Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@04:37:39 GMT

به زودی شاهد سقوط صنعت نشر خواهیم بود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۵۴۲۷

به زودی شاهد سقوط صنعت نشر خواهیم بود

مدیر انتشارات نوشته گفت: به جای اینکه ناشران و کتاب فروشان را تشویق کنند که تولیدات خوبی داشته باشند تا مردم در اوقات فراغت خود از آنها استفاده کنند، کتاب فروشی‌ها را تعطیل و مردم را از این امکان محروم می‌کنند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ظرف ماه‌های آینده شاهد سقوط شدید صنعت نشر خواهیم بود.

مهدی صاحب فصول، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سه روز پیش کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۷۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که قیمت آن پیش از نوروز ۴۳۰ هزار تومان بود؛ یعنی کاغذ در این بازه زمانی حدود ۳۰۰ هزار تومان گران‌تر شده است.

وی افزود: واردات کاغذ متوقف شده است و این امر خود به خود بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این انتخابات نیز در پیش است، افرادی که کاغذ در اختیار دارند به دلیل اینکه مطمئن نیستند که کاغذ به اندازه کافی وارد شود، آنها را نگه می‌داند و به این واسطه در حال سودجویی هستند.

این ناشر ادامه داد: در این اواخر دولت برای کنترل افزایش قیمت کتاب‌ها، اقدام به تخصیص کاغذ دولتی به ناشران کرد؛ اما پیش از سال نو تاکنون توزیع کاغذ دولتی نیز متوقف شد. این مساله باعث شده است که ناشران برای چاپ کتاب‌های خود، کاغذ را از بازار آزاد تهیه کنند.

صاحب فصول با اشاره به تعطیلی کتاب فروشی‌ها، تصریح کرد: پیش از ماه مبارک رمضان اغذیه‌فروشی‌ها باز بودند، اما به کتاب فروشی‌ها اجازه فعالیت نمی‌دادند. این امر سختی‌های بسیاری برای صنعت نشر به وجود آورد.

وی با بیان اینکه " تعطیلی کتاب فروشی‌ها بی توجهی به فرهنگ است"، گفت: معمولاً گفته می‌شود که افراد باید در خانه بمانند و از مسافرت و حضور در تجمعات خودداری کنند. این در حالی است که افراد برای ماندن در خانه نیاز به سرگرمی دارند. تلویزیون، بازی، خواندن مجله و کتاب برخی از این سرگرمی‌ها است. وقتی افراد نتوانند کتاب مورد علاقه خود را خریداری و مطالعه کنند بخشی از وقت آنها در خانه به بطالت می‌گذرد.

این ناشر ادامه داد: مسلم است که اگر بخشی از وقت افراد خالی باشد، آن را به کارهای دیگری از جمله قدم زدن در پارک‌ها و حضور در تجمعات اختصاص می‌دهند که جامعه را دچار مشکل می‌کند. تعطیلی کتاب فروشی‌ها یک اشتباه محاسباتی است.

صاحب فصول تاکید کرد: به جای اینکه ناشران و کتاب فروشان را تشویق کنند که تولیدات خوبی داشته باشند تا مردم در اوقات فراغت خود از آنها استفاده کنند، کتاب فروشی‌ها را تعطیل و مردم را از این امکان محروم می‌کنند که به ازای آن خسارت‌های دیگری پدید آمد. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ظرف ماه‌های آینده شاهد سقوط شدید صنعت نشر خواهیم بود.

کد خبر 487824

منبع: ایمنا

کلیدواژه: كتاب و كتاب خواني کتاب کتابفروشی های اصفهان کتابفروشی کاغذ افزایش قیمت کاغذ واردات کاغذ کاغذ وارداتي کاغذ باطله تولید کاغذ صنعت کاغذسازی كاغذ سنتي صنعت نشر انتشارات موسسه انتشارات انتشارات نوشته تازه های نشر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کتاب فروشی ها صنعت نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" از 6 تا 15 اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاوردهای چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.   این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آنها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.   در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودروهای نوآورانه و پاک بودیم. 278 خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی با خودروهای برقی و احترام به محیط زیست است.   غرفه‌های نمایشگاه پکن 2024، میزبان  خودروسازی جهان و برندهای چینی مطرحی همچون Chery و... است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند و تبادل نظر و بحث و گفتگوهای مفیدی میان متخصصان و فعالان این حوزه صورت گرفت.   بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از 117 مدل خودروی جدید توسط 30 شرکت خودروساز بودند.   این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و همکاری میان خودروسازان داخلی و خارجی فراهم کرده و زمینه را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت در سطح جهانی مهیا نموده است.    نمایشگاه پکن 2024 بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دعوت به کتک‌کاری: دعوای دربی میلان ادامه دارد! (عکس)‏
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)