Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@09:40:50 GMT

اعتماد به بورس باز می‌گردد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۳۵۲۴

اعتماد به بورس باز می‌گردد؟

کارشناس بازارسرمایه گفت: اگرچه تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان محرکی خواهد بود برای نقدشوندگی سهام ارزشی بازار که در کف قیمتی خود هستند، ولی بازار نیازمند مدیریت بهینه منابع است.‌

به گزارش سرویس بورس مشرق، وحیده موسوی اظهار کرد: یکی از روش هایی که می تواند تسهیل تامین مالی شرکت ها را به همراه داشته باشد، انتشار اوراق بدهی و تبدیل سهام عادی به سهام خزانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در دنیا ابزارهای متعددی برای پوشش ریسک افراد و تامین مالی شرکت های بزرگ و کوچک وجود دارد. اوراق بدهی نمونه ای از ابزار تامین مالی است و اگر این نوع تامین مالی به نحو مطلوب انجام شود، شاهد بهبود عملکرد شرکت ها و رشد بازارهای مالی خواهیم بود. سهام خزانه نیز ابزاری است که در شرایط بحرانی به شرکت ها کمک می کند تا از افت قیمت سهام خود جلوگیری کرده و از نقدشوندگی سهام خود حمایت کنند. همچنین شرکت ها می توانند سهام خود را به عنوان سهام خزانه خریداری کرده و شناوری سهام خود را در زمان بحران به حداقل برسانند.

منابع حاصل از تزریق به خرید سهام اختصاص دارد

این کارشناس بازارسرمایه با مثبت دانستن انتشار ۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق به بازار سهام، عنوان کرد: به گفته مسئولان، تزریق این منابع به بازار تدریجی بوده و منابع به دست آمده به خرید سهام اختصاص خواهد یافت. به نظر می رسد این مصوبه در جهت حمایت از بازارسرمایه مفید واقع خواهد بود و به احتمال قریب به یقین منابع دیگری هر چند کوچک را نیز به دنبال خود به سمت بازار سرمایه خواهد کشاند.

رنجِ کمبود نقدینگی

موسوی اظهار داشت:  ۲۴ هزار میلیارد تومان عدد کوچکی نیست، هرچند اگر به یاد داشته باشیم، بازارسرمایه در روزهای اوج سال ۹۹ ارزشی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان روزانه را ثبت کرده و این یعنی عمق بازار نسبتا بزرگ است. ماهیت این اوراق بدهی است؛ بنابراین سرمایه گذاران مسلما در صورتی منابع خود را به این اوراق تخصیص می دهند که تصویر روشنی از آینده بازار در ذهن داشته و بازده مورد انتظارشان فراتر از ریسک تحمیل شده باشد.

این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: باید اذعان داشت، تنها تزریق نقدینگی آن هم از نوع اوراق بدهی برای خروج از بحران کنونی کافی نیست، هرچند تصمیمی بهینه جهت ترغیب سرمایه گذاران به خرید سهام است. در حال حاضر ریسک های سیستماتیک مدام بازار را تهدید می کند و سایر مولفه های کلان اقتصادی گرچه درثبات نسبی به سر می برند، ولی همچنان شکننده تلقی می شوند. باید اندیشید و فراتر از بحران کنونی فکر کرد.

منبع: سنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بازار سرمایه تامین ارز بازار سهام نقدینگی بازار بازار بورس بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس اخبار بورس هزار میلیارد تومان تامین مالی اوراق بدهی سهام خود شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در روز گذشته معاملاتی (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهامداران عمده در نماد‌هایی مختلفی دست به خرید و فروش سهام زدند که سنگین‌ترین خرید سهامدار عمده به شرنگی تعلق گرفت جایی که یک سهامدار حقیقی ۶۲ میلیارد تومان سهام شرنگی را خریداری کرد.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwy

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟