Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز شنبه به نقل از اسناد رسمی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کردند که ۱۰ فرد و شرکت پاکستانی توسط واشنگتن تحریم شدند.

گفته می‌شود که افراد و شرکت‌های پاکستانی که در شهرهای لاهور و کراچی مستقر هستند، و در شرکت نرم افزاری و سایبری فعالیت دارند که متهم به همکاری با روسیه، جرایم سایبری و دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه پاکستان تاکنون هیچ واکنشی به این اقدام آمریکا نشان نداده است.

وزیر امور خارجه پاکستان اواخر اردیبهشت ۱۳۹۸ اعلام‌کرد که آمریکا سه مقام وزارت کشور پاکستان را در فهرست تحریم روادید قرار داد که مرتبط با پرونده مهاجرت اتباع پاکستانی بود.

علاوه بر این آمریکا در ماه مارس ۲۰۱۸، هفت شرکت‌ پاکستانی را به اتهام فعالیت غیرقانونی هسته‌ای و ریسک بالا این شرکت‌ها علیه امنیت ملی و منافع ایالات متحده آمریکا در فهرست تحریم قرار داد.

کاخ سفید پنجشنبه گذشته با متهم کردن روسیه به سوء استفاده سایبری و دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، ۳۲ نهاد روسی را مورد تحریم قرار داد که شامل اخراج دیپلمات‌ها هم می‌شود. این تحریم‌ها همچنین از ماه ژوئن خرید اوراق بهادار به روبل را ممنوع می‌کند.

این دومین دور تحریم‌های عمده علیه روسیه پس از تحریم‌های ماه گذشته در واکنش به مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه است که شامل تحریم هفت مقام میان رتبه و ارشد روسی و بیش از دوازده نهاد آن کشور بود. روسیه می‌گوید که نقشی در مسمومیت او نداشته است.

برچسب‌ها روسیه تحریم پاکستان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تحریم پاکستان روسیه تحریم پاکستان ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان در آستانه آزادی هستند، گفت: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، 28 تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان 2 کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد