Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا شجیع استاد دانشگاه و کارشناس ورزش در یادداشتی برای گروه ورزشی مهر نوشته است: «در زلزله کرونا فوتبال جهان را تکان داد؛ اتفاقی که به شخصه خیلی زودتر منتظرش بودم. آسیب اقتصادی باشگاه‌های بزرگ در اثر کرونا و انفعال یوفا و فیفا باعث که در نهایت خود باشگاه‌ها دست به تأسیس سوپر لیگ بزنند.

۱۲ باشگاه بزرگ اروپایی رسماً با امضای بیانیه‌ای خبر تولد «سوپر لیگ» را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاهده‌ای که از آغاز لیگی با حضور ۲۰ تیم درجه اول اروپایی خبر می‌دهد و برای هر باشگاه رقمی معادل ۳/۵ میلیارد دلار درآمد دارد. این آغاز یک جنگ اقتصادی - فوتبالی بزرگ است؛ چرا؟

۱ - احتمالاً فیفا و یوفا بازیکنان شرکت کننده در سوپر لیگ را از حضور در جام جهانی، جام قهرمانان و سایر رویدادهای مشابه محروم خواهند کرد.

۲ - باشگاه‌های شرکت کننده در سوپر لیگ از شرکت در جام قهرمانان اروپا محروم می‌شوند.

۳ - با این اوصاف جام قهرمانان و جام جهانی از حضور چهره‌های شماره یک فوتبال جهان محروم شده و این رویدادها به سرعت به رویدادهای درجه ۲ و کم کیفیت تر نسبت به سوپر لیگ تبدیل می‌شوند.

۴ - گردش مالی سوپر لیگ که پیش بینی می‌شود در بلندمدت به ۱۰ میلیارد دلار هم برسد، گردش مالی سایر رویدادهای فوتبالی جهان را تحت تأثیر قرار داده و عملاً آنها را به سمت ورشکستگی سوق خواهد داد.

معتقدم ایده سوپر لیگ که به عنوان تز نجات باشگاه‌های بزرگ اروپایی در شرایط کرونا طراحی شده و به نوعی نشانگر عطش سرمایه داری و عقلانیت ابزاری محسوب می‌شود، در نهایت به حذف ضعیف‌ترها و در نتیجه محو فوتبال آماتوری به معنای واقعی منجر خواهد شد.

در مقابل هواداران هر هفته شاهد فوتبال‌های باکیفیت و مهیج خواهند بود و کسی نمی‌داند تداوم این وضعیت، یعنی قرار گرفتن هوادار در معرض هیجان مداوم و فوتبال باکیفیت چه پیامدهایی به دنبال دارد. آنچه مسلم است سوپر لیگ چون هیولایی تمام فوتبال جهان را خواهد بلعید و سازمان‌های بزرگی چون یوفا و فیفا مانند دایناسورهای در حال انقراض به گل خواهند نشست.

بی تردید این اتفاق تأثیرگذارترین و عمیق‌ترین تأثیری است که کرونا به ورزش تحمیل کرده است؛ تأثیری که در آینده نزدیک هم پیرامون آن خواهم نوشت.

کد خبر 5193752

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا شجیع فوتبال سوپرلیگ فوتبال اروپا فیفا یوفا لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد مهدی طارمی تیم فوتبال الشرطه عراق تیم فوتبال گوا هند تیم فوتبال فولاد خوزستان قهرمانی آسیا والیبال فوتسال تیم ملی فوتسال ایران الاهلی عربستان سوپر لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، این نشست چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور هادی البرزی (دکتری مدیریت رسانه و مدرس دانشگاه) و ابوالفضل ولوی (پژوهشگر رسانه و مدرس دانشگاه) و دبیری بردیا عطاران (مدیر گروه تصویر ایران اندیشکده جریان) در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر(ع)، نرسیده به میدان ولیعصر، خیابان دمشق، پلاک ۹، مراجعه کنند و یا از طریق نشانی اینترنتی زیر در برنامه شرکت کنند:

این نشست از نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/communication نیز پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • یادداشت: پیغامی برای هاشم بیگ‌زاده!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سرنوشت عجیب عابربانک‌های فوتبالی؛ باشگاه‌داری در زندان!
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا