Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که چنان اشرافیتی به منطقه دارند که اجازه نمی‌دهیم منافع نظام جمهوری ایران در هیچ نقطه‌ای از عالم مورد تهدید قرار گیرد.

وی، با تاکید بر اینکه این تفکر در نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و براساس قرآن نه ظلم می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم کسی بر ما ظلم کند، ادامه داد: دولت‌ها و کشورهای استکباری جهان باید بفهمند و درک کنند که دوران استیلا و تجاوز به ملت‌ها به سر آمده و تفکر خود را اصلاح کرده و به خود اجازه ندهد به حق طلبی و حق خواهی ملت‌ها به ویژه ملت ایران تجاوز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اقدام های ابلهانه‌ای توسط استکبار جهانی و در راس آن‌ها رژیم صهیونسیتی بر علیه منافع جمهوری اسلامی ایران انجام شد که تدبیری نداشته‌اند و جمله حضرت آقا که فرمود دوران بزن در رویی تمام شده به یادشان می‌آوریم.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان ابراز داشت: اجازه نخواهیم داد هر آنچه را که در فکر دارند اجرا کنند و در آینده نزدیک شاهد افول قدرت‌های استکباری و رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه و جهان خواهیم شد.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری با بیان اینکه ناوگروه هفتاد و چهارم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون در دریای سرخ و خلیج عدن مستقر استُ، افزود: ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خلیج عدن فراتر رفته و ۲ سوم زمان ماموریت این ناوگروه تا کنون در دریایی سرخ بوده است.

وی تاکید کرد: این حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل حساسیت و اهمیتی است که آن منطقه دارد و اتفاق‌هایی که استکبار توسط برخی از ایادی خود انجام می‌داد.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، خاطر نشان کرد: ناوگروه ۷۴ مشتمل ناوشکن نقدی، ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران تنب هزاران مایل دورتر در حال تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتی‌های تجاری و نفت کش بوده تا هیچ خدشه ای بر تولید در داخل کشور ایجاد نشود.

وی یادآور شد: شیطنت‌های متعددی در دریا رخ داده و اجازه نخواهیم داد برای لحظه‌ای خدشه ای به واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

ارشد نظامی آجا در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتفاق‌ها و الحاق های خوبی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال گذشته صورت گرفت، الحاق ناوبندر مکران به نداجا قدرت حضور مستمر در دریا توسط نیروی دریایی ارتش را بسیار افزایش داد.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری عنوان کرد: به زودی شاهد الحاق ناوشکن‌های دیگر به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم شد که زمان آن در موقع خود اعلام می‌شود.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا اشاره کرد: به توانی رسیده‌ایم که هر آنچه را که نیاز باشد در زیر سطح در حوزه‌های زیر دریایی‌های سبک، نیمه سنگین و در آینده سنگین، در روی سطح از ناوچه‌های رزمی تا ناوشکن‌های بزرگی که سکوی پرواز داشته باشند و به انواع سلاح‌های زیرسطح، سطح و سطح به هوا مجهز باشند را خود می‌سازیم.

وی اضافه کرد: در حوزه هوایی نیز با تجهیز نیروهای نظامی و به ویژه نیروی دریایی به پهپادهای برد بلند دارای قابلیت حمل انواع بمب‌ها اشرافیت خود را بر منطقه بسیار افزایش داده‌ایم.

ارشد نظامی آجا در هرمزگان در همین خصوص تاکید کرد: ‏در عرصه‌های مختلف دریا، هوا و زمین امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که نه تنها قطعه‌های گلوگاهی مورد نیاز تجهیزات برای آماده به کار نگهداشتن آنها را توسط جوانان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم بلکه به فناوری و تجهیزات و امکانات آفندی و پدافندی لازم دست یافته‌ایم و هیچ اتکایی به نیروی خارجی وجود ندارد.

قدرت نیروهای مسلح اهرم راهبردی در دیپلماسی منطقه ای و جهانی است

وی همچنین یادآور شد: ۲۹ فروردین یادآور تدبیر هوشمندانه و مدبرانه معمار کبیر انقلاب است که آنرا به نیروهای مسلح، به همخدمت‌های خودم در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبرک می‌گویم.

وی اضافه کردک در دورانی که دشمنان خارجی با قصد تضعیف انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران تفکر انحلال ارتش را در جامعه انتشار می‌دادند و تعدادی از افراد داخلی ناآگاه نیز به آن دامن می‌زدند امام راحل با ذکاوت و هوشمندی این توطئه را خنثی کردند و در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ دستور رژه سراسری یگان‌های ارتش را صادر کردند.

ارشد نظامی آجا در هرمزگان ابراز داشت: ‏از آن تاریخ به بعد این روز به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران و دلاوری‌های بزرگ نیروی زمینی قهرمان نام نهادن و امیدواریم سربازان لایقی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و دنباله‌رو خون پاک ۴۸ هزار شهید به خون خفته ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم.

امیر دریادار دوم آریا شفق رودسری خاطر نشان کرد: ‏دلاورمردی‌های نیروی زمینی قهرمان و شجاعت‌های عقابان تیز پرواز و اقتدار نیروی دریایی راهبردی و چشمان همیشه بیدار پدافند بر هیچکس پوشیده نیست و ‏قدرت نیروهای مسلح و به طور خاص ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه امکان حفاظت از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را برای نظام به همراه دارد، از ویژگی بازدارندگی فعال هم برخوردار است تا به عنوان یک اهرم راهبردی در دیپلماسی منطقه ای و جهانی برای ایران نقش آفرین باشد.

رژه روز ارتش در منطقه یکم نیروی دریایی برگزار می‌شود

امیر دریادار دوم شفقت رودسری با اشاره به ۲۹ فروردین گفت: امسال دهه ارتش که از روز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی تا شهادت شپهبد بزرگوار شهید قرنی در سوم ارتیبهشت با عنوان «مدافعان وطن یاوران سلامت» نامگذاری شده است و رژه ۲۹ فروردین در بندرعباس با توجه به شرایط کرونایی رژه خودرویی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ‏ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته علاوه بر اینکه مسوولیت اصلی خود را در عرصه‌های دفاعی و تامین امنیت با تمام توان و تلاش انجام می‌دهد، در عرصه‌های مردم یاری در حوادثی مانند سیل و زلزله تا فعالیت در حوزه درمان یاری رسان ملت شریف ایران در شرایط کرونایی بوده و بیش از ۱۵ هزار نفر در اداره بهداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران در این عرصه وارد شدند.

فرمانده فرارگاه مقدم جنوب اظهار داشت: افزون بر ۴۰۰ واحد بیمارستانی ارتش در این حوزه به ملت شریف ایران خدمت رسانی کرده و هم چنان مشغول خدمات دهی هستند و ‏بیمارستان‌های مختلف نیروهای مسلح از ارتش، سپاه و نیرو انتظامی در خدمات مردم قرار دارند.

وی تاکید کرد: بیمارستان جدید نیروی دریایی ارتش در بندرعباس هم دارای افزون بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و امید می‌رود با یاری وزارت بهداشت تجهیزات آن نصب و برای استفاده مردم آماده شود.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران هرمزگان علی صیاد شیرازی بندرعباس ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران هرمزگان علی صیاد شیرازی بندرعباس ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی راهبردی امیر دریادار دوم نیروهای مسلح شفقت رودسری ۲۹ فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش گفت: در حوزه ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم و امروز سه کلاس زیردریایی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین را تولید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، امیر دریادار علیرضا محمدی عصر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج فارس که توسط انجمن ایران‌شناسی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) برگزار شد، اظهار کرد: به‌عنوان نیروی دریایی هر جا صحبت از دریاست، هر جایی که برای دریا تصمیم می‌گیرند و هر جا روایتی برای دریا می‌شود، حضور داریم و خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش نیروی تجهیزات‌محور است، افزود: نیروی دریایی در چهار بعد زیرسطحی، روی سطح و بالای سطح آب و همچنین تکاوری آمادگی دفاع از مرزهای آبی ایران را دارد و به همین خاطر می‌گوئیم هر جا صحبت از دریا است، ما هم هستیم.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پایه تجهیزات پیشرفته نیروی دریایی ما دانشگاه‌ها هستند که علم و فناوری ساختن این تجهیزات را تولید می‌کنند و بنابراین دانشگاه رکن اساسی نیروی دریایی است و نیروی دریایی بدون علم و دانش وجود نخواهد داشت و قادر به تحرک نخواهد بود.

امیردریادار محمدی یادآور شد: برای حفظ و توسعه نیروی دریایی به علم و فن‌آوری نیاز داریم و به همین خاطر نیروی دریایی با دانشگاه‌ها عجین شده است، البته نیروی دریایی در گذشته تجهیزاتی داشت، اما این داشتن تجهیزات صرف بازدارندگی و قدرت نمی‌آورد بلکه استفاده درست از تجهیزات در زمان، مکان و به نحو درست در جهت مؤثر می‌تواند کارساز باشد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس سه فرآیند تاریخ‌سازی، تاریخ‌نگاری و روایتگری درست صورت گرفت که نام بلند خلیج فارس زنده ماند و زنده هم خواهد ماند. بعد از اتمام دفاع مقدس مجبور بودیم تجهیزات پیشرفته نیروی دریایی که شامل انبوهی از تجهیزات، قطعات، دستگاه‌ها و فناوری هستند را بسازیم.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه قطعه‌سازی و بومی‌سازی تجهیزات نیروی دریایی بعد از جنگ تحمیلی شروع شد، گفت: در نتیجه این اقدام بود که برای نخستین‌بار در تاریخ ایران موفق به ساخت زیردریایی شدیم.

امیردریادار محمدی ادامه داد: ساخت زیردریایی را با ساخت زیردریایی سبک غدیر آغاز کردیم و بعد سراغ ساخت زیردریایی نیمه‌سنگین فاتح رفتیم و در حوزه ساخت شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم و امروز سه کلاس زیردریایی را تولید می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ ناوچه همیشه‌قهرمان پیکان را دوباره بازسازی کرده و به صورت تولید انبوه و در تعداد دلخواه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ساختیم و بعد هم سراغ ساخت ناوشکن سهند در کلاس ناوشکن‌های سنگین رفتیم.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش از ساخت پنجمین نسل ناوشکن پیشرفته کلاس سهند و موج خبر داد و گفت: این ناوشکن در دیلمان آب‌اندازی شد و در این حوزه از دانشگاه‌ها و صنعت کمک گرفتیم.

امیردریادار محمدی اضافه کرد: ناوهای تمام‌ایرانی دنا و مکران با طرح و دانش ایرانی و نیروی انسانی در طول ۸ ماه ۶۵ هزار کیلومتر کره زمین را دور زدند و به سلامت برگشتند و حضور ما در خلیج عدن موجب ایجاد امنیت اقتصادی برای شناورهای ما شده است.

کد خبر 749849

دیگر خبرها

  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم