Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:54:11 GMT

خدا بهترین‌ها را برای بندگان صالح قرار می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۳۶۶۹

خدا بهترین‌ها را برای بندگان صالح قرار می‌دهد

پیامبر اکرم (ص) در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان اینگونه دعا کردند: اَللّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ عِبَادِک الصَّالِحِینَ الْقَانِتِینَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیائِک الْمُقَرَّبِینَ بِرَأْفَتِک یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ یعنی خدایا مرا در این ماه از آمرزش‌جویان و از بندگان شایسته فرمان‌بردار و اولیای مقرّبت قرار ده، به رأفتت ای مهربانترین مهربانان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علی‌رضا شاه فضل قمصری به خبرنگار معارف ایرنا گفت: در دعای روز پنجم از خدا می‌خواهیم که ما را در زمره کسانی قرار دهد که همواره از گناهان خود استغفار می‌کنند. در روایت آمده است خوشا به حال کسانی که پای هر گناه خود، یک استغفار دارند. همچنین در روایت داریم که پیامبر اکرم (ص) با اینکه معصوم بودند، روزانه ۷۰ مرتبه استغفار می‌کردند.

وی افزود: پیوستن به مستغفرین به این معناست که انسان در این روز و در این ماه گناهانش آمرزیده ‌شود و با چهره‌ای پاک در مهمانی الهی وارد شود. طبیعتاً کسانی که پاکیزه باشند و در مهمانی الهی شرکت کنند، بهره برداری بیشتری از این مهمانی خواهند داشت.

استاد معارف دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: در فراز دیگر این دعا از خدا می‌خواهیم که ما را در زمره بندگان صالح و مطیع خود قرار دهد. چرا که خدا برای بندگان صالح خود بهترین‌ها را قرار می دهد و ماه مبارک رمضان یکی از بهترین زمینه ها برای انجام رفتارهای نیک و پیوستن به انسان‌های صالح است. انجام کارهای خیر در این ماه ثواب مضاعف دارد و درهای رحمت الهی بر روی انسان‌ها گشوده می شود و انسان می‌تواند با کمترین رفتار نیک، خود را در زمره صالحان قرار دهد.

وی افزود: همچنین در این دعا می خوانیم که خدا ما را در زمره اولیای مقرب خود قرار دهد. مقربین درگاه الهی کسانی هستند که گوی سبقت را در انجام کارهای خیر ربوده‌ و توانسته اند خود را به خدا نزدیک کنند. در این دعا در واقع خدا سه مرحله خودسازی را برای ما ترسیم کرده است. مرحله اول پاک شدن از گناهان؛ مرحله دوم انجام کارهای خیر و مرحله سوم رسیدن به تقرب الهی که امیدواریم خدا توفیق تقرب را به همه ما عنایت بگرداند.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا پیامبر اکرم اخلاق مناسک دینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا پیامبر اکرم اخلاق اختصاصی ایرنا پیامبر اکرم اخلاق مناسک دینی اخبار کنکور قرار دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «صفات الهی» نوشته تیم جی ماوسون به تازگی با ترجمه صبا فریدونی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب که یکی از عناوین مجموعه بن‌مایه‌های فلسفه دین است، در عین خلاصه بودن، اصلی‌ترین موضوعات مطرح درباره صفات الهی را در برمی‌گیرد. پرسش اصلی این کتاب این است که آیا زمانمندانگاری خداوند پذیرفتنی‌تر است یا بی‌زمان انگاری او؟ نویسنده با طرح این پرسش صفات ذاتی خداوند را بررسی می‌کند. کتاب شامل سه فصل است که هر فصل به سه صفت ذاتی خدا می‌پردازد.

فلسفه دین در کشورمان نیز در سال‌های اخیر مورد توجه استادان و محققان به‌ویژه نسل جوان‌تر قرار گرفته است. البته با توجه به گستره موضوعی مباحث فلسفه دین، میزان دغدغه‌مندی نسبت به هر کدام از این موضوعات در جوامع مختلف متفاوت است. موضوعاتی نظیر معنای زندگی، علم و دین، خداباوری، تکثرگرایی و مساله‌های شر و رنج که در زمره موضوعات اصلی و مشترک مباحث فلسفه دین‌اند، مصادیقی از چالش‌های فکری محیط‌های علمی ایران نیز محسوب می‌شوند.

این‌کتاب با ۱۱۴ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6089657 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش فینال جام ملت‌های فوتسال بین ایران و تایلند
  • خلاصه بازی آلومینیوم و پرسپولیس؛ بدون شک بهترین بازی سال‌های اخیر ایران + ویدئو
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران