Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@23:24:58 GMT

جامعه کارگری منتظر تصویب حق مسکن

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۲۷۱۹

جامعه کارگری منتظر تصویب حق مسکن

ایران اکونومیست- عضو شورای عالی کار با بیان اینکه حق مسکن هنوز در هیات دولت تصویب نشده است، گفت: طولانی شدن فرایند تصویب حق مسکن آن هم در شرایط سخت اقتصادی، نشان می دهد دولت اهمیتی به جامعه کارگری نمی دهد.

ناصر چمنی  در مورد آخرین وضعیت تصویب حق مسکن در دولت، اظهار داشت: ما دائم در حال پیگیری این موضوع هستیم و پاسخی که مسئولان به ما می‌دهند این است که حق مسکن در دستورکار هیأت دولت است و مشخص نیست چه زمانی تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی کار افزود: البته باید در نظر داشت که طبق مصوبه شورای عالی کار، زمان اجرای حق مسکن از فروردین ماه است و اگر این مؤلفه دیرتر هم تصویب شود کارفرمایان موظف به پرداخت مابه‌التفاوت هستند.

وی با بیان اینکه طولانی شدن فرایند تصویب حق مسکن بیانگر این است که دولت اهمیتی به جامعه کارگری نمی‌دهد، گفت: در سالی که تحت عنوان سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها نام‌گذاری شده، شاهد هستیم که دولت برای معیشت کارگران دغدغه ندارد.

چمنی افزود: اگر دولت در این شرایط سخت اقتصادی به فکر جامعه کارگری بود، به محض دریافت مصوبه شورای عالی کار، حق مسکن را تصویب می‌کرد. این مسائل فقط بیانگر نوع نگاه دولت به جامعه کارگری است.

عضو شورای عالی کار گفت: جامعه کارگری حتی در این شرایط سخت کرونایی، باز هم به صورت سه شیفت در واحدهای تولیدی و سایر بخش‌ها مشغول به کار است اما دولت آنگونه که باید توجهی به این قشر ندارد.

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای عالی کار تصویب حق مسکن جامعه کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی

حسینعلی خواجه مظفری به مناسبت هفته کار و کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مباحث مورد نظر جامعه کارگری پرداخت و در خصوص تعداد و آمار جامعه کارگری استان اشاره و اظهار کرد: تعداد ۱۴۳ هزار کارگاه قانونی در سطح استان فعال هستند که در این کارگاه ها، تعداد ۱۸۸ هزار نفر کارگر از بیمه تامین اجتماعی اجباری برخوردار هستند که با اعضای خانواده آنان ۲۵۶ هزار بیمه تبعی را به ثبت رسانده ایم. همچنین ۱۳ شهرک صنعتی و ۱۰ ناحیه صنعتی نیز در استان گلستان فعال هستند.

خواجه مظفری در مورد وظایف این دستگاه در بحث کارگران، افزود: باید خدمات مختلفی اعم از پیگیری پرداخت حقوق و بیمه، موارد مشاغل زیان آور، مشاغل اتباع، کارگران فصلی و ساختمانی را به جامعه کارگری ارائه دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اهمیت شعار سال که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، اضافه کرد: با توجه به شعار سال و اهمیت اقتصاد و مباحث مربوط به آن، امسال نیز به مانند سال های گذشته شاهد این موضوع بودیم که دیدار مقام معظم رهبری با کارگران در اولین روز هفته کار و کارگر انجام شد که بنا به فرمایش ایشان نقش کارگران به عنوان ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند.

وی افزود: از آنجایی که ۱۴ و نیم میلیون کارگر در کشور داریم، بخش اکثریت جامعه را کارگران تشکیل می‌دهند که در حوزه های مختلف اقتصادی و تولیدی نقش اساسی در کشور ایفا می کنند.

خواجه مظفری درباره اقدامات و پیگیری های این اداره کل در خصوص مشکلات جامعه کارگری نیز گفت: برخی مشکلات جامعه کارگری را با شخص استاندار در حال پیگیری هستیم و در برخی موارد مستقیماً دستور رسیدگی و رفع موانع مشکلات کارگران صادر شد.

گلستان خط مقدم تامین مسکن برای کارگران

وی با اشاره به اینکه حقوق و دستمزد کارگران از منبع کشوری شورای حقوق و دستمزد اعلام می شود و ما مامور ابلاغ آن به کارفرمایان و جامعه کارگری هستیم، ادامه داد: در مورد مشاغل زیان آور هم باید گفت که مشاغل زیان آور، ذاتأ سخت هستند مانند کارگران معدن و خبرنگاران و برخی از مشاغل دیگر که در معرض خطرات و آسیب های احتمالی هستند، در کمیته تخصصی درباره آنان تصمیم گیری می شود.

وی افزود: سوابق بیمه ای کارگران مشاغل سخت یک و نیم برابر اصل سابقه بیمه حساب می شود که برای بازنشستگی در سوابق بیمه ای کارگران لحاظ می‌شود.

رفع مشکل ثبت بیمه کارگران ساختمانی در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص تامین مسکن کارگران با اعلام این وعده به کارگران گفت: قرارگاه مسکن ملی در استان تشکیل شده است. در حوزه کارگران نیز تشکیل یک تعاونی بزرگ برای تامین مسکن کارگران در گلستان تاسیس شده است که زمین هم در اختیار این تعاونی برای ساخت مسکن قرار گرفته است تا این استان در خط مقدم تامین مسکن برای کارگران باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این وعده را هم می دهیم که با پیگیری های صورت گرفته، به زودی مشکل ثبت بیمه کارگران ساختمانی انجام خواهد شد.

کد خبر 6093893

دیگر خبرها

  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است