با یک ویروس جهش یافته مواجه می‌شوند، اینجا داستان تغییر می‌کند؛ هر کسی می‌خواهد این را به گردن دیگری بیندازد. یکی می‌گوید این بخش مقصر است آن یکی می‌گوید بخش دیگر مقصر است و بخش دوم می‌گوید من خوب عمل کردم این بخش سوم است که مقصر است.

روحانی خاطرنشان کرد: در شرایطی که مشکل پیش می‌آید همه باید باهم دست به دست هم دهیم و همه تریبون‌ها هم باید همراه با هشدار و آرامش باشد. نباید تریبونی داشته باشیم که در آن آرامش را در نظر نگیرد. تریبون هم باید به مردم آموزش و هم آرامش دهد و هم هشدارهای لازم را به مردم ارائه کند و به طور متوازن رفتار کند تا به یک نقطه مطلوب برسیم.

رعایت پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد

وی با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون سه موج داشته‌ایم و به لطف خدا از هر سه موج عبور کرده‌ایم، گفت: تاکنون موج‌های ما سنگین‌تر از موج‌های دیگر کشورها نبوده است آنها هم با چنین موج‌هایی مواجه شده‌اند. ما تجربه موج دوم و موج سوم را داریم اما این یک موج بلندتر، متفاوت و سخت‌تر است‌. ما با استفاده از این تجربه‌ها باید از موج چهارم عبور کنیم.

رئیس جمهور افزود: هفته‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم یعنی از امروز شنبه شروع شده است هفته سختی است و هفته سختی را پیش رو داریم همه باید دست به دست هم دهیم و رعایت پروتکل‌ها باید ۹۰ درصد برسد. متأسفانه در این شرایط سخت آمار مراعات پروتکل در برخی از جاها ۷۰ درصد بود که باید به ۹۰ درصد برسیم تا در هفته‌های بعد این موج را مهار کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: البته همه استان‌ها یک رقم نیستند و بسیاری از آنها در موج رو به بالا در حرکت هستند و در مسیر پیک بالاتر قرار دارند و برخی استان‌ها کمتر است. اما در مجموع به همه ما هشدار می‌دهد که به طور کامل مسئله را مراعات و آن توجه کنیم.

وی با اشاره به بحث واکسن در جلسه امروز هیئت دولت گفت: ممکن است افراد واکسینه شده بعد از ۶ ماه دوباره واکسینه شوند داستان این مسائل روشن نیست. وزارت بهداشت می‌گوید این واکسن مصونیت دوساله ایجاد نمی‌کند باید به فکر تهیه واکسن انبوه برای سال‌های بعد باشیم تا از این مساله عبور کنیم.

خرید هر واکسنی باید به تأیید وزارت بهداشت برسد

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: روزی که برای تهیه واکسن از روسیه و چین اقدام کردیم در فضای مجازی عده‌ای به دنبال فضا سازی در این زمینه بودند و شخصی از تریبون رسمی اعلام کرد که من این واکسن را نمی‌زنم. نامه‌هایی که از سوی برخی پزشک‌ها به دفتر من ارسال شده نشان می‌دهد برخی از ما می‌خواستند که از روسیه و چین واکسن نخریم. همان افراد که می‌گفتند واکسن نخرید امروز می‌گویند چرا واکسن کم خریده‌اید؟

روحانی با بیان اینکه خرید هرگونه واکسنی باید به تأیید وزارت بهداشت برسد، گفت: وزارت بهداشت مجاز است برای خرید واکسن اظهار و نظر کند، البته اگر شرکت معتبری مورد تأیید وزارت بهداشت توان خرید واکسن با قیمت نیمایی داشته باشد مشکلی و موانعی وجود ندارد.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایرنا کد خبر 487407

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروتکل ها وزارت بهداشت دست به دست هم یکی می گوید رئیس جمهور همه اینها سبک زندگی گوید من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم

«نون.خ ۵» هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم می‌زند. شب گذشته  حال و هوای زندگی کولبران به تصویر کشیده شد و شما می توانید بخش هایی از آن را مشاهده کنید.

فصل پنجم سریال «نون.خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است و در نظر سنجی اخیر رسانه ملی به عنوان پربازدیدترین سریال معرفی شد. 

سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و ... بازیگران سریال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم