Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:50:07 GMT

دانشجویان مطالبه‌گر قلب تپنده انتخابات پرشور و عقلایی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۱۱۹

دانشجویان مطالبه‌گر قلب تپنده انتخابات پرشور و عقلایی

دانشگاه  کانون تولید علم و اندیشه و سکانی مهم در راهبری فرهنگ، شخصیت‌مداری سیاسی و اجتماعی و تقویت مطالبات جامعه بر مبنای پرسشگری و عقلانیت است و دانشجویان در مدت اشتغال به تحصیل در کنار علم آموزی باید ممارست رفتار اجتماعی و سیاسی نیز داشته باشند چرا که ایران اسلامی نه تنها به نیروی انسانی ماهر و تحصیل‌کرده نیاز دارد بلکه بهره‌مندی فرهیختگان دانشگاهی از قدرت تحلیل و موقیت شناسی جهانی و کشوری ظرفیتی است که دانشجویان باید برای پیشبرد امور جامعه در ایام تحصیل به ان تسلط یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی انسانی فهیم و تحصیل کرده محور توسعه پایدار هر جامعه است که تربیت آن از دامان دانشگاه شکل می‌گیرد و محیط‌های علمی کشور باید در کنار نشاط تحصیلی در حوزه فرهنگی و سیاسی نیز پویا و با نشاط باشند و از طریق بحث و تبادل نظر، پرسش و پاسخ، واکاوی در نحله‌های فکری و کرسی‌های آزاد اندیشی نه تنها نیروی انسانی فهیم و تحصیل کرده برای آینده کشور تربیت کنند بلکه پایگاه و کانونی برای انتقال ایده، تفکر و مطالبه‌گری در رگ‌های جامعه باشند.

انتخابات ظرفیتی مترقی در حوزه سیاسی و اجرایی هر کشور است که برای مشارکت مردم در مناسبات مختلف خرد و کلان طراحی شده و درصد اقتدار، اقدامات توسعه محور و پیشرفت هر جامعه بر حسب سهمی که رای دهندگان در گزینش اصلح و انتخاب آگاهانه دارند، تعیین می‌شود و هرچه انتخابات از احساسات فاصله گرفته و مبتنی بر آگاهی باشد ضریب موفقیت در حوزه‌ای که برای آن پرسشگری از طریق صندوق رای برگزار شده، بیشتر خواهد شد.

انتخابات ۱۴۰۰ فصلی مهم و حساس در عرصه کشور است و نقش دانشجویان در این انتخابات بدین جهت ارزنده است که ارتباط تنگاتنگ این گروه مرجع فکری با خانواده‌ها و لایه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند سطحی از آگاهی و گزینش منطقی را به واجدین رای منتقل کند و انتخاب هدفمند را رقم زده و طیف عام جامعه نیز  با اطلاع از اهمیت رای خود و مناسبات کنونی کشور بار دیگر مشارکتی بالا و هوشمندانه را به دور از رای سنتی و احساسی رقم بزند.

دانشجوی مطالبه‌گر، جوان و بانشاط اگر به شکل درست در ریل انتخابات قرار گیرد نه تنها خودش در این عرصه پخته و ورزیده می‌شود بلکه می‌تواند منشا بسیاری از مباحثی باشد که تفکر اقشار جامعه را به سمت انتخاب شایسته رهنمون کند و آثار بسیار خوبی را برای کشور رقم بزند.
دانشجویان هم پای آحاد ملت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش خود را ایفا کردند و هنر بزرگ دانشجویان در دوران اوج مبارزه این بود که خودشان را با مردم هماهنگ  کنند، این قشر در دفاع مقدس نیز همواره سهم خود را همپای سایر بخش‌ها در ایثار و شهادت و پشتوانه علمی و انسانی جبهه ها داشته و کم نیست خدماتی که در طراحی و ساخت تجهیزات جنگی از سوی اساتید و دانشجویان برجسته و انقلابی صورت گرفته است.
سه هزار و ۹۷  شهید دانشجو که اطلاعات آن‌ها در  «پرتال جامع شهدای دانشجو» منتشر شده افتخاری برای کشور و دفاع مقدس است و نشان دهنده آن است که دانشگاه در کنار  علم‌آموزی و دانش، نقش اجتماعی و سیاسی خود را نیز به خوبی می‌شناسد و در بزنگاه‌های مهم دانشجویان انقلابی و پرورش یافته در این نهاد برای لبیک به مقام ولایت در صحنه هستند.
خردادماه امسال ایران اسلامی میزبانی یکی از انتخابات بسیار مهم برای تعیین سکان ارشد اجرایی کشور و در کنار آن تعیین ارکان پارلمان‌های محلی و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را پیش رو دارد که اهمیت گزینش فرد اصلح برای نقش‌آفرینی در این بخش‌ها بر کسی پوشیده نیست و با شرایط حساس کشور این بار بسیار مهم است که دانشجویان به عنوان کانون‌های پرسشگری موجی از آگاهی بخشی را برجسته کنند.
ایران حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در شهرها و روستاها دارد و همه خانوارها به نوعی با این قشر از جامعه در ارتباط هستند بنابراین هرگاه جمعیت دانشجویی در فضای انتخاباتی فعال شود، تاثیر بسزا و تعیین کننده‌ای در مشارکت مردم نیز خواهد داشت چراکه دانشجو می‎تواند پیام‎رسان بسیاری از مباحث سیاسی و اجتماعی بوده و تأثیرگذار بر خانواده باشد.
۶۰ روز دیگر یکی از مهمترین و بزرگترین انتخابات ایران برگزار می‌شود و در این انتخابات رئیس جمهور به‌عنوان شخص دوم نظام برای چهار سال انتخاب می شود. 

حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان پای صندوق‌های رای، نقش حیاتی در تعیین مسیر حرکت و پیشرفت کشور در سال های آتی دارد . 
انتخابات امسال در شرایطی متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود چرا شیوع ویروس کرونا سبک زندگی مردم و بسیاری از آیین های ملی و مذهبی را تحت تاثیر قرار داده است.
با این حال معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری فعالیت‌های دانشجویی انتخابات ریاست جمهوری در بستر فضای مجازی خبر داده است.
غلامرضا غفاری درباره نحوه فعالیت‌های دانشجویی در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به حضور نداشتن دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی، گفته است: انتخابات ریاست جمهوری اواخر نیمسال دوم تحصیلی برگزار می شود؛ از یک طرف باید منتظر اعلام وضعیت دانشگاه ها ماند اما بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده است، حضور دانشجویان در دانشگاه ها امکانپذیر نیست.
 با این حال، فعالیت‌های دانشجویی برای انتخابات ریاست جمهوری در بستر فضای مجازی رقم می خورد اما کنشگری و آنچه که به دلیل شیوع کووید ۱۹ شکل می گیرد، در انتخابات ۱۴۰۰ مقداری با سال‌های گذشته متفاوت است.

دانشگاه عرصه بلوغ سیاسی، مشارکت آگاهانه


رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین، معتقد است: دانشجویان با بلوغ سیاسی که دارند در بیشتر عرصه‌ های مختلف کشور خوش درخشیده اند.
دکتر مجتبی دیده دار افزود: دانشجویان دارای شم و شعور سیاسی بالایی هستند و در انتخابات حضوری فعال و آگاهانه خواهند داشت.
وی با بیان اینکه دانشجویان، آینده سازان کشور هستند و همواره در عرصه‌های سازندگی ایران اسلامی نقش مهمی داشته اند اضافه کرد: دانشجویان نقش مهمی در حفظ ارزش‌های انقلاب ایران اسلامی و گسترش دستاوردهای آن بر عهده داشته اند.
رئیس دانشگاه علوم قرآنی خمین نیز با تاکید بر اینکه دانشجویان در انتخابات نباید به شعارهای احساسی توجه کنند، گفت: دانشجویان در انتخابات پیش رو به‌ دنبال این باشند که دولتی اصلح روی کار بیاید.
دکتر احمد امیدوار با اشاره به پرهیز دانشجویان از هرگونه شتاب زدگی اظهار داشت: دانشجویان باید مسائل مختلف کشور را رصد کرده و مطابق با اصولی مانند تعهد و تخصص، نامزد اصلح را انتخاب کنند.

یکی از دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی خمین حضور در انتخابات را مشارکتی اجتماعی دانست و افزود: دانشجویان ضمن مطالبه‌گری‌هایی که از مسئولان دارند، با هر نوع گرایش سیاسی در بزرگترین عرصه مشارکت سیاسی شرکت می‌کنند.
زهرا طاهری ادامه داد: دانشجوی بصیر انتظارات خود از مسئولان را با برگه رایی که به صندوق می اندازد، مطالبه می‌کند.
وی تاکید کرد: حضور دانشجویان در انتخابات نشان می‌دهد نسلی که دوران انقلاب و جنگ را ندیده است به آرمان‌های نظام و شهدا پایبند است.

تبلیغات بیگانه و کنشگری دانشجویان برای مشارکتی شورآفرین

یک دانشجوی علوم سیاسی اهل خمین امیدبخشی، اطلاع‌رسانی از دستاوردهای انقلاب، بیان واقعیت‌های جامعه و ایجاد وحدت و همدلی را از وظایف دانشجویان برای برگزاری انتخابات پرشور بیان کرد.
مهدی قبادی گفت: رسانه‌های بیگانه با استفاده از شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی کشور قصد دارند مردم به ویژه جوانان را نسبت به حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بی انگیزه کنند و افشای توطئه دشمنان نظام برعهده تشکل ها و جریانهای دانشجویی است.
دانشجوی علوم قرآنی نیز بهترین روش انتخاب اصلح را توجه به معیارهای بیان شده توسط مقم معظم رهبری دانست و گفت: همه باید مطیع رهبری باشند و برطبق تاکید ایشان حضور حداکثری در انتخابات فصلی بسیار مهم است. 
مریم قربانی افزود: با حضور پر شور و فعال پای صندوق‌های رای، ضمن ادای دین خود نسبت به شهدای انقلاب اسلامی و خلق حماسه باشکوه دیگر، توطئه‌های دشمنان نیز خنثی و راه برای پیشرفت و توسعه هموار می‌شود.
وی اظهار داشت: جهان نگاه ویژه‌ای به انتخابات ایران دارد و جوانان باید با حضور پای صندوق‌های رای اقتدار ایران را به دنیا اثبات کنند، دشمن برنامه‌های زیادی دارد یکی از آن‌ها بی‌انگیزه کردن جوانان به ویژه قشر دانشجو در مشارکت انتخابات است.
این دانشجو اعتقاد به ولایت فقیه، انقلابی بودن و معتقد به آموزه‌های اسلامی را شاخص‌های کاندیدای اصلح بیان کرد و افزود: باید سوابق و توانایی کاندیداها را بررسی کرد تا مشخص شود چه کسی برای مدیریت کشور توانایی لازم را دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و همچنین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ خمین دانشجو مشارکت انتخاباتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ خمین دانشجو انتخابات ۱۴۰۰ خمین دانشجو مشارکت انتخاباتی اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان و خوسف پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، موسی سلیمی در جلسه وبیناری ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار و از ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دور دوم انتخابات همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه خواهد داشت، افزود: در مدت مشخص شده، نامزدها می‌توانند ستادهای انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات آنها درنظر گرفته اند، برای این منظور استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان این که ۲۸۷ شعبه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال خواهد بود، خاطر نشان کرد: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی‌گیری تمام شود، ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه خواستار حضور پر شور گروه‌های مختلف مردم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور هم که به‌صورت وبیناری حضور داشت گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور انجام شده است.

وی افزود: اهمیت مرحله دوم نسبت به مرحله اول از جهاتی بیشتر است و حدود ۶۵ درصد شعب اخذ رأی در دور دوم در کشور الکترونیکی است.

شاهچراغی گفت: عوامل اجرایی ساعت شش باید در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند و رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به همه هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های مسئول در این خصوص، شاهد حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه دیگر مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور هم توضیح‌های درباره آخرین وضعیت برگزاری مراحل مختلف دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کردند و رؤسا و دبیران ستادهای انتخابات هریک از استان‌های که انتخابات در آنها به مرحله دوم کشیده شده، سوال‌های خود را در این زمینه مطرح و مسئولان ستاد انتخابات کشور هم در هر مورد برای رفع ابهامات احتمالی، توضیح‌های لازم را بیان کردند.

کد خبر 750250

دیگر خبرها

  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ