Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@09:29:01 GMT

ثبت ۱۵۰ تیراندازی مرگبار در ۱۰۸ روز

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۵۵۳۲

وب سایت"بایگانی خشونت با اسلحه" امروز دوشنبه، اعلام کرد که تنها ۱۰۸ روز از سال ۲۰۲۱ می‌گذرد و با احتساب تیراندازی‌های امروز، ۱۵۰ مورد تیراندازی مرگبار در آمریکا رخ داده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "بایگانی خشونت با اسلحه" (GVA) گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی که هر حادثه خشونت با اسلحه را در ایالات متحده به ثبت می‌رساند در پیامی در فضای مجازی نوشت: این درحالی است که ۱۵۰ مورد تیراندازی مرگبار در سال گذشته در ۳۱ ماه مه یعنی معادل ۱۵۰ روز به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش وب سایت بایگانی خشونت با اسلحه، در ژانویه در ایالات متحده ۳۴، در فوریه ۴۰، مارس ۴۵ و آوریل ۳۱ مورد تیراندازی مرگبار به ثبت رسیده است.

طبق تعاریق بایگانی خشونت با اسلحه تیراندازی مرگبار به حادثه‌ای گفته می‌شود که در آن بجز مهاجم، ۴ نفر یا بیشتر به ضرب گلوله مجروح و یا کشته شوند.

طی روز‌ها و هفته‌های اخیر موج فزاینده‌ای از خشونت باسلاح گرم از کشتار شهروندان به دست نیرو‌های پلیس تا خشونت‌های مسلحانه در اماکن عمومی از شهروندان مسلح آمریکا را فرا گرفته است.

تنها در روز گذشته، (یکشنبه) ۲ تیراندازی در ایالات ویسکانسین و تگزاس باعث کشته شدن ۶ نفر شد.

همچنین درجریان تیراندازی در ساختمان فدکس مینیاپولیس ایالت ایندیانا که در ۲۶ فروردین رخ داد، ۹ نفر از جمله فرد ضارب کشته شدند، ضارب دراین حادثه تیراندازی یک جوان سفیدپوست ۱۹ ساله آمریکایی بود، وی ۴ نفر دیگر را نیز با شلیک گلوله مجروح کرد.

دولت جو بایدن به رغم انتقاد از افزایش خشونت با اسلحه گرم در کشور، تا کنون هیچ اقدام قاطعی در مورد محدود کردن حمل سلاح گرم انجام نداده است.

رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که بشدت خواهان ممنوع شدن حمل سلاح‌های تهاجمی است. وی اواسط فوریه (بهمن) طی سخنانی به مناسبت سالگرد تیراندازی در دبیرستانی در ایالت فلوریدا از کنگره خواسته بود که قانون حمل سلاح را بر پایه «عقل سلیم» اصلاح کنند. برچسب ها: حمل سلاح ، بایدن ، مجروح ، کشته ، ایالت ، آمریکا ، زخمی ، تیراندازی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حمل سلاح بایدن مجروح کشته ایالت آمریکا زخمی تیراندازی تیراندازی مرگبار حمل سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا

بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا