Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی خالقی، مستندساز مشهدی از دیدار مستندسازان با سردار حجازی حاشیه‌نویسی کرده است. او به گفت‌وگو با این مقام نظامی و سؤالی که پرسیده است،‌ اشاره می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی خالقی، مستندساز مشهدی، در صفحه اینستاگرامی خود روایتی از دیدارش با سردار حجازی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار در حاشیه گردهمایی گروهی از مستندسازان محور مقاومت که سال گذشته در سازمان اوج برگزار شد، انجام شده است.  

او درباره این دیدار چنین نوشت: 

«زمستان 1399 به دعوت سازمان اوج در جلسه‌ای شرکت داشتم. گردهمایی گروهی از مستندسازهای محور مقاومت بود که دومین جلسه‌اش برگزار می‌شد. حس من از جلسه نوعی دلجویی، خداقوت و شاید تصمیم بر هم‌افزایی بود. خبری از برنامه جلسه نداشتم. چند دقیقه‌ای از استقرار رفقا گذشته بود که سردار حجازی همراه با آقای احسان محمدحسنی وارد جلسه شدند. ایشان با همان لبخند همیشگی نشستند و گفتند آمده‌ام که امروز فقط بشنوم. فکر می‌کنم تقریباً همه رفقا صحبت کردند. بیشتر صحبت‌ها هم انتقادی و مطالبه‌گر بود و بخش زیادی قائل به نوع عملکرد و مراوده رسانه‌ای نیروی قدس بامستندسازها در طول جنگ سوریه و البته درد دل‌های دیگری که جای تفصیلش اینجا نیست.

ایشان خیلی خوب گوش می‌داد و بعضی صحبت‌ها و پیشنهادات را یادداشت می‌کرد. از جمله یکی از نکاتی که حقیر گفتم : "ما همانطور که باید از جهان اسلام برای مردم ایران محصول بیاوریم، می‌توانیم از ایران برای جهان اسلام محصول با کیفیت بین‌المللی تولید کنیم." این بخش را یادداشت کردند و بعد در چند جمله کوتاهی که گفتند، به آن اشاره کردند. جلسه دلنشینی بود. همین که می‌دیدی یک مقام عالی‌رتبه نظامی نه تنها دغدغه که شناخت رسانه‌ای و هنری دارد، دلگرم کننده بود.

جلسه به پایان رسید. ایشان در حال رفتن، از کنار صندلی من عبور می‌کردند. عرض کردم سردار اولویت شما برای ساخت مستند و حمایت از ساخت آثار بچه‌ها شامل چه موضوعاتی است؟ ایشان با همان لبخند دوست داشتنی گفتند: «فلسطین» ... اولویت اول ما فلسطین است و ما در تولید آثار رسانه‌ای درباره فلسطین کوتاهی کرده‌ایم. این آخرین جمله‌ای بود که از ایشان شنیدم.»

اولین نمایش یک مستند ایرانی در جشنواره هات داکس 2021تحلیلی بر قرارداد 25 ساله با چین در حاشیه پخش مستند «نظم جهانی به سبک چینی‌ها»/ دیر اقدام کردیم

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای مستند سینمای ایران مستند سینمای مستند سینمای ایران مستند سردار حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در وزارت فرهنگ گفت: کار بازسازی حریم تئاتر شهر بدون وقفه در حال انجام است؛ بودجه لازم تزریق شده و کار‌ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: صبح امروز در همین رابطه جلسه داشتیم و د رآن جلسه هم تأکید شد که  کارها بدون یک روز توقف تا اتمام پروژه جلو برود.

وی خطاب به خبرنگار آنا گفت: شما هرزمان متوجه شدید سر وصدای ساخت و ساز حریم تئاتر شهر به گوش نمی‌رسد، به من خبر دهید!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند