Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:25:12 GMT

نشان فداکاری به شهیدخلبان «فیروز شیخ حسنی» تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۷۸۴

نشان فداکاری به شهیدخلبان «فیروز شیخ حسنی» تعلق گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «فیروز شیخ حسنی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید خلبان فیروز شیخ حسنی، سال ۱۳۲۸ در اصفهان به دنیا آمد. دوران نوجوانی و جوانی را در اصفهان به تحصیل اشتغال داشت و پس از اخذ دیپلم ریاضی سال ۱۳۴۹، در آزمون ورودی دانشکده افسری شرکت کرد و با قبولی در این آزمون، وارد دانشکده افسری شد.

وی پس از طی دوره عمومی دانشکده افسری، به علت علاقه شدید به پرواز، وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. پس از طی دوره مقدماتی در ایران، دوره عالی و تکمیلی پرواز را در آمریکا گذراند و با اخذ نشان و مدرک خلبانی در سال ۱۳۵۵ به ایران بازگشت و برای پرواز با هواپیمای اف ۵ انتخاب شد.

با شروع جنگ تحمیلی در روز سی و یکم شهریورماه سال ۱۳۵۹، پایگاه چهارم هوایی دزفول توسط جنگنده‌های دشمن بعثی بمباران شد. پس از بمباران پایگاه، شهید والا مقام، جهت بررسی خسارات وارده به داخل باند رفت که مجدداً هواپیمای دشمن پایگاه را بمباران و خلبان فیروز شیخ حسنی مورد اصابت ترکش قرار گرفته و به‌افتخار شهادت نائل آمد.
 

کد خبر 5194357 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران شورای عالی نشان ها دفاع مقدس سردار حجازی مجلس شورای اسلامی برجام پیام تسلیت صحن مجلس حجت الاسلام حسن روحانی ارتش جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سید عباس عراقچی ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده انتخابات 1400 مذاکرات هسته ای وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد

در آیین گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس، شال و بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش اعطا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، در آیین گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس و با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش، شال و بازوبند پهلوانی به امیر دریادار فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

در این مراسم همچنین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سرهنگ خلبان اردشیر مقدم جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی نیز شال و بازوبند پهلوانی دریافت کردند.

امیر خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی در این مراسم، از شهدا به عنوان پهلوانان واقعی این آب و خاک یاد کرد که امروز کشور در سایه امنیت حاصل از رشادت و خون مطهر آنان بستری برای آرامش مردم است.

وی همچنین از همه رزمندگان غیور سپاه و ارتش و نیروی انتظامی نیز به عنوان دلاورانی یاد کرد که با مجاهدت و تأسی به شهدا، همواره دشمن را ناکام گذارده و امنیت ایران را تضمین کرده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد