Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:16:22 GMT

واکاوی علل بروز اختلال در برگزاری آزمون‌های دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۵۵۹۱

واکاوی علل بروز اختلال در برگزاری آزمون‌های دانشگاهی

انتشار خبر اختلال در برگزاری آزمون‌های قبلی، چگونگی اجرای آزمون‌های ترم جاری در یک دانشگاه را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم، سامانه‌های مدیریت آموزش (LMS) به عنوان یکی از حیاتی‌ترین نرم‌افزارهای آموزش‌های غیرحضوری، نقشی اساسی و حیاتی در کیفیت آموزش دوران کرونا در ایران و سراسر دنیا داشته  و دسترسی به این سامانه‌ها نقش بی‌بدیلی در توسعه آموزش عالی داشته است؛ دسترسی به این سامانه‌ها یکی از مهمترین ابزارهای توسعه علمی و ایجاد تنوع در آموزش‌های غیرحضوری است که قطعاً سابقه آن در کشور ما نیز موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بی‌مهری‌های شکل گرفته به ساختارهای علمی و نهادهای دانش‌بنیان داخلی در این بخش،‌ مصداق عینی دارد و مانع‌سازی‌های شکل گرفته در بدنه‌ دانشگاهی که خود باید حامی سامانه‌های دانش‌بنیان باشد، یکی از فرصت‌های علمی را مورد بی‌مهری قرار داده است.

بهره‌مندی از سامانه‌ای با آمارهای برگزاری 1.5 میلیون کلاس آنلاین و 2 میلیون آزمون موفق در کنار خدمات اطلاع‌رسانی لحظه‌ای، ارسال پیام‌های درون دانشگاهی، برگزاری آزمون‌های آزمایشی، ایجاد سامانه پایش سلامت آزمون و ... بدون ایجاد هزینه برای سیستم دولتی، بخشی از تلاش‌های یک شرکت دانش بنیان بوده که در مدت 2 سال انجام شده است اما به دلیل برخی از تصمیمات غیرکارشناسی در معرض اضمحلال قرار دارد.

این سامانه دانش‌بنیان داخلی به واسطه مدیرانی جهادی از بدنه دانشگاه و تیمی متخصص در دل دانشگاه، موفق شده بود در اوج درگیری کرونا یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات آموزش عالی را پیش ببرد و نیاز کشور را از سامانه‌های خارجی برطرف سازد. اما تاکید غیرکارشناسی بر استفاده از نرم‌افزارهای خارجی، تنها در دی ماه سال 99، باعث اختلال چندباره در بیش از 120 هزار نفرآزمون دانشگاه پیام نور در آزمون‌های برخی از دروس مانند، مبانی و مفاهیم اخلاق اسلامی،‌آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اندیشه اسلامی 1و2،‌ تفسیر موضوعی قرآن، زبان فارسی و .... شده است.

 عدم امکان شرکت در آزمون، خروج‌های مکررِ اجباری از سیستم حین امتحان و نهایتاً آغاز ترم بدون دسترسی به نمرات، فقط بخشی از مشکلات بهره‌گیری دانشگاه از یک سیستم خارجی است. نکته قابل توجه این که اختلالات سامانه‌های خارجی نه تنها باعث اقبال دانشگاه به سامانه موفق دانش‌بنیان داخلی نشده است، بلکه برخی از مسئولان این دانشگاه به بهانه‌های مختلف و با ایجاد موانع اداری مانع از استفاده دوباره از سامانه یک شرکت دانش‌بنیان داخلی می‌شوند.

عدم حمایت از طرح‌های عمرانی دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری; تکمیل طرح‌های به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز داردآزمون فراگیر ارشد پیام نور برگزار می شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزمون دانشگاه پیام نور شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی علمی آزمون دانشگاه پیام نور شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی علمی دانش بنیان داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینوتکس میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس۲۰۲۴، امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس، آغاز به کار کرد. 

در ابتدای مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴، جزئیاتی درباره برگزاری این نمایشگاه ارائه کرد و گفت: این رویداد با برگزاری نمایشگاه صنایع خلاق و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، مصادف شده است. 

فشمی در ادامه به ابعاد بین‌المللی نمایشگاه اینوتکس و بازخورد‌هایی که در دنیا دریافت شده است گفت: امسال در نمایشگاه اینوتکس میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت در قالب غرفه‌دار و شرکت‌کننده هستیم. 

وی تاکید کرد: امسال در بخش بین‌الملل نمایشگاه اینوتکس میزبان آن دسته از کشور‌هایی هستیم که در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تاثیرگذاری بیشتری دارند. 

فشمی، به رویداد‌های مختلفی که نمایشگاه اینوتکس درحال برگزاری است اشاره کرد و گفت: در ۴ روز برگزاری نمایشگاه، حدود ۴۰ رویداد و کارگاه تجاری‌سازی و آموزشی با اهداف آموزشی در فضای اکوسیستم فناوری ایران درحال برگزاری است. 

وی افزود: در رویداد‌های گوناگونی که توسط متخصصان برگزیده در این نمایشگاه برگزار می‌شود، موضوعاتی مانند چالش‌های عمومی کسب و کار‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی فضا‌های فناورانه کشور بررسی خواهند شد. 

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس به برگزاری جلسات ریورس‌پیچ در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در جلسات ریورس‌پیچ این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و خارجی، به گفت‌وگو و طرح نیاز‌های فناورانه خود می‌پردازند و درواقع دستاورد‌های خود را مبادله می‌کنند. 

فشمی در پایان از برگزاری رویداد «المپیک فناوری» در محل پارک فناوری پردیس، خبر داد و گفت: در اواخر مهرماه امسال، شاهد برگزاری رویداد المپیک فناوری با هدف حضور فناوران و شرکت‌های خلاق کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • اینوتکس سیزدهم میزبان ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • اینوتکس میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است