Web Analytics Made Easy - Statcounter

پری مرادی گفت: یکی از برنامه های اصلی کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) در طول سال برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم است.

«پری مرادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به فعالیت های کانون امام خمینی (ره)، گفت: یکی از برنامه های اصلی این کانون فرهنگی هنری در طول سال برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مدیر کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) زهکلوت افزود: در همین راستا تاکنون دوره های آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ و تجوید قرآن کریم ویژه گروه های سنی کودک، نوجوان و جوان برگزار  شده است.


وی بیان کرد: البته فعالیت ها و برنامه های قرآنی کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) از زمان آشنایی ما با مجمع خیرین قرآنی اصفهان و حمایت آنها با جدیت بیشتری دنبال می شود.


مرادی یادآور شد: آشنایی ما با این مجمع بر می گردد به زمان وقوع سیل رودبار جنوب در ابتدای سال ۹۹، که این مجمع در رودبار جنوب حضور یافته و با فعالیت های قرآنی ما آشنا شدند از آن زمان تاکنون حمایت های بسیاری از برنامه های قرآنی ما انجام داده اند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) زهکلوت اضافه کرد: این حمایت ها ما را بر آن داشت تا برای گسترش فعالیت های قرآنی، خانه قرآنی فاطمه الزهرا (س) را راه اندازی کرده و در بخش جازموریان فعالیت کنیم.


وی ابراز کرد: اکنون ۸۰ نیرو از طلاب آقا و خانم بومی منطقه در روستاهای دور افتاده و حتی کوهستانی در حال برگزاری دوره های آموزشی روخوانی، روانخوانی، قرائت، تجوید، حفظ قرآن کریم و احکام، زندگی نامه پیامبران، داستان های قرآنی و تفسیر قرآن کریم هستند.


مرادی ادامه داد: ما به طور ویژه در بحث حفظ قرآن کریم ورود پیدا کرده ایم و کار حفظ قرآن کریم از سوره های کوچک شروع شده و اکنون متربیان در حال حفظ یک جزء قرآن کریم هستند.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) زهکلوت تاکید کرد: هدف ما از انجام فعالیت های قرآنی در بخش جازموریان این است که کودکان، نوجوانان و جوانان این منطقه حافظ کل قرآن کریم شوند.


 وی یادآور شد: یکی از برنامه های ما برگزاری دوره های تربیت مربی قرآن کریم است که با توجه به شرایط کرونایی این دوره با استفاده از ظرفیت اساتید قرآن و با حمایت مجمع خیرین قرآنی اصفهان به صورت مجازی در حال برگزاری است.


مرادی عنوان کرد: در این دوره آموزشی مربیان با روش آموزش و تدریس قرآن کریم ویژه گروه های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان آشنا می شوند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) زهکلوت بیان کرد: البته در زمینه فعالیت های قرآنی در بخش جازموریان با بنیاد علوی نیز همکاری داریم و در همین راستا در قالب طرح میز قرآن در حال برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم با محوریت آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم هستیم.


وی افزود: علاوه بر این نیز مسابقات حفظ سوره های فجر، واقعه و یاسین را با حمایت بنیاد علوی برگزار کرده و در این مسابقات به بیش از ۲۰۰ نفر از متربیانی که رتبه کسب کردند، جوایزی اهدا شد.


مرادی با اشاره به برنامه های قرآنی کانون امام خمینی (ره)، ابراز کرد: اکنون که در ماه مبارک رمضان قرار داریم، روزانه مراسم جزء خوانی قرآن کریم برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) زهکلوت اظهار کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان دوره آموزش احکام در مسجد توسط امام جماعت مسجد با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در حال برگزاری است.


وی اضافه کرد: در کنار فعالیت های قرآنی، کلاس های ورزش و آموزش سوزن دوزی ویژه دختران در حال برگزاری است.


مرادی تاکید کرد: در دوره های سوزن دوزی دختران عضو کانون با این هنر دستی بومی منطقه آشنا شده و مهارت سوزن دوزی را فرا گرفته و زمینه اشتغال آنها فراهم می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) زهکلوت در خاتمه عنوان کرد: علاوه بر این نیز در ماه مبارک رمضان طرح توزیع گوشت قربانی با اولویت توزیع در بین خانوارهای نیازمند بی سرپرست و ایتام برگزار شد.
 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش قرآن کریم ماه رمضان قرآن کریم فعالیت های قرآنی برگزاری دوره حال برگزاری دوره های آموزش حفظ قرآن کریم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین پرچم مزین به نام امام رضا (ع) در ساوه به اهتزاز درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ظهر چهارشنبه‌های امام رضایی و در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت بزرگترین پرچم مزین به نام مقدس امام رضا علیه السلام در ابعاد ۱۰ در ۲۰ متر در بلندترین نقطه شهر و بر فراز بام ساوه به اهتزاز درآمد.

دبیر کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان ساوه در این آئین گفت: در دهه کرامت ۱۵۰ برنامه در قالب ۴۰ عنوان توسط ۱۹ کانون تخصصی و ۱۵ کانون عمومی اجرا خواهد شد که اهتزاز پرچم در بام ساوه و حضور در نماز جمعه آغازگر برنامه‌های این دهه است.

سیدرضا طباطبایی ضمن قدردانی از مجموعه شورای شهر و شهرداری در ایجاد حال و هوای امام رضایی در سطح شهر خواستار اجرای برنامه‌های متنوع همزمان با دهه کرامت شد و بر ترویج فرهنگ رضوی در جامعه تاکید کرد.

در این آئین معنوی همزمان با قرائت صلوات خاصه و مداحی ذاکرین اهل بیت، پرچم امام رضا (ع) به اهتزاز درآمد و به شرکت کنندگان نبات تبرک اهدا شد.

کد خبر 6100789

دیگر خبرها

  • بزرگترین پرچم مزین به نام امام رضا (ع) در ساوه به اهتزاز درآمد
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • طرح «نذر سلامت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»