Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@10:11:14 GMT

خودکفایی استان یزد در تامین گوشت قرمز

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۱۷۹

خودکفایی استان یزد در تامین گوشت قرمز

معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در استان یزد سالانه۲۱هزارتن گوشت قرمز تولید و میزان مصرف گوشت قرمز سالانه استان هم۲۱هزارتن می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی غیب اللهی در گفتگو با یزدرسا ، با رد هرگونه کمبود گوشت قرمز در سطح استان یزد اظهار داشت: میزان دام سبک و سنگین موجود در استان ۸۰۳ هزار راس دام سبک، ۱۴۵ هزار راس گاو و گوساله و ۱۵ هزار نفر شتر می باشد که باعث شده هیچ کمبودی در این زمینه در سطح استان وجود نداشته باشد ونیازی به واردات گوشت قرمز نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: میزان تولید گوشت قرمز استان به صورت سالیانه ۲۱هزارتن می باشد که با میزان مصرف سالیانه استان که۲۱هزارتن می باشد توازن دارد.   غیب اللهی با رد هرگونه کمبود نهاده دامی در سطح استان یزد نیز تصریح کرد: نهاده های دامی هم به واحده های صنعتی و هم به واحدهای سنتی وفاقد پروانه طبق سهمیه اختصاص می یابد.   وی با تائید این مطلب که بین نهاده تخصیصی به واحدهای صنعتی دارای پروانه و واحدهای بدون پروانه تفاوت وجود دارد خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی به صورت روزانه به ازای هر راس گاو۲کیلو و۷۰۰گرم ذرت ، یک کیلو و۴۰۰گرم جو و یک کیلو و۳۰۰گرم سویا دریافت می کنند ولی واحدهای سنتی و واحدهای فاقد پروانه، یک کیلو ذرت و یک کیلو۴۰۰گرم جو و ۳۰۰گرم سویا اختصاص می یابد.   معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در پایان اظهار داشت: توزیع نهاده ها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی می باشد و هیچ گونه مشکلی در زمینه کمبود نهاده دامی وجود ندارد و سهمیه ای که واحدهای صنعتی دارای پروانه اختصاص می یابد نیز مناسب است اما واحدهای سنتی و فاقد پروانه مجبور هستند علاوه برنهاده دریافتی، مابقی نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند.   انتهای پیام/ک 

منبع: دانا

کلیدواژه: گوشت قرمز استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان گفت، تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیا واحدهای راکد و توسعه واحدهای تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی برازجان نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

کد خبر 6095371

دیگر خبرها

  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود