Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:28:18 GMT

کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۲۲۹

کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی آغاز شد

محمد نبوی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر درون کوچ استان از مناطق قشلاقی استان شامل پساکوه کلات، سرخس، میامی در مشهد، سبزوار، بردسکن و خواف به سمت ییلاقات استان در کوه های هزارمسجد، کلیدر، عمارت و حوزه‌هایی از همان شهرستان ها نقل مکان می‌کنند.

وی اضافه کرد: عشایر برون کوچ استان نیز از مراتع قشلاقی مراوه تپه در استان گلستان حرکت خود را آغاز کرده و با عبور از مسیرهای خراسان شمالی، در ارتفاعات ییلاقات استان خراسان رضوی استقرار می یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با توجه به کمبود بارشها و خشکسالی و کاهش علوفه و نیاز شدید به نهاده‌های دامی و آب شرب دام و به منظور رفاه حال عشایر در طول مسیر کوچ تانکرهای آبرسان نسبت به آبرسانی اقدام خواهند نمود ، همچنین شبکه‌های تعاونی عشایری نیز نسبت به تامین علوفه مورد نیاز ، گاز مایع،  و دیگر مایحتاج ضروری مورد نیاز خانوارهای عشایر اقدامات لازم انجام خواهند داد.

نبوی فرد افزود: عشایر استان از اواخر فروردین ماه مناطق قشلاقی را به سمت مناطق ییلاقی ترک و در اوایل خرداد ماه در مناطق ییلاقی مستقر خواهند شد و به مدت سه ماه  در مناطق ییلاقی حضور داشته و سپس به میان‌بندها عزیمت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تعداد خانوار خراسان رضوی کوچنده از استان گلستان به مناطق ییلاقی خراسان رضوی ۳۵۰ خانوار و طی مسافت ۳۷۰ کیلومتر است.

عشایر خراسان رضوی با هفت هزار و ۵۰۰ خانوار و دارا بودن ۹۹۵ هزار واحد دامی، سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و محصولات دامی را تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌ کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان مشهد سبزوار سرخس سازمان امور عشایر ایران خواف بردسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان مشهد وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان مشهد سبزوار سرخس سازمان امور عشایر ایران خواف بردسکن اخبار کنکور مناطق ییلاقی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • آغاز کشت بهاره به لطف باران‌های بهاری در شهرستان زیرکوه
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • باران در راه خراسان رضوی است
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • خراسان رضوی بارانی می شود