Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@07:45:14 GMT

آشتی 3 طایفه در بشاگرد پس از 70 سال

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۱۵۱۸

آشتی 3 طایفه در بشاگرد پس از 70 سال

با تلاش دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان و به برکت ماه مبارک رمضان، درگیری ۷۰ ساله سه طایفه در استان هرمزگان، به سازش منجر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه حل اختلاف، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مسئولانی که در امر صلح و سازش بین این سه طایفه دخیل بودند، اظهار کرد: این مصالحه که نشانه زنده‌بودن روح انسانی و اخلاقی است، کار ارزشمند و خداپسندانه‌ای بود که با همت و پشتکار کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد صورت پذیرفت و باید در حفظ و پایداری آن تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهانه پیداکردن برای شروع درگیری و نزاع آسان است و نباید بهانه به دست شیطان داد که باعث بروز اختلاف و درگیری مجدد شود. اختلافات را در نطفه باید خفه کرد و برای پیشگیری از این اختلافات، ابراز محبت به همدیگر، بیان خوبی‌های طوایف و رفت و آمد طوایف با یکدیگر در این زمینه موثر است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ضمن خرسندی از آشتی و صلحی که در میان این سه طایفه صورت گرفت، با ذکر حدیثی از امیرمومنان علی (ع) بیان کرد: هیچ کاری بعد از انجام فرایض دینی، بهتر از صلح و سازش نیست و این مورد از مصالحه را که با پادرمیانی ریش‌سفیدان و سران قبایل صورت پذیرفته است باید نمونه و الگویی برای دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها باشد که بتوانند از اختلافات و نزاع و درگیری در سراسر کشور بکاهند.

صادقی در ادامه به پاسداری از ارزش‌های صلح و سازش اشاره و اظهار کرد: باید از همت و ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان در شوراهای حل اختلاف استفاده کرد و این روحیه خداپسندانه را در زمینه صلح و سازش حفظ کرد و با بیان مفاهیمی اعم از صلح‌یاری و یاوران صلح از آنها در حل مسائل و اختلافات بین طوایف و حتی منطقه استفاده کرد.

وی در پایان جلسه با گوش فرا دادن به مشکلات و کمبودهای منطقه خاطرنشان کرد: در صدد رفع کمبودها و فراهم‌آوردن زیرساخت‌های لازم و ارائه خدمات قضایی بهتر به روستاییان عزیز هستیم.

همچنین در این جلسه یکی از سران قبایل بشاگرد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان شوراهای حل اختلاف، بیان کرد: در بشاگرد اکثر مردم خودشان مشکلاتشان را حل می‌کنند و نسبت خویشاوندی و احترام متقابل به یکدیگر باعث شده که اکثر اختلافات حل شود. ما نیز از آنجا که خودمان در شورای حل اختلاف مشغول صلح و سازش بین افراد بودیم بر خود واجب دانستیم که با کمک و مساعدت ستاد ملی صبر و گذشت و ایثار به این کدورت ۷۰ ساله که در طی آن چندین فقره قتل رخ داده خاتمه دهیم و بدون مطالبه دیه یا شرطی به این کدورت پایان دهیم تا با خاتمه‌دادن این خصومت بار سنگینی را از دوش قوه قضاییه برداریم.

بر اساس این گزارش، این درگیری ۷۰ ساله سه طایفه در استان هرمزگان، با تلاش دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان و با هماهنگی ستاد ملی صبر و برنامه مثل ماه شبکه سوم سیما و به برکت ماه مبارک رمضان، به سازش منجر شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003GsP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان صلح و سازش سه طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان

مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، محمد قویدل با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر استان تا دهم اردیبهشت جاری، اظهار کرد: امتیاز ویژه ثبت‌نام در این آزمون برای افراد دارای سوابق نهضت سوادآموزی، حق‌التدریس و خرید خدمات آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: به منظور تأمین نیروی انسانی ماندگار در مناطق خاص و صعب‌العبور (سخت گذر) استان برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و جزایر استان اختصاص داده شد و از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزایر استان شامل ابوموسی، لاوان، لارک، هنگام و هندورابی اختصاص داده شده است که ثبت‌نام در این آزمون از روز پنجشنبه سی‌ام فروردین آغاز شد.

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام متقاضیان که تا پایان هشتم اردیبهشت سال‌جاری بود، تمدید شده است و علاقه‌مندان تا دهم اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

قویدل ادامه داد: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه چهاردهم خردادماه روی درگاه مرکز جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت و آزمون نیز در روز پنجشنبه هفدهم خرداد در بشاگرد و برای سهمیه جزایر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

کد خبر 748701

دیگر خبرها

  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو
  • صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی