Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:31:08 GMT

رزمایش مومنانه؛ افتخاری برای بچه های مسجد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۱۳۷۹

رزمایش مومنانه؛ افتخاری برای بچه های مسجد

رزمایش مومنانه کانون های فرهنگی و هنری؛ افتخاری برای بچه های مسجد و یادگاری برای آیندگان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، ماه مبارک رمضان یکی از فرصت های مناسب و توصیه شده برای انجام اقدامات خداپسندانه و خیرخواهان برای جامعه بوده و امروز نیز در شرایطی که دشمنان علیه اقتصاد این کشور تهدیداتی داشته اند و شرایط سخت کرونایی نیز بر آن مسلط شده باید برای این دستگیری از همدیگر تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همکاری و انسجام برای گره گشایی از نیازهای جامعه علاوه بر اینکه مایه خیر و برکت خواهد شد، سنت های حسنه را نیز گسترش می دهد و این فرهنگ های ناب ایرانی و اسلامی در کل جهان نهادینه می شود و مسیر خیرخواهی که افتخار و گذشته ای درخشان دارد نیز تداوم یابد.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد مثل دیگر نهادهای خیریه ای و فرهنگی مسیر خدمت رسانی را از سال گذشته در قالب مواسات و رزمایش همدلی با محوریت مسجد حرکتی را راه انداختند و مسیر خدمت به مردم شکل گفت که خیر و برکت دارد.

 

رزمایش مومنانه کانون های فرهنگی و هنری؛ افتخاری برای بچه های مسجد و یادگاری برای آیندگان خواهد شد و امسال نیز این موضوع در ماه مبارک رمضان شکل خواهد گرفت.

 

*سیر خدمت به مردم در کانون های مساجد

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان با اشاره به فعالیت های کانون ها در کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: در سال گذشته 300 کانون فرهنگی و هنری این استان در طرح همدلی مشارکت داشته و فعالیت خود را ثبت کرده اند.

 

«محمدرضا نیستانی» افزود: امسال نیز این جریان ادامه دارد و این مراکز فرهنگی و هنری با بکارگیری ظرفیت مردمی و خودجوش در مسیر خدمت به مردم گام برداشته و جلوه های خدمات داوطلبانه را ترسیم خواهند کرد.

 

وی اضافه کرد: در طرح بهارانه فهما رزمایش همدلی و کمک به نیازمندان در کنار دیگر فعالیت های فرهنگی پیش بینی و اجرا خواهد شد.

 

*تهیه و توزیع بسته های معیشتی در 70 مسجد نجف آباد

 

مدیر طرح حافظان سلامت حوزه علمیه نجف آباد گفت: بسته های معیشتی در 70 مسجد این شهرستان تهیه و در ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام «مجید رجایی» ادامه داد: در این طرح هیات امنا، ائمه جماعات و بچه های مسجد برای گره گشایی از مردم جامعه نقش خود را ایفا و نقش آفرینی می کنند.

 

*نقش این همکاری ها در خیر و برکت در زندگی

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به اینکه همدلی و مواسات مشکلات جامعه را رفع می کند، گفت: این همکاری و اقدامات انسان دوستانه مایه خیر و برکت دنیا و آخرت و کاهش دغدغه های جامعه می شود.

 

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» با برشمردن حسنات و اجر خدمت به مردم خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های ماه مبارک رمضان انجام چنین اقداماتی است که از مسیر مسجد هدایت و برنامه ریزی شده و جوانان امروز مثل جوانان دوران دفاع مقدس  نقش خود را ایفا می کنند.

 

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش همدلی کانون های مساجد اصفهان اصفهان کانون های فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان خدمت به مردم بچه های مسجد خیر و برکت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب «رضای انقلاب» با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: این کتاب به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری اتفاق افتاد) تغییر نام داد منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیرو‌ها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

وی افزود: احساس کردم این که چطور یک روحانی چنین ظرفیتی در منطقه‌ای ایجاد می‌کند می‌تواند الگو برای همه روحانیون باشد که دوست دارند به جامعه خودشان خدمت کنند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ایشان یکی از تربیت یافتگان حضرت امامند، از روحانیونی که در مسیر نهضت با امام پیوند خوردند و با همان روحیه و همان نگاه آمدند وظیفه خودشان را اعلام کردند. این طور می‌خواهم بگویم که جریان نهضت را که نگاه می‌کنید حضرت امام خیلی تشکیلاتی عمل نمی‌کردند که بگویم یک سازماندهی خاصی داشته باشند بلکه آگاه کردن افراد را معیار خودشان قرار داده بودند.
رسید.

نویسنده کتاب «رضای انقلاب» درباره علت انتخاب اسم کتاب هم افزود: ایشان در صحبت هایشان وقتی صحبت کردند آن هدف اصلی شان چی بوده می‌گفتند که من فقط عاشق انقلاب بودم عاشق نهضت امام بودم همه کارهایشان برای رضای انقلاب بود اسم خودشان هم که رضا یک ایهامی ایجاد شده رضای انقلاب به معنای این که آقارضای انقلابند که انقلابیند هم به معنای این که نیت شان این بوده که در مسیر رضایت انقلاب کار‌های خودشان را سامان بدهند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ما خیلی آدم‌های ارزشمندی داریم که این جریان انقلاب تا به این جا رسانده اند و فکر می‌کنم اگر بتوانیم این‌ها را خوب ترسیم کنیم برای جامعه مان، آن وقت آدم‌ها می‌فهمدند که حالا که به این نقطه رسیدیم نقطه حتما پایانی نیست ما نیاز به ایثارگری‌های بیشتری داریم و نیاز داریم که آدم‌هایی پیدا بشوند که بیایند ادامه مسیر را بدهند تا به آن هدف نهایی برسیم.

آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده و انتشارات سوره مهر با حضور اهالی فرهنگ، ادبیات و رسانه و سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی، عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند