Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:23:58 GMT

آسیب بزرگ به نام ایمان عاریه ای

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۷۴۱۳

آسیب بزرگ به نام ایمان عاریه ای

ایسنا/قم استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه نسل جوان باید در زندگی به نماز اهمیت بدهد، گفت: تقوا در خلوت و تنهایی، صبر در مصیبت، حلم و بردباری در عصبانیت و راست‌گویی در ترس ازجمله نشانه‌های مومن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم بانوی کرامت با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهارکرد: خداوند هم مومن و هم منافقین را می‌شناسد، برخی افراد پس از سختی و شکنجه دست از ایمان خود برداشته و هنگام پیروزی از سوی خدا می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایمان دارای درجات مختلف است و انسان امتحان می‌شود، رسول خدا فرمودند سه چیز در هرکسی باشد ایمانش کامل است، انسانی که در مسیر خدا از سرزنش و سختی نترسد، ریا نکند چون عمل را باطل می‌کند و همچنین امر آخرت را ترجیح دهد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: انسان مومن سختی زیادی در راستای حفظ ایمان متحمل می‌شود، مومن کسی است که در زندگی اگر کار درست انجام داد و همه عالم وی را سرزنش کردند نترسد.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: نسل جوان باید در زندگی به نماز اهمیت بدهد، به‌راحتی قرآن می‌خوانیم ولی افراد زیادی برای حفظ آن شهید شدند.

وی گفت: امام‌سجاد(ع) فرمودند مومن را باید در پنج جا شناخت، تقوا در خلوت و تنهایی، صدقه در نداری اینکه کسی نداشته باشد کمک کند ارزش دارد، صبر در مصیبت یعنی در همه حال شاکر باشیم، حلم و بردباری  در عصبانیت و راست‌گویی در ترس از جمله آن است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ایمان باید محکم باشد وعاریه ای نباشد، برخی چیزها برای انسان است و برخی دیگر عاریه است و از انسان می‌گیرند، ایمان نباید عاریه‌ای باشد چون هنگام مرگ شیطان آن را می‌گیرد و با یک حادثه و شبهه ایمان از دست می‌رود.

رفیعی بابیان اینکه بر اساس روایات مومن همچون کوه محکم است، خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) به یکی از یارانش فرمودند خدایا ایمان من عاریه‌ای نباشد و اینکه این‌گونه نباشیم که همواره خود را مقصر بدانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عاریه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی گفت: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه‌شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی افزود: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده بود، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

قریشی تصریح کرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

کد خبر 749738

دیگر خبرها

  • سلیمی تراکتور را رفت و برگشت کرد!(عکس)
  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب
  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • زیباترین شعر‌ها از شاعران بزرگ و معاصر درباره معلم به مناسبت روز معلم