Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا مهرجو صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ۹.۵ ریشتر روز یکشنبه در شهرستان گناوه، تیم‌های امداد و نجات و بازرسی در ساعات اولیه زلزله به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

فرماندار گناوه افزود: همزمان با اعزام این تیم‌های فراخوانی اعضای مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری با حضور مدیرکل بحران استانداری بوشهر نشستی اضطراری برگزار شد که در این نشست تصمیمات لازم جهت امداد رسانی و بررسی‌های اولیه خسارات اتخاذ شد و سپس بازرسان ارزیابی کننده به همراه مدیران استانی و شهرستان با حضور استاندار در مناطق آسیب دیده حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان خسارت‌ها در این زمین لرزه بیشتر در هفت روستای شهرستان وارد شده است که بیشتر آن مربوط به دیوارها و ترک خوردگی سقف خانه‌ها بوده است و خوشبختانه خسارات جانی هم نداشته است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: در این زلزله آسیبی به زیرساخت‌های آب، برق و مخابرات و گاز در شهرستان گناوه وارد نشده است.

وی ادامه داد: در شب گذشته تعداد ۷۱ چادر برای اسکان اضطراری مردم روستاهایی که در نزدیکی کانون زلزله قرار داشتند پس از شناسایی توسط اکیپ‌های امدادی جمعیت هلال احمر و همکاری دهیاران توزیع شد.

مهرجو گفت: توزیع چادر در سطح شهر نیز در دستور کار قرار گرفت که در صورت اعلام نیاز توزیع خواهد شد.

فرماندار گناوه افزود: به منظور ارزیابی خسارات وارده نشستی با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد که امروز (دوشنبه) میزان خسارات پس از بررسی‌های کارشناسان جهت پرداخت تسهیلات جمع بندی و برآورد خواهد شد.

وی گفت: کارشناسان بنیاد مسکن از نزدیک و به صورت تخصصی منازل آسیب دیده را بررسی خواهند کرد و پرداخت تسهیلات بلاعوض یا با بهره پایین پس از بررسی‌ها وارد با طی روند آن انجام خواهد شد.

وی گفت: گزارش خسارات به استان اعلام خواهد شد و پس از تشکیل پرونده‌های میزان خسارت منازل اعلام خواهد شد و پس از اختصاص اعتبار در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

فرماندار تصریح کرد: از همه مردم درخواست می‌کنیم به شایعات که در اینگونه مواقع در فضاهای مجازی پخش می‌شود توجهی نکنند و ضمن حفظ آرامش خود اخبار را از منابع موثق دنبال کنند.

زلزله ۹.‏۵ ریشتری ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه در‬ شهرستان گناوه رخ داد که مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران عمق زمین لرزه را در ۱۰ کیلومتری زمین و مختصات کانون آن را در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ واقع در ۲۸ کیلومتری گناوه و ۹۱ کیلومتری بوشهر اعلام کرد.

شدت وقوع زلزله و مدت زمان آن نسبت به زمین لرزه‌های که تاکنون در این منطقه رخ داده بود بسیار زیاد بود و باعث ترس و وحشت مردم و وارد شدن خساراتی در این شهرستان بخصوص به منازل روستایی شد.

پس لرزه‌های این زلزله همچنان با گذشت بیش از ۲۴ ساعت ادامه دارد.

کد خبر 5192720

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه زلزله ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ زلزله روز ارتش گناوه ارتش جمهوری اسلامی ایران واکسن کرونا اردبیل محدودیت های کرونایی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی صبح شنبه در بازدید از اجرای طرح هادی روستای «مال محمود» بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: اجرای طرح هادی روستای مال محمود به متراژ شش هزار مترمربع و با اعتبار قریب ۲۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت دهیاری روستا در حال انجام است.

بخشدار ریگ از پیگیری بی وفقه دهیار این روستا و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه و همکاری مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تقدیر کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۴۰ هزار متربع آسفالت معابر روستایی در بخش ریگ انجام شد که به لحاظ کمیت بیش از ۱۰ سال قبل از آن بوده است.

بخشدار ریگ یادآور شد: برای دوره جاری ۱۵۰ هزار متر مربع در سطح روستاهای بخش آماده آسفالت داریم که تا کنون ۱۰ هزار متر مربع در روستاهای «مجنون» و «مال محمود» اجرا شده و سایر روستاها نیز ظرف یک تا ۲ ماه آینده به انجام خواهد رسید.

وی ضمن قدردانی از زحمات گسترده و بی وقفه سایر دهیاران، خواستار پیگیری آنها در جذب حداکثری سهمیه قیر شهرستان در راستای توسعه و عمران بیشتری در روستاهای بخش ریگ شد.

کد خبر 6089571

دیگر خبرها

  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی