Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:54:28 GMT

نقد و بررسی کتاب «خداینامگ» در نشستی دانشجویی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۳۴۶۰

نقد و بررسی کتاب «خداینامگ» در نشستی دانشجویی

انجمن علمی-دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، در نشستی دانشجویی کتاب «خداینامگ» را نقد و بررسی می‌کند.

به گزلرش باشگاه دانشجویان ایسنا، کتاب «خداینامگ» نوشته یاکو همین آنتیلا با ترجمه مهناز بابایی در نوبت چاپ اول از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسید.

یاکو همین آنتیلا پژوهشگر و استاد دانشگاه اهل فنلاند است که در زمینه زبان عرب و اسلام‌شناسی در دانشگاه ادینبرو تدریس و پژوهش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب حاضر تازه‌ترین پژوهش علمی درباره کتاب گمشده خداینامگ ساسانی است. خداینامگ همواره از سوی نویسندگان سده‌های میانی و حتی پژوهشگران دوره معاصر به عنوان مهم‌ترین اثر تاریخی ایرانیان پیش از اسلام شناخته می‌شده است. همچنین این کتاب و محتوای مطالب آن ارتباطی تنگاتنگ با ذکر تاریخ ایرانیان در سنت تاریخ‌نگاری اسلامی داشته است.

یاکو همین آنتیلا در این پژوهش به بررسی و بازسازی مطالب از دست‌رفته کتاب خداینامگ، ترجمه‌های عربی این کتاب و همچنین ارتباط آن با متون حماسی فارسی از جمله شاهنامه فردوسی پرداخته است. نویسنده در این کتاب موفق شده است با بررسی تمام منابع فارسی نو، عربی و فارسی میانه دیدگاهی تازه و انتقادی نسبت به کتاب خداینامگ به خواننده عرضه کند.

جلسه نقد و بررسی کتاب «خداینامگ»، با حضور و اراده دکتر ابوالفضل خطیبی، کتر لیلی ورهرام و محمد بیانیف روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۳۰، به صورت مجازی در محیط اسکای‌روم برگزار می‌شود.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به  لینک https://www.skyroom.online/ch/sajaddalir/talarekamal مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست

یاسر احمدوند از افزایش اعتبار یارانه‌های دانشجویی برای نمایشگاه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این افزایش به تناسب سطح‌بندی گروه‌ها متفاوت است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یاسر احمدوند با اشاره به جدیدترین اخبار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: یارانه‌های خرید نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در بخش دانشجویی افزایشی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارد که این مبلغ به تناسب سطح‌بندی متفاوت است.

وی همچنین درباره حضور پست در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ نیز توضیح داد: قرارداد با پُست برای حمایت از نمایشگاه کتاب، امضا شده و به‌زودی شرایط بهره‌مندی از یارانه‌های ارسال محموله‌های کتاب نیز اعلام خواهد شد.

احمدوند در ادامه بانک ملی را بانک عامل این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد و افزود: ناشران برای حضور در نمایشگاه باید در این بانک حساب داشته باشند و شماره‌حساب با کد مالیاتی آن‌ها متناسب باشد.

به‌گفته وی، این نمایشگاه فرصتی می‌شود تا ناشران بتوانند در ماه‌های نخستین سال کارهای مالیاتی خود را به این بهانه ساماندهی و به‌روز کنند.

 سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت