Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان بازرسی استان ایلام با اشاره به نقش مهم و اثر گذار نظارت‌های مردمی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های مردمی برای نظارت در اولویت سازمان بازرسی ایلام قرار دارد. - اخبار استانها -

مهدی اصلانی کرچی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام با اشاره به نقش مهم و اثر گذار نظارت‌های مردمی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های مردمی برای نظارت در اولویت سازمان بازرسی ایلام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام گفت: این اولویت در راستای فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مردمی کردن برنامه های تحولی قوه قضائیه و به منظور اجرایی نمودن مأموریت سوم سند تحول قضایی درخصوص "استفاده از ظرفیت های مردمی برای نظارت" تعیین شده است.

وی افزود: توجه نظام‌مند، پایدار و دانش بنیان به ظرفیت ها و توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه نظارت بر اجرای صحیح قوانین به بازرسی کمک خواهد کرد تا از ظرفیت گسترده نهادهای مردمی به عنوان "نظارت همگانی" بهره‌مند شود.

ورود سازمان بازرسی به مفاسد اقتصادی در استان‌ها‌ /‌ از کشف زمین‌خواری 500 میلیارد تومانی تا بازداشت مدیر متصرفهیئت بازرسی انتخابات استان بوشهر تشکیل شدتاکید نوروزی بر اهمیت ویژه بازرسی از اماکن ورزشی در موج چهارم کرونا

اصلانی کرچی در ادامه به نقش مردم به عنوان سرمایه اجتماعی برای سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت:  مردم می‌توانند در بخش‌های مختلف به شناسایی و حل مشکلات اساسی، دغدغه ها و مسائل ملی، منطقه ای یا استانی کمک کنند و دردهای جامعه را در یک بستر قانونی و برخط اطلاع رسانی و برای آن راهکار ارائه کنند.

وی ایجاد ظرفیت بهره‌مندی از نظارت مردمی در بازرسی استان را یادآور شد و افزود: زیر ساخت‌های لازم در سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور مهیا شده و در این راستا بستری برای نظارت مردمی بر نحوه عملکرد و رفتار مسئولان و دستگاه های اجرایی فراهم شده است.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام گفت: معتقد بر آن هستم که "مطالبه گری مردم"، "پاسخ‌گویی مسئولان" را در پی خواهد داشت و نظارت مردمی فراهم کننده مطالبه ‌گری منطقی و قانونمند مردم و پاسخ‌گویی مسئولان خواهد بود.

وی بهره مندی از ظرفیت های کارشناسی و توان سازمان های غیر دولتی حرفه ای، تشکل ها یا سازمان های مردم نهاد، انجمن ها و هیأت های مذهبی، اتحادیه ها، اصناف و اشخاص غیر دولتی واجد شرایط در بخش های علمی، تخصصی، صنفی، فرهنگی و دینی را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع خود عنوان کرد و گفت: نگاه بازرسی استان، نگرشی مردمی محور، قانون مدار و راهگشا است و در این راستا همگان را به کمک دعوت می‌کند.

اصلانی در ادامه افزود:استفاده از ظرفیت علمی و فناوری شرکت های دانش بنیان و انجمن های علمی محققان و پژوهشگران و دانشگاهیان نیز رسیدگی به موارد نظارتی را تسهیل می‌بخشد  و نظارت را علمی می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام، فعالان رسانه را در استان از دیگر ظرفیت‌های نظارتی با اهمیت برای بازرسی کل استان دانست و تصریح کرد: بازرسی کل استان از ظرفیت فعالان رسانه ای به صورت مشاوره یا ناظران افتخاری از طریق اعلام نظر در جلسات کارگروهی، ارسال اعلامات و نظرات خود در سامانه رسیدگی به شکایات یا سامانه گزارشگران فساد و یا مأموریت های نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور در دستگاه های اداری بهره برداری خواهد نمود.

وی شرط  نهادینه کردن فرهنگ قانون مداری و تقویت فرهنگی دینی و انقلابی را استفاده از ظرفیت مردمی دانست و گفت: همکاری مردم می تواند در امور مختلف از جمله پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از تضییع اموال عمومی و منابع طبیعی، حفظ محیط زیست و ارتقای میزان سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، توسعه فرهنگ قانون مداری، تقویت فرهنگی دینی و انقلابی و ...  باشد.

اصلانی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به همکاری افتخاری با بازرسی کل استان می‌توانند با مراجعه به سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور به نشانی http://gozaresh.bazresi.ir برای ثبت مشخصات خود و یا ثبت گزارش های فساد و مسائل و معضلات استانی اقدام کنند.

ختم کلام رئیس بازرسی استان ایلام آن بود که؛ استفاده از ظرفیت های مردمی برای نظارت در اولویت سازمان بازرسی ایلام قرار دارد و بهره گیری از ظرفیت مردمی تضمین سلامت دستگاه‌های اداری خواهد بود.

انتهای پیام/180/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان بازرسی استان ایلام بازرسی کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری

افشین مظفری شهردار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های این استان اظهار کرد: در راستای تبدیل شهر ایلام به شهر الکترونیک، یکی از اقدامات خوب شهرداری این شهر نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر بوده و به‌زودی مرکز مانیتورینگ شهر در منطقه چغاسبز قبل از اربعین امسال افتتاح خواهد شد. با افتتاح این مرکز کل شهر ایلام به دوربین‌های پایش تصویری مجهز می‌شوند و بخشی از نارضایتی مردم درباره ترافیک شهر با پایش این دوربین‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی ازجمله سیلبند، پل روگذر، نورپردازی، المان، تعریض خیابان‌ها، جدول‌گذاری، ایجاد بلوار، پل عابر پیاده در سال گذشته توسط شهرداری ایلام اجرایی شده که بیشتر این پروژه‌ها در راستای مطالبات مردم شهر ایلام بوده و ایجاد بازارچه مرکزی شهر ایلام پیرو تأکید استاندار ایلام تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است که در ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام با اشاره به پروژه فرهنگ‌سرای شهر ایلام گفت: تکلیف فرهنگ‌سرای این شهر به‌زودی مشخص می‌شود در صورت عدم فعالیت سرمایه‌گذار قبلی این پروژه به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان این شهر ایلام بوده که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مظفری بیان کرد: خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال ساماندهی است. نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده که این مهم در حال انجام است. لاین غربی بام ایلام نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد و بار ترافیکی این منطقه به‌ویژه برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل می‌شود.

وی مطرح کرد: مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ایلام در سال جاری بوده که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی آن هزینه‌های جاری خواهد بود این بودجه از منابع داخلی تأمین شده؛ البته این بودجه تا یک هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

شهردار ایلام با اشاره به همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان توضیح داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در طراحی آلمان‌های شهری و زیباسازی شهر ایلام استفاده می‌کنیم. ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط با شهرداری و علم و فناوری بی‌نظیر است و باید این ظرفیت به کمک توسعه شهر ایلام بیاید. برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه و زیباسازی شهر ایلام و آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه‌های استان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود