Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@23:27:27 GMT

جلسات تفسیر قرآن در فضای مجازی فرهنگسرای سرو

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۱۹۰۳

جلسات تفسیر قرآن در فضای مجازی فرهنگسرای سرو

هم زمان با فرارسیدن ما مبارک رمضان جلسات تفسیر قرآن با موضوع "بوی بهشت" در فضای مجازی منتشر می کند.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو،  برنامه بوی بهشت در ماه رمضان، اختصاص به جلسات تفسیر قرآن و آموزش سبک زندگی قرآنی دارد که توسط محمد خیرخواه در فضای مجازی منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد خیرخواه مفسّر و مدرّس قرآن کریم، متولد سال ۱۳۲۷ ه.ش در روستای کُرَه چار از توابع اردهال کاشان می باشد، پدرشان ایشان کشاورز و از سلاله ی روحانیون بوده و برخی از اجداد ایشان اهل شعر و قلم هستند که تعدادی از کتابهای خطی ایشان (با قدمت بیش از ۱۵۰سال) در کتابخانه معروف آیت الله مرعشی نجفی در قم  نگه داری می شود،  تحصیلات ابتدایی در اردهال و سپس مهاجرت به کاشان برای تحصیل در دبیرستان محمودیه و مدرک دیپلم ادبیات از دبیرستان سپهر کاشان در سال ۱۳۴۶ اخذ نمود، وی اخذ مدرک کارشناسی «الهیات و معارف اسلامی شاخه فلسفه و کلام اسلامی » از دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با سمت حسابداری در پارس خودرو و تدریس در مراکز ضمن خدمت آموزش و پرورش و دبیرستان ها و برگزاری کلاس های آموزشِ خانواده و تدبّر و تفسیر قرآن کریم فعالیت داشته است. پس از بازنشستگی به آموزش تفسیر قرآن کریم ، شرح نهج البلاغه، مثنوی معنوی و تفسیر اشعار حافظ در مناطق مختلف شهر تهران پرداخته است.  اتمام تفسیر یک دوره ی کامل  قرآن مجید توسط ایشان در سال ۱۳۹۵ و تربیت مربی در زمینه تفسیر قرآن برای بزرگسالان و نوجوانان، چاپ و نشر کتاب های «تفسیر قرآن برای همه» در قالب هفت جلد شامل جزءهای ۲۹ و ۳۰ ،مجموعه ی تفاسیر به شکل صوت شامل : فلش (مجموعه سی جزء قرآن)، سی دی های تمامی سوره های قرآن، تفسیر نماز، حافظ شناسی و... فعالیت های ایشان می باشد. 


علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‏های فرهنگسرا با شماره 88881879 تماس بگیرند و یا به صفحه اینستاگرامی به نشانیfarhangsara_sarv   مراجعه کنند .
 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: برگزاری فضای مجازی تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد

حسینعلی رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر طرح «زندگی با آیه‌ها» را فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه دانست و اظهار کرد: این طرح با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم با هدف ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی آغاز شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا نیز پیگیری شد و به حول و قوه الهی با اهتمام همه آحاد مردم و مجموعه ها و نهادها در ۴ مرحله رقم خورد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی انجام شد و از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی، شبکه مبلغان به ویژه جلسات جزء خوانی قرآن کریم برای به سمع و نظر رساندن قرآن به مردم استفاده شد بطوریکه که حدود ۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان آستارا پای درس قرآن نشستند.

حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح مسطورا در شهرستان آستارا گفت: مرحله سوم با برگزاری آزمون نهایی طرح مسطورا پس از اعلام عمومی در سطح شهرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم شامل دانش آموزان، روحانیون، کارمندان، بازاریان، معلمان و… با هدف یادآوری آیات فوق و تجلیل از برترین شرکت کنندگان در طرح فوق برگزار شد که پس از اعلام نتایج با هدایای نفیس از آنها قدردانی خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر نیز در مسابقات سراسری این طرح شرکت کردند، افزود: حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان حافظ این ۳۰ آیه بودند.

وی از اجرای مرحله چهارم این مرحله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرحله چهارم این طرح با هدف آشنایی بیشتر کنشگران قرآنی با بحث آموزه های قرآن برای زندگی است که با ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری و کنشگری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب طرح کلی و عمل به قرآن با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رضازاده گفتمان سازی قرآنی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآن کریم به باورها، اندیشه‌ها و رفتارهای عملی بین همه اقشار مردم را از نتایج اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان آستارا دانست و گفت: قطعاً این طرح می تواند زمینه‌ساز ایجاد جامعه قرآنی در کشور باشد.

کد خبر 6092510

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان