Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در تشریح نشست عصر یکشنبه کمیسیون متبوع خود گفت: کلیات استفساریه حوزه قانون نظام صنفی در این نشست بعد از بررسی، مورد موافقت  اعضای کمیسیون قرار گرفت اما جمع‌بندی و ارائه گزارش نهایی آن به صحن علنی به دلیل نیاز به توضیحات بیشتر و هماهنگی با هیات رییسه مجلس به هفته آینده موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استفساریه شمول مالیات بر اشخاص در مناطق آزاد هم در این جلسه بررسی شد؛ اخیرا براساس حکم دیوان عدالت اداری این قانون دچار مشکل شده است. ما هفته گذشته در این مورد با پژوهشکده شورای نگهبان جلسه‌ای داشتیم؛  در متن نهایی قانون برای معافیت مالیاتی در مناطق آزاد، موضوع پرسنل دولت و بخش غیردولتی از یکدیگر تفکیک شده‌اندکه مقرر شد با موافقت جلیل مختار نماینده طراح استفساریه، آخرین ویرایش این طرح قبل از ارائه به صحن علنی و رای‌گیری در صحن با مشورت شورای نگهبان انجام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به انتخاب دو نفر از نمایندگان برای عضویت در کمیته انتشار اوراق بهادار اسلامی در بازار پول و سرمایه به عنوان ناظر بیان کرد: مجتبی توانگر و سیدکاظم موسوی براساس قانون بودجه از سوی کمیسیون اقتصادی به هیات رییسه مجلس برای انجام رای‌گیری در صحن انتخاب شدند.

پورابراهیمی تصریح کرد: موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با دولت جمهوری غنا، پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی و اصلاح موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف میان ایران و سوییس هم در این نشست بررسی و کلیات آنها تصویب و مقرر شد بعد از انجام اصلاحات، براساس قانون اساسی و نظرات شورای نگهبان،  گزارش نهایی آنها به صحن علنی ارائه شود.

پربیننده ترین ۷میلیون ایرانی فاقد سهام عدالت در سال ۱۴۰۰سهام دریافت خواهند کرد / مجلس با هر نوع مهندسی انتخابات دفاتر استانی سهام عدالت مقابله می‌کند تذکر به «حاجی‌میرزایی» درباره پرداخت حق التدریس فرهنگیان تبعات برگزاری عجولانه انتخابات سهام عدالت استانی / از باز شدن باب رانت و دلالی تا فشار فروش ۶۰هزار میلیاردی نماینده زن مجلس به کرونا مبتلا شد + عکس حداکثر اعتبار دسته چک تعیین شد / مجازات سنگین برای جعل چک

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اثربخشی اجرای طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در کنترل بازار مسکن، گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه و طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی دو قانون بسیار مهم مجلس یازدهم بوده که در زندگی مردم اثرات بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت و تکمیل کننده دو قانون جهش تولید مسکن برای افزایش تولید و رونق ساخت و ساز و مالیات بر خانه‌های خالی است که بازار مسکن را مدیریت کرده و جلوی احتکار کنندگانی که با هدف سود بیشتر فاصله عرضه و تقاضا را بیشتر کرده و قیمت‌های کاذب ایجاد می‌کنند، را می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، عنوان کرد: مجموع قوانین تصویب شده در مجلس یازدهم زمینه مدیریت بازار مسکن را فراهم کرده و با ورود به این بازار پر آشوب، با کنشگران فعالی که دست به سوداگری می‌زنند، قاطعانه برخورد می‌کند، از جمله دفاتر مشاوران املاک غیر قانونی که باعث التهاب در بازار و افزایش قیمت می‌شوند. البته اخیراً دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با افزایش نظارت میدانی، با بیش از هزار دفتر مشاور املاک مختلف برخورد و دفتر آنها را پلمپ کرده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر نظارت بر سایت‌ها مشهور در زمینه مسکن در حال افزایش بوده تا آگهی جعلی درج نشود. در همین راستا وزارت راه و شهرسازی با سکوهای آنلاین بازار مسکن هماهنگی و مذاکره کرده تا تمامی آگهی‌های مسکن به همراه کد مشخص از سامانه املاک و اسکان منتشر شود و از ارائه اطلاعات جعلی و غیر واقعی مسکن و مالک جلوگیری شود.

شاکری افزود: اجرای قوانین مذکور به صورت دقیق و ثبت قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن در سامانه ملی املاک و اسکان، اخذ عوارض از زمین‌های بایر و خانه‌های خالی و بهره گیری از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی آنها با هدف جلوگیری از احتکار و برخورد با سوداگران و مافیا زمین و مسکن اجرایی خواهد شد و از التهاب بازار جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات اراضی تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرقی تهران، گفت: مردم نگران نباشند چرا که با جدیت در حال پیگیری این موضوعات و اخذ مصوبه لازم هستیم و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه به نتیجه مطلوب رسیده و اعلام کنیم.

کد خبر 6095083 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مآخذ مالیات برعایدی سرمایه در ایران برعکس دنیاست
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال