Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمانی گفت: آمار بیماران کرونایی شناسایی شده در استان یزد از ۱۴ فروردین سال جاری تا روز گذشته، نسبت به نیمه اول فروردین تقریبا افزایش سه برابری داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان یزد گفت: طبق آخرین آمار، صبح امروز ۵۸۰ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۹۶ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه تقریبا همه بیمارستان‌های استان بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند، افزود: در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه تامین تخت برای بیماران وجود ندارد و با توجه به تجربه موج سوم کرونا در آبان ماه سال گذشته، تا یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در شرایط خاص برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی پیش بینی شده است.   سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد عنوان کرد: برخی از بخش‌های بیمارستانی در استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است برای نمونه ۶ بخش در بیمارستان شهید صدوقی یزد به این بیماران اختصاص یافته و در صورت لزوم سه بخش دیگر در این بیمارستان آماده شده تا به بیماران کرونایی اختصاص یابد.   سلمانی افزود: با توجه به پشت سر گذاشتن موج سوم کرونا در سال گذشته و اقداماتی که صورت گرفت، هم اکنون بیمارستان‌های استان از نظر تامین اکسیژن مشکلی ندارند و حتی بیمارستان‌های بزرگ استان اکسیژن ساز دارند.   وی در خصوص بیمارستان بحران یزد نیز گفت: این بیمارستان در حال ساخت و ساز و آماده سازی است و امیدواریم طی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.   سلمانی با اشاره به آمار بیماران کرونایی در نیمه اول و دوم فروردین ماه امسال گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۳ فروردین یک هزار و ۶۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند و در این مدت ۱۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت شدند.   وی ادامه داد: آمار بیماران کرونایی شناسایی شده  از ۱۴ فروردین تا روز گذشته در استان، تقریبا با افزایش سه برابری چهار هزار و ۷۸۱ مورد بوده و تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا در این بازه زمانی با افزایش دو برابری نسبت به نیمه اول، ۳۳ نفر بوده است.   سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تصریح کرد: با توجه به اطلاع رسانی‌هایی که پیش از نوروز صورت گرفت تا حد زیادی از ورود مسافر به استان جلوگیری شد و نوروز امسال مسافرت به یزد کم بود و طبق تحقیقی که صورت گرفته ۷۰ درصد ابتلا به بیماری در استان یزد از دورهمی‌ها، رفت و آمدهای خانوادگی و دید و بازدیدهای نوروز نشات می‌گیرد.   وی ادامه داد: کاهش مسافرت به استان یزد در نوروز امسال موجب شده که موج چهارم کرونا در یزد نسبت به سایر استان‌ها از جمله اصفهان، شیراز، تهران، البرز، تبریز و ... رشد کمتری داشته باشد و تعداد بیماران کرونایی در یزد نسبت به این استان‌ها کمتر باشد در حالی که در موج‌های قبلی کرونا، رشد بیماری در استان یزد بیشتر بود.   سلمانی با بیان اینکه استان یزد در پیک چهارم کرونا در کشور وضعیت خیلی بدی ندارد، افزود: چنانچه اطلاع رسانی‌ لازم انجام نگرفته بود و مسافرت‌های نوروزی به استان انجام می‌شد مسلما با تعداد زیادی از ابتلا به بیماری کرونا بر اثر مسافرت مواجه بودیم و عمده دلیل رشد بیماری در استان مسافرت بود اما فعلا دلیل اصلی رشد بیماری در استان دورهمی خانوادگی است.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماران کرونایی بیماری در استان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه اندازی بخشی برای مراقبت از بیمادان خاص ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دو چندان کرد.

او تأکید کرد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند پذیرش می‌شوند.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز یک سری مراقبت خاص انجام می‌شود و در صورت نیاز از این محل برای هماهنگی به منظور انتقال بیمار به بخش آی. سی. یو استفاده شود.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای ۱۱ تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ. دی. او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی. تی. پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و ۶ تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا