Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@08:23:50 GMT

۱۰ اشتباه متداول مکانیک‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۹۲۱

۱۰ اشتباه متداول مکانیک‌ها

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به عنوان یک مالک خودرو این است که تا جایی که می‌توانید به سراغ تعمیرکار نروید. در همین حال، برخی از ما علاقه خاصی به دست به آچار شدن بر روی خودرویمان داریم. ولی گاهی اوقات نیز اشخاص در خانه یا مکانیک اتومبیل در بیرون برخی مسائل را فراموش می‌کنند و اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به ۱۰ نمونه از این اشتباهات می‌پردازیم.

هرز کردن و توجه نکردن به میزان استاندارد سفت‌کردن پیچ‌ها
هرز شدن پیچ‌ها چیزی است که همیشه می‌توان از آن پرهیز کرد. هر وقت یک پیچ را هرز می‌کنید، یک احساس ناخوشایند به شما دست می‌دهد و از دست خود عصبانی می‌شوید. خوشبختانه در بیشتر اوقات با مته‌کاری یا ابزار مناسب برای پیچ‌های هرز شده، می‌توانید این پیچ‌ها را از جای خود خارج کنید، ولی واقعاً دردسر زیادی برایتان دارد؛ بنابراین همیشه ابزار مناسب را برای هر پیچ به کار ببرید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید. توجه نکردن به استاندارد سفت‌کردن پیچ‌ها در خودرویتان، زمانی گریبان شما را می‌گیرد که به عنوان مثال، چرخ آن به یک طرف پرتاب شود! بنابراین چیزی را با «دست» سفت نکنید. همچنین به شکلی ساده از «آچار بکس ضربه‌ای برقی» استفاده نکنید؛ اگر یک استاندارد چرخش برای پیچ وجود دارد، از آن پیروی کنید.

استفاده از قطعات مشابه
این کاریست که در مواقع نیافتن قطعه یدکی اصلی ممکن است به سراغ آن برویم. مخصوصا در مورد خودرو‌های قدیمی‌تر که یافتن قطعات آن‌ها دشوار است، با ابتکار از سرهم‌بندی سایر قطعات بهره می‌گیریم. فارغ از اینکه پس از مدتی این خودرو کم‌کم در دوگانگی مدل‌های مختلف با قطعات گوناگون از هم می‌پاشد.

عدم رعایت اصول ایمنی در برابر مواد شیمیایی
ممکن است بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده از انواع حلال‌ها تا اسپری‌ها، برای پوست یا سیستم تنفسی زیان‌آور باشند. عدم رعایت دستورات ایمنی و استفاده نکردن از ماسک، دستکش و لباس مناسب، در آینده، مکانیک را از کار خود پشیمان خواهد کرد.

استفاده نکردن از ابزار مناسب
طبیعی است که همه برای کارگاه‌های مکانیکی سطح با ابزار‌های متفاوت برای انجام کار‌های مختلف، کار نمی‌کنند. ولی وقتی که یک روش تعمیر در خانه را به صورت آنلاین پیدا می‌کنید و در این آموزش به شما گفته می‌شود که به این منظور یک ابزار خاص به کار ببرید، باید حتماً از ابزار مناسب برای این کار استفاده کنید. این ابزار می‌تواند حتی یک آچار مخصوص باز کردن قفل چرخ باشد.

بیشتر بخوانید

آموزش نگهداری از سیم کلاچ خودرو و تعویض آن

کم تخمین‌زدن زمان انجام یک کار
وقتی در حال کار بر روی یک اتومبیل هستید، بهترین حالت این است که مشتری منتظر شما نباشد. همچنین اگر خارج از کارگاه هستید و یا بر اساس یک آموزش آنلاین، کاری را انجام می‌دهید، بهتر است چند ساعت و حتی چند روز بیشتر به خود زمان بدهید. وقتی خودتان بر روی اتومبیلی کار می‌کنید، مشکلات مختلفی ممکن است برای شما پیش بیاید.

شکستن پیچ‌های زنگ‌زده
متأسفانه وقتی با چنین پیچ‌هایی در یک خودرو مواجه می‌شوید، کار زیادی نمی‌توان در مورد آن‌ها انجام داد. یکی از اولین راهکار‌ها این است که آن‌ها را مدتی در مایع روان‌کننده‌ای مانند PB Blaster بخیسانید و سپس دست به دعا شوید که بعداً بتوانید بازشان کنید. گاهی اوقات با پیچاندن آنها، سرشان جدا می‌شود که اصلاً چیز خوشایندی نیست.

درهم‌ریختگی قطعات باز شده
تصور کنید که یک تعمیر را به پایان رسانده‌اید و می‌بینید که نیمی از قطعات را پیدا نمی‌کنید. در این شرایط، بیشتر می‌توانید اسباب خنده دیگران را فراهم کنید. بنابراین، همه چیز را به طور منظم پیش ببرید. پیچ و مهره‌ها در یک کیسه قرار دهید، به هر چیزی برچسب بزنید و چیزی را گم نکنید.

تشخیص نادرست علامت‌های خرابی
اگر بر اساس چیزی که در اینترنت پیدا کرده‌اید، یک علامت را در خودرویتان اشتباه تشخیص بدهید، اوقات چندان خوشی در انتظار شما نخواهد بود. بسیاری از ما در ادامه به سراغ سفارش قطعه می‌رویم و در حالی که همچنان قطعه‌های بیشتری تهیه می‌کنیم، هنوز مشکل‌مان برطرف نمی‌شود. بنابراین، حتی اگر نمی‌خواهید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید، از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید، هزینه‌ای به مراتب بیشتر از آنچه که مورد نیاز است، صرف خواهید کرد.

استفاده نکردن از جک‌های ایستاده
برای انجام هر کاری، اگر به زیر اتومبیل‌تان می‌روید، نباید به استفاده از تنها یک جک خوابیده در زیر آن اکتفا کنید. اگر می‌خواهید که ۲ تُن وزن روی سر شما خراب نشود، بهترین گزینه استفاده از جک‌های ایستاده است.

تقلّای بیش از حد در انجام کار‌ها
وقتی در یک آموزش می‌بینید که گفته شده «این کار برای مبتدیان نیست»، لازم نیست برای «مبتدی‌نبودن» تقلّا کنید؛ چرا که با این کار، شاید تنها شرایط خودرویتان را بدتر می‌کنید. در عین حال، می‌توانید اندکی بیشتر هزینه کنید تا متخصصان کار را سریعتر و به شکل مناسب انجام دهند.

منبع:پدال

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکانیک خودرو تعمیر خودرو دانستنی های خودرو ابزار مناسب پیچ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت گزارش اخیر هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) که در آن گفته شده که این سازمان از وضعیت «زنان و دختران، آزادی رسانه‌ها، دستگیری و بازداشت خودسرانه، مجازات بدنی و اعدام» نگران است، بی‌اساس خوانده و افزود گزارش‌های یوناما تکرار، مملو از پروپاگند و بدون ارایه اسناد است و حقوق همه اتباع، اعم از زنان و مردان در کشور تأمین است..

مجاهد افزود حقوق هیچ کس در افغانستان تلف نشده بلکه حقوق شرعی زن و مرد در افغانستان تامین است و مردم پیشتر از قبل به حقوق خود دسترسی دارند.

در قسمت بازداشت‌های مقام‌های حکومت پیشین هم  مجاهد می‌گوید که هیچ کسی بازداشت نشده و نه هم اسنادی دراین رابطه وجود دارد.

مجاهد تصریح نموده است:«در عموم راپورت‌های یوناما همیشه مملو از پروپاگند می‌باشد و برای تخریب اذهان عامه می‌باشد و برای ثبوت ادعاهای خود هم اسنادی ندارند.»

ذبیح‌الله مجاهد هم‌چنین می‌افزاید که رسانه‌ها با در نظر داشت قوانین و ارزش‌های ملی کشور فعالیت دارند و هیچ تهدیدی علیه کارمندان دولت پیشین وجود ندارد.

این در حالی است که دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با نشر گزارش سه‌ ماهه‌اش تحت عنوان وضعیت حقوق‌بشری در افغانستان، از وضعیت زنان و دختران، آزادی رسانه‌ها، دستگیری و بازداشت خودسرانه، مجازات بدنی و اعدام ابراز نگرانی کرده است.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان دراین گزارش می‌گوید که در پنج روز ۷۹ غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند.

در این گزارش پنج صفحه‌ای، وضعیت حقوق زنان و دختران، تلفات حمله‌های هوایی خوست و پکتیا، آزادی رسانه‌ها، بازداشت مقام‌های حکومت پیشین، مجازات بدنی و سایر موضوعات مرتبط به حقوق‌بشری در کشور زیر بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از گزارش یوناما آمده است: «در یک حمله در غرب کابل به تاریخ ۶ جنوری، دست‌کم ۵ غیرنظامی کشته شدند و ۲۰ تن دیگر زخم برداشتند. در انفجار یک بس مسافربری در ۹ جنوری در منطقه الوخیل ناحیه ۱۶ شهر کابل، ۳ تن کشته شدند و ۱۳ تن دیگر زخم برداشتند و در انفجار دیگر در غرب کابل در یک مرکز تجارتی ۳ تن کشته شدند و ۳۵ تن زخم برداشتند و در آخرین رویداد در همین ماه در ولایت کندهار، یک مهاجم با انفجار واسکت‌ انتحاری‌اش در میان مردم، باعث کشته و زخمی‌شدن دست‌کم ۷۵ تن شد.»

یوناما در این گزارش از «وضعیت زنان و دختران، آزادی رسانه‌ها، دستگیری و بازداشت خودسرانه، مجازات بدنی و اعدام ابراز نگرانی کرده و گفته که با وجود اعلام عفو عمومی؛ اما تهدیدات علیه کارمندان دولت پیشین افغانستان هم‌چنان پابرجا است».

در بخش دیگر این گزارش یوناما آمده که در حمله‌های هوایی پاکستان در ۱۸ مارچ بر ولایت خوست یک تن کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند و به همین ترتیب هفت غیر نظامی در ولایت پکتیکا کشته شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (ویدیو) شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟
  • شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟
  • کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست
  • ابهام بزرگ در ترکیب حریف استقلال
  • ده روسی: امشب، شب لورکوزن بود و در کل امسال، سال لورکوزن است
  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • گل فلورین ویرتز به آاس رم روی اشتباه کارسدورپ (آاس رم 0-1 بایرلورکوزن)
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • وقتی آلفونسو دیویس پیش از ورود به زمین به اشتباه پیراهن الکساندر پاولوویچ را برتن می کند! / فیلم
  • هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد