Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری گفت: سال گذشته ۱۱۴ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر، ۱۲۸ فقره تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۹ فقره پرونده کاربرد نشان حق مجاز آلاینده ها در حوزه کشاورزی صادر، ۴۴۴مورد اظهارنامه های وارداتی انجام شده و این با توجه به اینکه کالاهای مشمول استاندارد اجباری باید تحت نظارت و بازرسی قرار بگیرند انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ جعفری معاون اداره استاندارد استان مرکزی گفت: استاندارد استان در حوزه اجرای برنامه های عملیاتی و نظارتی در ۹۰۰ واحد تولیدی نظارت داریم که بیش از ۱۶۰۰ فرآورده تحت پوشش استاندارد قرار دارند.

جعفری اظهار کرد: در سال ۹۹ علیرغم همه مشکلات بیماری کرونا که امکان بازدید از واحدهای تولیدی که عمدتا در شهرستان ها مستقر هستند به سختی بود اما کاستی در کارما به وجود نیاورد و تمام آمارها به طور ۱۰۰ درصدی محقق شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۱۴ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر، ۱۲۸ فقره تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۹ فقره پرونده کاربرد نشان حق مجاز آلاینده ها در حوزه کشاورزی صادر، ۴۴۴مورد اظهارنامه های وارداتی انجام شده و این با توجه به اینکه کالاهای مشمول استاندارد اجباری باید تحت نظارت و بازرسی قرار بگیرند انجام شده است.

معاون اداره استاندارد استان مرکزی بیان کرد: ۳۴ بازرسی در حوزه معیار مصرف انرژی انجام شده که از ۳۴ واحد تولیدی بوده، در زمینه کنترل، نصب و اصالت رتبه های انرژی و برچسب های مندرج در کالاهای مصرفی انرژی ۵۵ مورد تجهیز در بازار قرار گرفته و ۳۶۷۹ نمونه از واحدهای تولیدی استان انجام شده که به آزمایشگاه ها ارسال شده است.

جعفری بیان کرد: طرح طاها با رویکرد نظارت بر بازار مصرف است که بازرسی ضمن مراجعه به بازار مصرف کالاها را از ابعاد نظارتی مورد ارزیابی قرار می دهند در ۸ هزار و ۷۳۱مورد بازرسی از کالاهای موجود در عرصه انجام شده که ۱۵۲ مورد نمونه خریداری شده و به آزمایشگاه ها ارسال شده است.

وی افزود: ۱۸۱۷ مورد نظارت و آزمون بر واحدهای عرضه سوخت مایع شامل بنزین و گاز انجام شده، ۱۴۰ مورد از واحدهای عرضه سی ان جی، ۵۳۱ مورد آزمون از باسکول های وسایل نقلیه و ۳ هزار و ۳۷۴ مورد از سایر وسایل سنجش عمومی آزمون و ۵۰ مورد نظارت بر سنگ فلزات گران بها نیز انجام شده است.

معاون اداره استاندارد استان مرکزی بیان کرد: در سال ۹۹ تعداد درخواست های ثبت شده برای بازرسی آسانسور ۱ هزار و ۷۲۸ بوده که ۱ هزار ۳۵۹ مورد مربوط به بازرسی های اولیه و ۲۶۹ مورد مربوط به بازرسی ادواری، همچنین ۱۳۹۶ گواهینامه آسانسور در سال ۹۹ صادر شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: فرایندی که در مورد آسانسورها در حال انجام است بنا به درخواست خود متقاضیان انجام می شود چراکه آسانسور در حیطه حریم شخصی افراد است و فعلا دستورالعملی برای نظارت در این خصوص وجود ندارد.

۱۵ هزار و ۱۹۴ نفر ساعت آموزش کلی در سطح استان انجام شده است

احمدی معاون آموزش و تدوین اداره استاندارد استان مرکزی گفت: معاونت آموزش و تدوین اداره استاندارد در حوزه های تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی، بازنگری استانداردهای ملی،فعال سازی کمیته های متناظر، مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، آموزش مدیران کنترل کیفیت، آموزش کارشناسان استاندارد، آموزش های برون سازمانی و کارکنان و فعالیت های ترویجی در حوزه استاندارد سازی فعال است.

احمدی اظهار کرد: در سال ۹۹ در حوزه تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی از ۱۱ برنامه ابلاغی ۱۰ مورد در عملکرد استان پوشش داده شده و آن ۱ عنوان به دلیل مشکلات و عدم زیرساخت های موجود در حوزه مجازی تحقق پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: بازنگری استانداردهای ملی هر ۵ سال یک بار در سراسر کشور مورد بازنگری قرار می گیرند تا اگر تغییراتی ایجاد شده باشد با بازرسی ها استانداردها به روز رسانی می شوند که از ۶۰ مورد برنامه عملیاتی ۱۰۷ مورد محقق شده است.

معاون آموزش و تدوین اداره استاندارد استان مرکزی گفت: در حوزه ایجاد و فعال سازی کمیته های متناظر و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی که برنامه ۱ مورد بوده ما توانستیم ۲ مورد به تحقق برسانیم که علاوه بر ایجاد یک ترمیم ساختار برای کمیته متناظر یک پیشنهاد بین المللی در سطح استان ارائه شده که مورد پذیرش قرار گرفته و اقدامات آن برای بین المللی شدن در حال انجام است.

وی افزود: در حوزه آموزش در مجموع ۱۵ هزار و ۱۹۴ نفر ساعت آموزش کلی در سطح استان انجام شده که آموزش مسئولین کنترل کیفیت ۱۰ هزار ۱۶۸ نفر ساعت، آموزش کارشناسان استاندارد ۲۰۴ نفر ساعت، سایر آموزش های برون سازمانی ۳ هزار و ۶۰ نفر ساعت و آموزش کارکنان ۱ هزار و ۷۲۶ نفر ساعت پوشش داده شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت های ترویجی با توجه به شرایط حاکم کرونایی و ضرورت فعالیت های حضوری به شکل دیگر انجام شده اند که ۱۲۹ درصد تحقق پیدا کرده است.

یار احمدی مسئول واحد حقوقی اداره استاندارد استان مرکزی بیان کرد: در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی و صنفی با تکیه بر قانون در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کننده اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۷۴۹ مورد تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی داده شده که ۱۲۴ پروانه تعلیق شدند و ۱۶۸ پروانه به مرحله ابطال و ۶۷ پرونده به دادسراهای استان ارجاع داده شده و این با توجه به این انجام شده که کلیه کارشناسان اداره استاندارد ضابط دادگستری محسوب می شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پروانه کاربرد علامت استاندارد اداره استاندارد استان مرکزی استانداردهای ملی واحدهای تولیدی انجام شده انجام شده بین المللی سال ۹۹ داده شده نفر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل