Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:24:21 GMT

۱۲ میلیون قطعه آبزی زینتی در محلات تولیدشد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۲۹۳۵

۱۲ میلیون قطعه آبزی زینتی در محلات تولیدشد

«احمدرضا جعفری» روز  یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید و تکثیر این آبزیان زینتی در۱۳ واحدپرورشی به مساحت ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع صورت گرفته است.
وی بیان کرد: مهمترین گونه‌های ماهیان زینتی در این واحدها شامل دالر، پرت، اسکار، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات اضافه کرد: بچه ماهیان زینتی پرورشی از کشورهای تایلند و مالزی و استان اصفهان وارد کارگاه‌های پرورشی محلات می‌شود و برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تکثیر و پرورش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری توضیح داد: شهرک ماهیان زینتی محلات در زمینی به مساحت ۱۲ و نیم هکتار و در ضلع شرقی دهکده گل این این شهرستان در حال ساخت است و ۲۷ قطعه زمین برای شهرک ماهیان زینتی در محلات پیش بینی شده و پس از تامین زیرساخت آب، برق و گاز در این شهرک فراخوان واگذاری قطعات اعلام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی محلات  گفت: هدف از ایجاد نخستین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات، حمایت از تولیدکنندگان  و افزایش سطح کمی و کیفی محصولات در شاخص استاندارد ملی  با قابلیت صادرات در این شهرستان است.
وی گفت: ۱۵ واحد پرورشی با مساحت ۱۳۳ هزار مترمربع در زمینه تکثیر و توزیع آبزیان زینتی در محلات فعال است و فعالیت این واحدها ۵۰ فرصت  شغلی در محلات ایجاد کرده است.
جعفری با بیان اینکه ۱۶ درصد از میزان ماهیان زینتی کشور در شهرستان محلات تولید می‌شود، یادآور شد: این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه نخست کشور و از نظر میزان تولید بعد از اصفهان، جایگاه دوم را دارد.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی کشور است.
 
 

 
 
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی استان مرکزی محلات صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی وزارت جهاد کشاورزی مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی استان مرکزی محلات صادرات غیر نفتی اخبار کنکور ماهیان زینتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس

رضا فزونی تصریح کرد: در حال حاضر نسل سی و یکم مرغ مادر بومی پارسه در مرکز اصلاح نژادی شمس آباد جوجه ریزی شده است و با توجه به روند پلاک گذاری جوجه‌ها، رکوردبرداری از این جوجه‌ها آغاز شده است. 

این مقام مسئول اظهار کرد: آمار‌های مربوطه بر اساس رکورد‌های گله مادری و اطلاعات شجره نامه و همچنین جوجه‌های نسل جدید برداشت و پس از تحلیل و ارزیابی آماری و اصلاح نژادی، انتخاب مرغ و خروس‌های والدی نسل بعد صورت می‌پذیرد. 

با توجه به بهبود قابل توجه صفات اقتصادی مرغان بومی که طی سنوات متمادی حاصل شده و از طرفی به دلیل پتانسیل ژنتیکی بالای تولیدی این نوع از مرغان که در سطح روستا‌ها توزیع شده است می‌توان به بخش قابل توجهی از نیاز‌های بازار تخم مرغ و گوشت سفید دست یافت

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود