Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن موسوی چلک روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با توجه به نوع فعالیت مددکاران اجتماعی در شرایط کرونایی ضروری است که آنان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند، افزود: گروه‌هایی از جمله معتادین خیابانی، مجرمین، زنان آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابان، متکدیان، بی خانمان ها، ولگردان، پناهندگان و آوارگان، بیماران  عادی و بیماران خاص در مراکز درمانی مختلف، افراد دارای معلولیت و سالمندان از جمله گروه‌هایی هستند که مددکاران اجتماعی بطور مستقیم و چهره به چهره و روزانه یا  شبانه‌روزی با آنان سر و کار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید سعید نمکی وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر تاثیرگذاری خدمات مددکاران اجتماعی در مراکز درمانی، گفت: مددکاران اجتماعی به عنوان نیروهای متخصص در زمان بحران ورود موثری در کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از این پاندمی داشته‌اند. حمایت روانی اجتماعی از بیماران و خانواده‌های آنها از طریق برقراری ارتباط و پیگیری مشکلات پس از بهبود و رفع انگ های اجتماعی، کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از فشار کاری بر پرسنل، جلب مشارکت داوطلبان و مدیریت کمک های خیرین، ارائه خدمت در حیطه نقاهتگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت همراه‌سراها در استفاده کادر درمان از جمله خدمات مددکاران اجتماعی در مقابله با کووید ۱۹ بوده است.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی تاکید کرد: حضور مددکاران اجتماعی فقط محدود به مراکز درمانی نمی‌شود. فعالیت مددکاران اجتماعی در اورژانس اجتماعی،   فوریتهای اجتماعی شهرداری به‌ویژه شهرداری تهران، سامان‌سراها، گرم‌خانه‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز معتادین خیابانی، مراکز بازپروری زنان آسیب‌دیده اجتماعی، مراکز ارائه‌کننده خدمات به بیماران دارای نیاز های خاص، مراکز ارائه‌دهنده خدمات به افراد دارای معلولیت، سالمندان، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، زندان ها، مراکز غیر دولتی و خصوصی فعالی در این حوزه ها از جمله کلینیک های مددکاری اجتماعی و بسیاری از سازمان ها  و مراکز دیگر می توانند مددکاران اجتماعی را  در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دهند.

موسوی چلک افزود: این مساله هم برای کسانی که مددکاران اجتماعی با آنها سر  وکار دارند و هم برای خانواده این افراد، خطرناک است. تعدادی از مددکاران اجتماعی درسطح شهرها برای شناسایی وکمک به افراد مختلف اقدام می‌کنند، در حالیکه به هیچوجه نمی‌توانند تشخیص دهند که آن افراد مبتلابه کرونا هستند یا نه، اما مجبور هستند برای کمک به آنان اقدام کرده و ارتباط برقرارکنند و خدمات مستقیم ارائه دهند. بی‌تردید قرار گرفتن در چنین شرایطی مستلزم ایمن بودن مددکاران اجتماعی هست.

کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در پایان گفت: برای پیگیری اداری این موضوع، مکاتبه‌ای نیز با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام دادیم  و قبلا هم این درخواست به‌حق مددکاران اجتماعی را اعلام کرده بودیم چرا که باور داریم همانگونه که مددکاران اجتماعی براساس اخلاق حرفه‌ای متعهد به ارائه خدمات هستند اما مراقبت وحفاظت از سلامت آنان، وظیفه مسئولین است.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 مددکاری اجتماعی انجمن مددکاران اجتماعی ایران سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 مددکاری اجتماعی ویروس کرونا واکسن کووید 19 مددکاری اجتماعی انجمن مددکاران اجتماعی ایران سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور مددکاران اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان

تین نیوز

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از انعقاد تفاهمنامه خدمات اجتماعی ویژه رانندگان تاکسی بین این سازمان و سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد احمدی صدر با بیان اینکه ۲۹ پایگاه خدمات اجتماعی در سطح شهر تهران با هدف کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت دارند، اظهار کرد: یکی از این پایگاه ها در سازمان تاکسیرانی با هدف ارائه خدمات ویژه اجتماعی به رانندگان تاکسی و خانواده های آنهاست.

احمدی با اعلام اینکه در شهر تهران نزدیک به ۷۰ هزار راننده تاکسی وجود دارد که این افراد معیشت شان را از این فعالیت تأمین می کنند، یادآور شد: با توجه به اینکه رانندگان تاکسی مدام در ترافیک، آلودگی هوا و تعامل با افراد گوناگون در جامعه هستند امکان ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به شکل رایگان برای آنها و خانواده هایشان در پایگاه خدمات اجتماعی مستقر در سازمان تاکسیرانی فراهم شده است.

وی صدر ادامه داد: در حال حاضر سازمان تاکسیرانی با پایگاه خدمات اجتماعی مستقر در این سازمان همکاری مناسبی را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: با همکاری مناسب سازمان تاکسیرانی جلسه تخصصی مدیران این دو سازمان برگزار شده است تا در قالب تفاهم نامه این خدمات به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان افزایش یابد.

بر اساس گزارش سایت شهر، بیش از این وام ویژه به رانندگان تاکسی آسیب دیده اجتماعی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال توسط سازمان تاکسیرانی با همکاری پایگاه خدمات اجتماعی پرداخت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان