Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:54:41 GMT

۶۲۰ هزار مترمربع از عرصه‌های طبیعی کردستان رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۲۴۷۱

۶۲۰ هزار مترمربع از عرصه‌های طبیعی کردستان رفع تصرف شد

طاهر کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اراضی رفع تصرف شده بر اساس آرای اجرایی صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی، ۱۰۸ فقره پرونده به میزان ۴۴۱ هزار کیلوگرم تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع  درختان ۱۸۸ فقره پرونده و به میزان ۴۴هزار و ۳۶۷  اصله درخت و نهال و همچنین در اجرای ماده ۴۳ قانون مذکور ۵۵ فقره پرونده برای بوته کنی تشکیل شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: در این مدت جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع درختان ۱۸۸ فقره پرونده و به میزان ۴۴ هزار و ۳۶۷ اصله درخت و نهال و همچنین در اجرای ماده ۴۳ قانون مذکور ۵۵ فقره پرونده برای بوته کنی تشکیل شد.

وی گفت: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز است و انتظار می‌رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کرد.

وی ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواسته است گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع  گزارش دهند.

در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره‌برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

برچسب‌ها شکایت کردستان منابع طبیعی زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکایت کردستان منابع طبیعی شکایت کردستان منابع طبیعی زاگرس اخبار کنکور منابع طبیعی فقره پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

 علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان  گفت:  این مقدار زمین با بررسی پرونده‌های راکد و به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد فی مابین و عدم انجام تعهدات خود در زمینه ساخت و ساز از تعداد ۷ فقره قرارداد فسخ و پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع قضایی و انتظامی خلع ید و آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی زمین‌های آزاد شده حدود ۶۰۰ میلیارد ریال بوده و این زمین‌ها به متقاضیان و سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز با هدف بازپس گیری زمین‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و واگذاری به سرمایه گذاران و متقاضیان واجد شرایط جدید، تعداد ۹۴ فقره قرارداد پس از طرح در هیات‌های حل اختلاف، فسخ و خلع ید و به آزادسازی ۶۰ هزار مترمربع زمین منجر شد.

راشکی افزود: به علاوه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹ فقره قرارداد در کمیته‌های پایش طرح‌های راکد پس از طی مراحل قانونی فسخ و برای بهره مندی و انتفاع از مزایای شهرک‌های صنعتی جهت آزادسازی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: حسب تاکیدات دستگاه قضائی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، زمین خواری، صیانت از زمین‌های ملی در اختیار و تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد، شرکت شهرک‌های صنعتی استان از سال گذشته با تشکیل کمیته‌های پایش، هیات‌های حل اختلاف و طرح موضوع در مراجع قضایی، تلاش خود را جهت تسریع در روند ساخت و ساز قرارداد‌های منعقد شده قرار داده و این روند در سال جاری با تمرکز بر شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" کماکان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر