Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@09:37:02 GMT

شهرداری فومن نیازمند تجهیزات بروز فضای سبز است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۱۵۲

شهرداری فومن نیازمند تجهیزات بروز فضای سبز است

شهرداری فومن گفت: نیازمند امکانات و تجهیزات بروز باغبانی، آبیاری، اجرا و نگهداری از فضای سبز هستیم.

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با آغاز فصل بهار بیش ۱۵ هزار بوته گل‌های فصلی از گونه‌های همچون همیشه بهار زرد و نارنجی، بنفشه مخلوط، مینا سفید و قرمز، قرنفل و جعفری در میادین و بلوارهای فومن به صورت جزیره‌ای کاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گلخانه شهرداری واقع در پارک شهر فومن حدود ۸۰۰ متر مربع مساحت دارد و گل‌های فصلی در خزانه آن پرورش و تولید شده است.

شهردار فومن خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال گذشته همزمان با روز درختکاری حدود یک هزار نهال میوه از گونه‌هایی همچون آلوچه، سیب و پرتغال در فضای سبز شهری کاشته شده است.

وی ادامه داد: اکثر پارک‌های فومن در گذشته به سیستم آبرسانی تجهیز شده اند فضای سبز بلوارها و میادین که فاقد این امکانات هستند به صورت سنتی با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری در دو شیفت کاری آبیاری می‌شود.

محمدی افزود: کنارگذری به طول ۵۰۰ متر در خیابان شهید شکوری و بلواری نیز به طول حدود یکصد متر و عرض ۲.۵ متر در انتهای خیابان شهید بهشتی روبروی باشگاه انقلاب احداث و فضای سبز و گل کاری در آن اجرا شده است.

وی گفت: هر ساله در ماه‌های آذر و دی ماه هرس و قطع درختان پرخطر و حادثه ساز با مجوز کمیسیون ماده هفت شهرداری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار اصله درخت چنار در ورودی شهر و خیابان‌های فومن وجود دارد مزیت این درختان اکسیژن رسانی بسیار خوب در هوا و ایجاد سایه خنک در فصل گرما است، اما درختان چنار به دلیل اینکه عمر طولانی و ریشه سطحی دارد در شرایط جوی مختلف آسیب پذیر شدند، شهرداری برای جلوگیری از خطرآفرینی و حادثه ساز شدن این درختان، در ماه‌های پایانی هر سال آنها را هرس می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر شهر فومن با داشتن ۳۶ هزار نفر جمعیت، حدود ۹۲ هزار و ۹۷۲ متر مربع فضای سبز دارد و ۱۲ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز این شهر را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: شهر توریستی و گردش پذیر فومن اکنون نسبت به جمعیت شهری با کمبود فضای سبز مواجه بوده و نیازمند لوازم و امکانات بروز باغبانی، آبیاری، اجرا و نگهداری از فضای سبز است که در این راستا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتظار داریم که تجهیزات مورد نیاز را در اختیار شهرداری این شهر قرار دهد.

به گزارش ایمنا، شهر فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 488326

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداري فومن کاشت گل و گیاه فضاي سبز شهري کاشت نهال شهرهاي ايران استان گیلان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت مستمر، از کارخانجات شیر، مراکز جمع آوری شیر و گاوداری‌ها بازرسی و نظارت داشته و نمونه‌های اخذ شده از این مراکز برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه مرجع استان ارجاع داده می‌شود.


محمود زین الدینی گفت: فسادپذیری سریع شیر رعایت اصول بهداشتی در تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه شیر ضروری و قابل اهمیت است.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف است.
وی تصریح کرد: مصرف شیر غیر پاستوریزه زنگ خطری برای سلامت عمومی جامعه است و احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد.


زین الدینی افزود: بیماری تب مالت به دلیل بروز سقط در دام سبب کاهش جمعیت دامی و بروز خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و جامعه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب مالت استفاده از شیر خام می‌باشد گفت: بهتر است شیر بصورت بسته بندی شده و پاستوریزه مصرف شود و در غیر اینصورت شیر خام را بایستی حداقل به مدت ۳ تا ۵ دقیقه جوشانده شود.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین سلامت شیر بیان کرد: دامپزشکی به عنوان یکی از متولیان بهداشت و سلامت جامعه در راستای تامین بهداشت شیر اقداماتی از جمله کنترل گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی از نظر بیماری‌های عفونی دام و مشترک بین انسان و دام، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی برای آشنایی روستاییان و دامداران و کنترل گاوداری‌های سنتی را از طریق واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید