Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی با بیان اینکه بیکاری یکی از دغدغه های مناطق آسیب پذیر و حاشیه نشین رشت است گفت: آب شرب مناطق آلوده رشت مورد بررسی قرار گیرد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیداکبر قاسمی» امروز (دوشنبه،۳۰ فروردین ) در نشست کمیته کارآفرینی و اشتغال قرارگاه جواد ائمه(ع) رشت اظهار کرد: در حال حاضر هفت محله شهرستان رشت اولویت سپاه و بسیج در طرح جواد ائمه(ع) قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه از سال گذشته فعالیت‌هایی در این مناطق با تشکیل کمیته‌های مختلف انجام گرفته است گفت: حل مشکلات و معضلات مناطق حاشیه نشین نیازمند همت و تعامل همه دستگاه‌های ذی ربط است.‌

 

قاسمی به مشکل اساسی جامعه و مناطق آسیب پذیر اشاره و اذعان داشت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، اشتغال مهمترین معضل مناطق حاشیه نشین است.‌

 

وی ادامه داد: جوانان پرانرژی که تحصیلات عالیه دارند به دلیل عدم اشتغال دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند که با مشاوره و هدایت می‌توان بسیاری از مشکلات این مناطق و جوانان را حل کرد.‌

 

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به ظرفیت صنایع دستی و توانمندی‌های بالقوه جوانان و بانوان شهرستان رشت پرداخت و تصریح کرد: با ایجاد کارگاه‌ها و آموزش‌های رایگان می‌توان زمینه‌ساز اشتغال شد.

 

وی به اجرای طرح صنایع دستی در مسکن مهر اشاره و خاطرنشان کرد: به همت بانوان منطقه مسکن مهر رشت، ۲۰۰ نفر مشغول کار شدند و با راه‌اندازی بازارچه‌ای در آن‌ منطقه محصولاتشان را به فروش می رسانند.

 

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به اعتیاد، این بلای خانمان سوز اشاره و اضافه کرد: جوانان معتاد را جز از خانواده خود بدانیم، چرا که این جوانان سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند و به دلیل عدم هدایت، مشاوره و بی‌توجهی مسئولان به چنین معضلی گرفتار شدند.‌

 

قاسمی افزود: سال گذشته ۲ میلیارد تومان تفاهم نامه بین سپاه و کمیته امداد برای کارآفرینی و اشتغال تدوین شد که نتایج مطلوبی داشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های کارآفرین از جمله بهزیستی، میراث فرهنگی، فنی و حرفه ای و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دیگر نهادها می‌توانند گام‌های موثری در این راستا بردارند گفت: با اجرای کلاس‌های آموزشی رایگان و با نگاه جهادی و انقلابی می‌توان بسیاری از معضلات مناطق حاشیه نشین را حل کرد.



فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به مشکلات آب شرب دو محله فخب و سیاه اسطلخ رشت پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان این دو منطقه با آب شرب آلوده روبه رو هستند و با همان آب آلوده کشت برنج و صیفی جات انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: به دلیل مصرف آب‌های شرب آلوده است که اینگونه در جامعه شاهد انواع بیماری‌هایی چون سرطان و غیره هستیم.



فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی جامع برای مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین تشکیل شود اظهار داشت: با تشکیل بانک اطلاعاتی در این مناطق هدف‌ها، معیار فعالیت‌ها و حمایت‌ها مشخص و اجرایی خواهد شد.

 

قاسمی به شناسایی و جذب سرمایه گذار در این مناطق پرداخت و اضافه کرد: با جذب سرمایه گذار در مناطق آسیب‌پذیر می‌توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم و مشکل اشتغال را حل کرد.‌



فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به افزایش امیدآفرینی در جامعه و توجه به اقتصاد مقاومتی اشاره و اذعان کرد: انعکاس فعالیت‌های مناطق آسیب پذیر در رسانه‌ها، زمینه انگیزه و امیدآفرینی را در آن مناطق مهیا می‌کند.

 

وی به فرمایشات و دغدغه های مقام معظم رهبری با موضوع و توجه به مناطق حاشیه نشین پرداخت و خاطرنشان ساخت: کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش گرایش به جرم و فساد، کاهش فقر و محرومیت، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و ارتقا سطح سلامت و افزایش نشاط و ایجاد احساس امنیت از اهداف مهم طرح جواد ائمه(ع ) در مناطق حاشیه نشین است.‌ 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: حاشیه نشین آب شرب اشتغال فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت مناطق حاشیه نشین مناطق آسیب پذیر آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

به مناسبت روز روانشناس و مشاور، آیین تجلیل از مشاوران در مرکز مشاوره خانواده مهر کرمان با حضور سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سرهنگ مرادی زاده معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان و مشاوران برگزار شد.

سردار نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم گفت: پیش از این مردم استان کرمان با مشاوره خیلی آشنا نبودند و اکنون چند سالی است که اندکی این مسئله در بین مردم جا افتاده است.

وی افزود: مشاوره فردی، یک فرآیند کمکی است که طی آن یک فرد متخصص در زمینه روانشناسی، به مراجعه‌کننده خود در حل مشکلات و چالش‌های زندگی‌اش در زمینه های شخصی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و غیره کمک می‌کند؛ ولی بخش از مردم نمی‌دانند و مشاوره را به موضوعات پزشکی و اختلالاتی که مدنظرشان است، ارتباط می دهند.

سردار نظری فرهنگ سازی درباره مراجعه به مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقای بهداشت روانی جامعه، تصریح کرد: اینکه بتوانیم به افراد مشاوره بدهیم بسیار مهم است؛ چون بخشی از جنگ شناختی دشمن در مورد این اختلالات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: دشمن در تلاش است تا بین نسل جوان و حتی نسل های بالاتر اعتماد به نفس را پایین بیاورد و ناامیدی را پمپاژ کند و با ضریب دادن به مشکلاتی که وجود دارد، این مشکلات را فردی کند و به فرد نسبت دهد.

وی با اعلام اینکه  مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان و اعتماد بخشی به افراد برای تعیین مسیر درست زندگی، ایجاد شده اند و جلوی بسیاری از اختلالات مخصوصا در خانواده‌ها را می گیرند، افزود: تجربه نشان داده مراجعه به مشاوره،سبب اعتماد بخشی به افراد و تعیین مسیر درست در زندگیشان می شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از مشاوران تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد