Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابخانه دیجیتال آستان قدس، ۹۷ پایگاه اشتراک کتابخانه دیجیتال و ۹ ایستگاه مطالعه دیجیتال را در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی کشور راه اندازی کرد.

به گزارش قدس آنلاین، مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برخی از منابع موجود در سامانه کتابخانه دیجیتال به دلیل مسئله حق نشر، امکان ارائه آزاد از طریق وب را ندارند، از ایجاد اشتراک کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی برای ۹۷ کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی در سال ۹۹ خبر داد که این رقم رشد ۴ برابری را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهار کرد: به منظور دسترس پذیر کردن منابع دیجیتال برای پژوهشگران سراسر کشور، ۹ ایستگاه مطالعه دیجیتال در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی کشور در سال گذشته راه‌اندازی شد که کتابخانه و مرکز فرهنگی امام‌زاده ابوالعباس(ع) اصفهان، اداره کل دادگستری استان خراسان رضوی، کتابخانه امام رضا(ع) گناباد، فرهنگسرای آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و کتابخانه آیت‌الله شهید مدرس کاشمر از جمله این مراکز است.

کریمی همچنین از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال همراه جهت دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر کاربران به اطلاعات و منابع کتابخانه آستان قدس در سال ۹۸ یاد کرد و گفت: این خدمت از ابتدای شیوع کرونا آغاز به کار کرد و تا کنون بخش‌های مختلف آن ارتقا یافته است.

وی افزود: این امکان از طریق نصب نرم‌افزار کتابخانه دیجیتال موبایلی بر روی تلفن همراه قابل استفاده است و تمام خدمات کتابخانه دیجیتال را از طریق تلفن همراه دسترس پذیر ساخته است که راهنما و نحوه استفاده از این سامانه بر روی سایت کتابخانه دیجیتال به آدرس digital.aqr.ir در اختیار کاربران قرار دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آستان قدس رضوی کتابخانه دیجیتال راه اندازی آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

حسن عسکری در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج اظهار داشت: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهر‌های فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

معصومه حسنی‌خونسار با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود: مسئولان از جمله فرمانداران می‌توانند با تخصیص اعتبارات مناسب از این نهاد فرهنگی به صورت ویژه حمایت کنند.

وی گفت: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستا‌ها دارای مشکلات عمرانی و کمبود تجهیزات هستند که این امر می‌تواند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و به ویژه نحوه خدمت رسانی در کتابخانه‌های عمومی وارد کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: سنندج در حال حاضر دارای ۲۳ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۱۵ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

محمد بهرامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی