Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:29:14 GMT

ورود کره جنوبی به گروه تولیدکنندگان جنگنده در جهان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۸۲۵

ورود کره جنوبی به گروه تولیدکنندگان جنگنده در جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کره جنوبی بعد از گذشت ۲۰ سال از آغاز پروژه تولید جنگنده‌های بومی، از جنگنده جدید فوق پیشرفته خود با نام KF-۲۱ Boramae رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش، صنایع هوا فضای کره جنوبی نسل جدید جنگنده‌های اختصاصی این کشور را معرفی کرده و قرار است از این جنگنده حدود ۴۰ فروند تا سال ۲۰۲۸ تحویل نیروی هوایی این کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنگنده شباهت زیادی به جنگنده اف ۳۵ آمریکایی دارد. کره جنوبی برای توسعه این جنگنده از کمک‌های شرکت لاکهید مارتین بهره برده و قرار است جایگزین جنگنده‌های قدیمی اف ۴ و اف ۵ در نیروی هوایی کره جنوبی شود.

این جنگنده البته قابلیت پنهان‌کاری کمتری نسبت به اف ۳۵ دارد و می‌توان آن را هواپیمایی بین اف ۳۵ و اف ۱۶ قلمداد کرد. البته هزینه عملیاتی و قیمت پایین‌تر، مزیت این جنگنده نسبت به اف ۳۵ محسوب می‌شود.

حداکثر سرعت این هواپیمای دو موتوره ۱.۸ ماخ اعلام شده است. یک ماخ برابر است با سرعت هزار و ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت که آن را سرعت صوت می‌نامند ولی محاسبه آن بسته به قرارگیری هواپیما در محیط‌های متفاوت پایین‌تر از اتمسفر زمین متغیر است.

کد خبر 5194382 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: کره جنوبی جنگنده توسعه و پیشرفت ایالات متحده امریکا عراق روسیه ایران فلسطین رژیم صهیونیستی افغانستان عربستان سعودی برجام لبنان سوریه اوکراین کمیسیون ویژه برجام جو بایدن کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد

به گزارش ورزش سه، دهمین دوره جام جهانی فوتسال با حضور 24 تیم راه یافته و برتر دنیا به میزبانی کشور ازبکستان از 14 سپتامبر ( ۲۴ شهریور ماه ) آغاز خواهد شد و تا 6 اکتبر ( ۱۵ مهر ماه ) ادامه می‌یابد. قرعه کشی بزرگ‌ترین آوردگاه فوتسال جهان 26 می ( ۶ خرداد ) در شهر سمرقند و میدان تاریخی رجستان سمرقند برگزار می‌شود و تیم های حاضر در این رقابت‌ها از حریفان مرحله گروهی خود شناخت پیدا می‌کنند. تیم ملی فوتسال ایران قهرمان و پرافتخارترین تیم قاره کهن، در سید یک جام جهانی در کنار غول‌های بزرگ فوتسال دنیا قرار گرفته است.

شهرهای بزرگ ازبکستان از جمله تاشکند، اندیجان و بخارا، میزبان مسابقات خواهند بود و لحظات بزرگی و هیجان‌انگیزی را در تاریخ فوتسال ثبت می‌کنند.

تیم‌های ملی افغانستان، فرانسه، نیوزیلند و تاجیکستان برای اولین بار در جام جهانی فوتسال حضور خواهند داشت.

تیم‌های ملی افغانستان، آنگولا، آرژانتین، برزیل، کاستاریکا، کرواسی، کوبا، فرانسه، گواتمالا، ایران، قزاقستان، لیبی، مراکش، هلند، نیوزیلند، پاناما، پاراگوئه، پرتغال، اسپانیا، تاجیکستان، تایلند، اوکراین، ازبکستان و ونزوئلا در جام جهانی 2024 حضور خواهند داشت.

تیم ملی برزیل با پنج قهرمانی، پرافتخارترین تیم جهان به شمار می‌رود و اسپانیا با دو عنوان قهرمانی، دومین تیم برتر جهان محسوب می‌شود.

تیم ملی پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی است و برای دفاع از عنوان خود راهی ازبکستان خواهد شد.

فالکائو، اسطوره برزیلی فوتسال جهان، با 48 گل زده بهترین گلزن اردوار مختلف جام جهانی به شمار می‌رود.

تیم ملی روسیه در سال 2008 به طرز شگفت انگیزی 31 بار در برابر جزایر سلیمان گلزنی کرد و متوسط یک گل در 1 دقیقه و 17 ثانیه. نتیجه 31-2 همچنان بزرگترین پیروزی و پرگل ترین بازی تاریخ این رقابت ها است. همچنین به روسیه کمک کرد تا رکورد گلزنی در یک گروه را ثبت کند: 50 گل.

سید بندی جام جهانی فوتسال 2024؛

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران
سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما
سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی
سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

قهرمانان ادوار گذشته جام جهانی فوتسال؛

1989 : برزیل
1992 : برزیل
1996 : برزیل
2000 : اسپانیا 
2004 : اسپانیا 
2008 : برزیل
2012 : برزیل
2016 : آرژانتین 
2021 : پرتغال

تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2016 با مربیگری سیدمحمد ناظم الشریعه در جایگاه سوم دنیا ایستاد و بهترین عملکرد تاریخ خود در این رقابت‌ها را برجای گذاشته است.

گفتنی است که تیم‌های یک قاره، در مرحله گروهی جام جهانی به یکدیگر برخوردی نخواهند داشت و همچنین 24 تیم حاضر به شش گروه 4 تیمی تقسیم می‌شوند. در نهایت دو تیم برتر هر گروه به همراه 4 تیم شایسته سوم گروه‌ها به مرحله حذفی صعود می‌کنند

دیگر خبرها

  • روایت مشکل‌تراشی بی‌سابقه برای پزشکان زن؛ کمر شلوارت را پایین‌تر بکش!
  • از فصل گرما بدون خاموشی تا سرعت گرفتن افتتاح پروژه‌های عمرانی در نصف جهان
  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد
  • جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • جنگنده‌ها و توپخانه های دشمن سراسر نوار غزه را زیر آتش گرفتند
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!