Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:43:14 GMT

اثر هنرمندان برازجانی به جشنواره جهانی تئاتر رسید

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۲۴۶۳

اثر هنرمندان برازجانی به جشنواره جهانی تئاتر رسید

ایسنا/بوشهر نمایش «ویتسک» کاری از هنرمندان شهر برازجان با درخشش در جشنواره جینجر روسیه موفق به حضور در جشنواره تئاتر سریلانکا شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نمایش «ویتسک» اثر قاسم تنگسیر نژاد و مهسا رهسپار دو هنرمند برازجانی، پس از حضور در فستیوال هایفست ارمنستان در سال گذشته و نیز کسب جایزه ویژه جشنواره جینجر روسیه، در جشنواره تئاتر سریلانکا نیز پذیرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین زندویان عنوان کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، ۱۲ اثر از کشورهای فرانسه، آلمان، یونان، لهستان، سوئد، هندوستان، کرواسی و ایران به بخش نهایی این جشنواره راه‌یافته‌اند.

او افزود: نمایش «ویتسک» از استان بوشهر نیز به عنوان تنها نماینده ایران در این جشنواره پذیرفته‌ شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: ویتسک که پیش‌ از این نیز اجراهای موفقی در ایران داشته، تولید گروه تئاتر گلبانگ شهر برازجان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرواسی لهستان استان بوشهر هندوستان كرواسي سوئد فرانسه المان يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در جلسه شورای هنر که امروز به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری شصتمین دوسالانه ونیز، گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد، ارزشمند بود چراکه بعد از سال‌ها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: دوسالانه هنر ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. اینکه در چنین رویدادی آنچه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می‌شود، تبیین و ارائه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه باشد، اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود و این اولین نکته ارزشمند است.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود. این آثار دی ماه سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که این، ارزش سوم محسوب می‌شود.

دادمان با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا بود، افزود: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق، نامه‌ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ اما دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش‌دستانه پاویون خود را (احتمالا به دلیل واکنش‌های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال