Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تأکید کرد که ایران اجازه وقت‌کشی و فرسایشی کردن مذاکرات پیرامون احیای برجام را به هیچ‌کس نخواهد داد.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه) بعد از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی اعلام کرد: این دور دوم مذاکراتی بود که در وین در دو هفته گذشته بود و ۶ روز به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره بسیار فشرده‌ای بود و تلاش ما بر این است که برسیم به مجموعه اقداماتی که آمریکا باید در رفع همه تحریم‌ها انجام دهد، راستی آزمایی شود و بعد هم ایران اقدامات خودش را انجام دهد. روی این مجموعه اقدامات کار می‌شود.

عراقچی خاطرنشان کرد: پیش نویس‌های مختلفی توسط تقریبا همه هیأت‌های ارائه و تبادل شده و درباره آنها کار در حال انجام است. تلاش ما این است که بتوانیم به سند واحدی که دقیقا وظایف آمریکا را مشخص کند و اقدامات ایران که باید به تعهداتش برگردد را روشن و نحوه راستی آزمایی را مشخص کند و همچنین ترتیب و تاخر اقدامات طرفین که از نظر ما روشن است و آمریکاست که باید اقدام خودش را اول انجام دهد.

معاون وزیر خارجه بیان کرد:مذاکرات، سختی است، البته اما ما حتما از مذاکرات فرسایشی اجتناب می‌کنیم، همانطور که از مذاکرات شتاب زده هم اجتناب می‌کنیم. مذاکرات باید با دقت کامل صورت بگیرد و اجازه نمی‌دهیم کسی وقتی تلف کند و بیهوده مذاکرات را طولانی یا فرسایشی کند، در عین حال در مذاکرات تعجیل و شتاب زدگی نمی‌کنیم که نکند خدای نکرده از موضوعی غفلتی صورت بگیرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی اظهار داشت: نتیجه مذاکرات به صورت مستمر به تهران گزارش می‌شود و در بازگشت من گزارش دقیق‌تر از آن‌چه گذشته ارائه خواهد شد و تصمیمات در تهران گرفته می‌شود و ما هم طبق دستورالعمل‌های تهران ان‌شاءالله مذاکرات را ادامه خواهیم داد و تا آن جایی که منافع کشور تامین شود در این مسیر گام برخواهیم داشت.

عراقچی همچنین گفت: ما حتما مخالف روند گام به گام هستیم و این روند مدت‌هاست کنار گذاشته شده و مذاکرات ما روی یک اقدام نهایی که طرفین باید صورت دهند روی آن متمرکز شده و داریم آن را طراحی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی راستی آزمایی‌ها مشخص شد در چه تاریخی و چگونه آمریکا به تعهداتش برگردد. جزییات فنی و حقوقی و سیاسی وجود دارد و باید روی آن بحث شود. جدیت در مذاکرات وجود دارد. فضای مذاکرات نمی‌توانم بگویم مثبت یا منفی است ولی کاری و حرفه‌ای است. امیدواریم این مسیر در ادامه خودش به جاهای مثبت برسد و منجر به رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران شود. فکر می‌کنیم مسیری که می‌رویم مسیر درستی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا کمیسیون مشترک سید عباس عراقچی آمریکا برجام وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است

به گزارش قدس آنلاین، ان بی سی نوشت که کاخ سفید ماه‌هاست که به دنبال توافق آتش‌بس برای آزادی اسیران دربند حماس است، اما دور کنونی مذاکرات در یک برهه حساس جنگی و انتخاباتی انجام می‌شود.

مقام های آمریکایی پیش نویس توافق فعلی را آخرین و بهترین نسخه می ‌دانند، چرا که به عقیده آنها اسرائیلی‌ها در این دور از مذاکرات با شروط کلیدی موافقت کرده‌ و در مورد آنها سازش کرده‌اند.

یکی از مقام های آمریکایی در این خصوص گفت: "رئیس جمهوری بدان روی بسیار نگران میزان حساسیت برهه کنونی است که دیگر برگی برای بازی برایش باقی نمانده است.

به نوشته ان بی سی، در ماه‌های اخیر مذاکرات بر سر توافقی که شامل آتش‌ بس موقت و آزادی برخی از اسیران می‌شود به مرحله حساسی رسیده و سپس فروپاشیده است. اما به گفته مقام ها، اکنون که اسرائیل مصر است به‌رغم مخالفت‌ های آمریکا، حمله نظامی به شهر رفح را انجام دهد، شکست مذاکرات آتش‌ بس فرصتی برای احیای آن‌ باقی نمی گذارد. به گفته این مقام ها، این بار شکست در حصول توافق می تواند به تشدید جنگ و تهدید بیشتر جان اسیران منجر شود.

این بزنگاه تاریخی با اعتراض های فزاینده دانشگاهی و تهدید به تظاهرات در برنامه های انتخاباتی بایدن و سایر مقام های ارشد دولت در تابستان پیش رو همزمان شده است. برخی از مقام های دولتی به طور خصوصی گفته اند که یکی از مزیت های مهم در گشایش دیپلماتیک جنگ غزه می تواند تأثیر آن بر این اعتراضاتی باشد که در برخی از موارد به خشونت کشیده شده است.

برخی از مقام های آمریکایی نسبت به دستیابی به توافق آتش بس ابراز خوش بینی کرده و گفته اند که هدف آمریکا آن است که آتش بس موقت طولانی تر شده و راه را برای پایان جنگ هموار کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد