Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@02:31:24 GMT

گونه جدید کرونا در هند طوفان به پا کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۷۵۰

گونه جدید کرونا در هند طوفان به پا کرد

هند روز چهارشنبه ۲۱ آوریل (یک اردیبهشت) ۲ هزار مرگ ناشی از کووید-۱۹ و نزدیک به ۳۰۰ هزار ابتلای جدید به ویروس کرونا در یک شبانه روز را ثبت کرد که یکی از بالاترین آمار روزانه در جهان از زمان شروع همه‌گیری است و از سوی دیگر نگرانی‌ها درباره گونه هندی کرونا افزایش یافته است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، تا کنون ۱۸۲ هزار نفر در دومین کشور پرجمعیت جهان در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ابتلا در این کشور گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا نارندرا مودی، نخست وزیر هند با حضور در تلویزیون با اذعان به اینکه هند و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از ساکنان آن، «یک بار دیگر، یک نبرد بزرگ» را در پیش دارند، از هموطنان خود خواست تا برای جلوگیری از قرنطینه جدید اقدامات بیشتری در برابر ویروس کرونا انجام دهند. وی افزود: «شرایط از چند هفته قبل تحت کنترل بود اما موج دوم مانند طوفان آمد.»

پس از موج اول شیوع کرونا در این کشور که در سپتامبر سال گذشته به اوج رسید، هند یک دوره آرامش را تجربه کرد.

اما هفته‌های گذشته این کشور شاهد تجمعات گسترده بود و میلیون‌ها نفر در جشنواره‌های مذهبی هندوها، تجمعات سیاسی و رویدادهای ورزشی شرکت کردند.

ایالت مهاراشترا در غرب کشور و مرکز آن شهر بمبئی که مرکز شیوع ویروس کرونا در این کشور است کمبودهای شدیدی را تجربه می‌کند.

ایالت‌های هند اقدامات محدود کننده گوناگونی را اعمال کرده‌اند. از عصر دوشنبه دهلی به مدت یک هفته قرنطینه شد. تمام فروشگاه‌های غیرضروری در مهاراشترا تعطیل شده‌اند و قرار است ایالت اوتار پرادش که ۲۰۰ میلیون سکنه دارد آخر هفته قرنطینه شود.

انتقال جسد یکی از قربانیان کرونا در هندآسوشیتدپرس

ممنوعیت سفر در برخی از کشورها

اکنون ایالات متحده آمریکا به شهروندان خود توصیه کرده است حتی اگر به‌طور کامل واکسینه شده‌اند اما به هند سفر نکنند. بریتانیا هند را در فهرست قرمز خود اضافه کرده است و از روز جمعه ۲۳ آوریل اغلب افرادی که در ۱۰ روز گذشته به هند سفر کرده‌اند، از ورود به بریتانیا منع می‌شوند. هنگ کنگ و نیوزیلند نیز پروازها به این کشور و از مبدا هند را تعلیق کرده‌اند.

هند تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون دوز واکسن تزریق کرده‌ است و از اول ماه مه، همه بزرگسالان می‌توانند واکسینه شوند.

گونه هندی ویروس کرونا

نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در هند با عنوان B.۱.۶۱۷ معرفی شده است. مقامات بریتانیا اوایل این هفته اعلام کردند که ۱۰۳ مورد از این گونه را که همه موارد مرتبط با سفر بودند در این کشور شناسایی کرده‌اند. این گونه تحت بررسی قرار دارد.

پروفسور شارون پیکوک، رئیس برنامه نظارت ژنتیکی بریتانیا می‌گوید که این گونه، «برای مدتی» وجود داشته است و نخستین بار در اکتبر سال گذشته شناسایی شد.

وی افزود: «در حال حاضر مشخص نیست آیا این گونه عامل اصلی موج جدید ابتلاها در هند باشد.»

یک مرکز قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در هندآسوشیتدپرس

وقتی ویروسی از یک ویروس دیگر تکثیر می‌شود، اغلب تغییراتی پیدا می‌کند که به این تغییرات جهش گفته می‌شود. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که وقتی ویروسی «یک یا چند جهش جدید» داشته باشد گونه جدید ایجاد می‌شود. تغییرات در ویروس کرونا غیرعادی نیست. ویروس‌ها با مبتلا کردن افراد بیشتر، دچار جهش می‌شوند.

گونه هندی ویروس کرونا «دو جهش» داشته است یعنی این جهش‌ها روی دو نوع جهش‌یافته که از قبل وجود داشت رخ داده است. این گونه جدید با جهش مضاعف، تاکنون در کشورهای بریتانیا، آمریکا، اسرائیل، استرالیا، نیوزیلند، آلمان و چند کشور دیگر شناسایی شده است. طبق گزارش رویترز اسرائیل هشت مورد از گونه هندی ویروس کرونا را ثبت کرد که اغلب در میان افرادی که از خارج از کشور وارد شده‌ بودند گزارش شده است. بر اساس این گزارش، اسرائیل معتقد است که واکسن فایزر-بیون‌تک تا حدی در برابر این گونه موثر است.

هزی لوی، مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل در رادیو دولتی کان گفت: «تصور این است که واکسن فایزر روی این گونه موثر است، البته اثربخشی کمتری دارد.»

محققان در تلاشند تا به دو سوال اصلی درباره این گونه جهش‌یافته از نوع مضاعف پاسخ دهند. یکی از سوال‌ها این است که آیا کشنده‌تر یا مسری‌تر از انواع دیگر است و آیا واکسن‌های موجود مقابل آن موثر است؟

شیوع گسترده کرونا در هند – کپی رایت آسوشیتدپرس

دولت هند هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتقال بیشتر این گونه هنوز مشخص نشده است.

با این حال طبق گفته آنوراگ آگراوال، مدیر موسسه دولتی ژنومیک شورای تحقیقات علمی و صنعتی، شیوع این گونه در ایالت مهاراشترا ۶۰ درصد است. وی تصریح کرد که این گونه در حدود ۱۰ ایالت هند ثبت شده است.

برچسب هاشرکت داروسازی فایزر (Pfizer) کرونا هند واکسن کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت داروسازی فایزر Pfizer کرونا هند واکسن کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو کرونا در هند ویروس کرونا گونه هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام میان قوا گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت سوار بر یک کشتی هستند و هر گونه تصمیم و عملکرد اشتباه به همه آسیب می زند.

وی افزود: هیچ کس مخالف انتقاد نیست تضارب آراء خوب است اما بر مبنای همدلی و وحدت و باید بدانیم که هر گونه اختلاف افکنی بین مردم و یا بین مسئولان و یا بین دستگاه ها بازی کردن در پازل دشمن و مخالف فرمایشات رهبری است.

یوسفی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که هر گونه اختلاف افکنی و ایجاد دودستگی در نهایت ناکارامدی دستگاه های مختلف و انباشت مشکلات مردم را در پی خواهد داشت، در نتیجه باید از هر گونه اختلاف افکنی و چند دستگی در کشور بپرهیزیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت در کنار هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند و قطعا همراهی مجلس با دولت می تواند انجام امور را تسریع کند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در خطبه های نماز عید فتطر بر حفظ وحدت میان قوا و دستگاه های مختلف تأکید کردند و عنوان کردند که انتقاد خوب است اما باید ضمن بیان انتقادات از هر گونه تخریب تحت عناوین مختلف پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است