Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی قاسمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه اظهار کرد: محلول پاشی هوایی، جهت مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط جنگل‌های سردشت و پیرانشهر به وسعت ۳۰۰۰ هکتار،   با دو فروند هواپیمای محلول پاش، از فردا به مدت دو هفته اجراء می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مطمئنا" در بحث حفاظت و صیانت از جنگل ها، پیشگیری به موقع مهمتر از هر اقدامی دیگر است که خوشبختانه اداره کل منابع طبیعی استان با استفاده از خرد جمعی و تشکیل اتاق فکر برای رسیدن به این هدف گام برداشته و تیم علمی و پژوهشی نیز با تمام توان در خدمت عرصه‌های ملی و جنگلی در راستای این موضوع خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: جنگل‌های استان که نقطه آغازین ناحیه رویشی جنگل‌های زاگرسی می‌باشد؛ از مهمترین گونه‌های نادر طبیعی است که به صورت طبیعی در سطح شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت قرار دارد و باید با روش‌های علمی و تحقیقاتی از این گونه‌های ارزشمند طبیعی بصورت مطلوب و بهینه؛ حفاظت و صیانت کرد.

قاسمی افزود: در سال‌های گذشته بر اثر وجود برخی کمبود‌ها و مسائل طبیعی؛ درختان جنگلی استان در معرض خطر آفت جوانه خوار بلوط قرار گرفته بود که به دنبال این موضوع در سال‌های اخیر اداره کل منابع طبیعی استان با تامین اعتبارات لازم؛ محلول پاشی هوایی را انجام داد، که تا حدود زیادی از پیشرفت و توسعه این آفت جلوگیری شده است. ولی این اقدامات باید ادامه دار باشد و با استفاده از توان علمی و تحقیقاتی بیش از گذشته اقدامات خود را برای حفاظت از جنگل‌ها و مبارزه با آفت‌های موجود گسترش و توسعه دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: جنگل‌های زاگرسی استان عمدتا"در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت واقع شده است که بالغ بر ۱۰۱ هزار هکتار می‌باشد. با توجه به اینکه یکی از وظایف ذاتی اداره کل منابع طبیعی حفاظت از جنگل‌ها می‌باشد؛ در این راستا درصدد هستیم تا با اجماع نظرات اساتید علمی؛ دانشگاهی و خرد جمعی راهکار‌های موثرتری را برای حفاظت از جنگل‌های این مناطق داشته باشیم.

گفتنی است محلول پاشی هوایی از سال ۱۳۹۳ در این منطقه آغاز شده است که امسال نیز در سطح ۳۰۰۰ هکتار از اراضی جنگلی زاگرس و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اجراء خواهد شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگل بلوط جنگل های زاگرس اخبار آذربایجان غربی منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت