Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل فرابورس ایران درباره طرح تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه، گفت: اگر این منابع بی‌وقفه و سریع به بازار تزریق شود، اثر مثبتی بر نقدشوندگی سهام سهام خواهد داشت.

به گزارش  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «امیر هامونی» افزود: این تصمیم توسط سازمان بورس به منظور حمایت از بازار سرمایه و سهامداران و کاهش اثرات رفتار هیجانی برخی سهامداران و تعادل‌بخشی به این بازار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه چه اقدام‌های مکمل دیگری لازم است تا طرح تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه با توفیق کامل مواجه شود، بیان‌داشت: به نظر می‌رسد با تسهیل شرایط انتشار، ورود سریع و یک‌جای این منابع به بازار می‌تواند کاراتر باشد؛ زیرا ورود تدریجی این منابع به برخی از گروه‌ها فقط موجب ایجاد قدرت نقدشوندگی بیشتریا به عبارت بهتر فرصت فروش می‌شود، در حالی که هدف از این طرح نه فقط نقدشوندگی بلکه حمایت از بازار است.

مدیرعامل فرابورس، همچنین پیگیری مسیر وجوه جمع‌آوری شده و گزارش آن به نهاد ناظر یا افشای منابع حمایتی در هر سهم را در توفیق این طرح مثمر ثمر عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به مصوبه‌های شب گذشته سازمان بورس درباره دامنه نوسان و قانون رفع گره معاملاتی که از اول اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شود، افزود: تغییر دامنه نوسان به منفی سه تا مثبت ۶ درصد شرایط را برای متقارن کردن تدریجی و افزایش دامنه نوسان مهیا می‌کند.

هامونی ادامه‌داد: به کمک قانون جدید در رفع گره معاملاتی این انتظار وجود دارد که هرچه سریعتر نمادهایی که در چند روز متوالی در صف خرید یا صف فروش قرار گرفته‌اند، به تعادل برسند و نقدشوندگی آن‌ها افزایش یابد.

وی در توضیح قانون جدید رفع گره معاملاتی، توضیح‌داد: اگر نمادی در پنج روز متوالی در صف خرید یا صف فروش بوده و مجموع حجم معاملات نماد در آن پنج روز کمتر از ۲ برابر حجم مبنا باشد، آن نماد مشمول گره معاملاتی می‌شود و روز ششم دامنه نوسان برای آن نماد معاملاتی منفی ۶ و مثبت ۶ درصد خواهد بود و نماد نیز در آن روز حجم مبنا ندارد.

 براساس اعلام «محمدعلی دهقان دهنوی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کرد تا دامنه نوسان قیمت‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه به مثبت ۶ و منفی سه افزایش یابد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه گره معاملاتی دامنه نوسان سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان جلسه اخیر خود با سرمایه‌گذاران برای اعلام گزارش مالی سه ماهه ابتدایی این شرکت، به آنها اعلام کرد که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد. متا هفته گذشته دستیار هوش مصنوعی Meta AI را به اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ و مسنجر اضافه کرده بود تا وارد رقابت جدی‌تری با ChatGPT شود.

متا برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ سود ۴.۷۱ دلار به ازای هر سهم و درآمد ۳۶.۴۶ میلیارد دلاری را گزارش کرد. اما پیش‌بینی آن برای سه ماهه دوم باعث‌شد تا سهامش به‌اندازه ۱۶ درصد سقوط کند. 

به گزارش ورج، زاکربرگ در جریان این جلسه به سرمایه‌گذاران گفته است:

 «سرمایه‌گذاری برای ایجاد این تجربیات جدید، یک برنامه بلند مدت بسیار خوب برای ما و سرمایه‌گذارانی بوده است که همراه ما بوده‌اند؛ و نشانه‌های اولیه آن نیز کاملاً مثبت بوده است. اما ساخت هوش مصنوعی پیشرو نیز نسبت به سایر تجربیاتی که به برنامه‌های خود اضافه کرده‌ایم، کار بزرگ‌تری خواهد بود و احتمالاً چندین سال طول می‌کشد.»

رویکرد‌های متا برای کسب درآمد از هوش مصنوعی

او در ادامه گفت که دستیار هوش مصنوعی متا از زمانی که به‌طور گسترده در دسترس قرار گرفته است، توسط «ده‌ها میلیون نفر» آزمایش شده است. زاکربرگ می‌گوید که متا در حال حاضر راه‌های متعددی را برای کسب درآمد از طریق Meta AI در نظر دارد:

 «راه‌های مختلفی برای ایجاد یک کسب‌وکار عظیم وجود دارد، از جمله مقیاس‌بندی پیام‌های تجاری، معرفی تبلیغات یا محتوای پولی در تعاملات هوش مصنوعی، و اجازه دادن به مردم برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر و دسترسی به محاسبات بیشتر؛ و علاوه بر اینها، هوش مصنوعی درحال‌حاضر به ما کمک می‌کند تا تعاملات خود با برنامه‌ها را بهبود بخشیم، که این امر به طور طبیعی منجر به دیدن تبلیغات بیشتر و بهبود مستقیم تبلیغات برای ارائه ارزش بیشتر می‌شود.»

مارک زاکربرگ پیش‌بینی‌کرده که طی سال‌های آینده، هوش مصنوعی متا می‌تواند سطح کیفیت تبلیغات آنها را بهبود بخشد. این رویکرد، غول شبکه‌های اجتماعی را در مسیر متفاوتی نسبت به OpenAI قرار می‌دهد.

منبع: دیجیاتو

tags # هوش مصنوعی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند