Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@00:21:47 GMT

وزیر کشور منشور اخلاقی انتخابات را اجرایی کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۲۸۴

وزیر کشور منشور اخلاقی انتخابات را اجرایی کند

گروه استان‌ها ـ رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی با تاکید بر اجرایی شدن منشور اخلاقی انتخابات گفت: در این راستا در نامه‌ای از وزیر کشور درخواست شده که این منشور را اجرایی کند. - اخبار استانها -

 علیرضا افشار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تاکید بر اهمیت منشور اخلاقی انتخابات اظهار داشت: در این راستا در نامه‌ای از وزیر کشور درخواست شده که این منشور را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: منشور اخلاقی انتخابات در سال 86 به سفارش ستاد انتخابات وزارت کشور توسط مرکز پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تهیه و در کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاقی انتخابات با عضویت 22 سازمان و نهاد حاکمیتی نهایی شده است.

حفظ حقوق شهروندی، منشور اخلاقی کارکنان دستگاه قضایی استمنشور اخلاقی و سیاسی انتخابات جبهه مردمی اعلام شدمنشور اخلاقی انتخابات استان بوشهر با مشارکت نخبگان تدوین شده است

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی گفت: 14 اصل این منشور و توصیه هایی برای 6 گروه دست اندرکار انتخابات شامل مجریان، ناظران، رسانه ها،احزاب و شخصیت‌ها انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان مبنایی است برای گفتمان سازی و ترویج فرهنگ و اخلاق انتخاباتی که باید توسط عناصر تبلیغی «رسانه های گروهی مبلغین، سخنرانان فضای مجازی، تبلیغات محیطی عرصه‌های هنری و ادبی.....» دنبال شود.

وی افزود: بنابراین از وزیر کشور درخواست شده که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور در جلسه‌ای با حضور سازمان‌ها و نهادهای تبلیغی و دست‌اندرکاران انتخاباتی برگزار و هماهنگی‌های لازم را برای رعایت و ترویج ارزش‌های مورد اشاره در این منشور به عمل آورند.

انتهای پیام/7548/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منشور اخلاقی انتخابات وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای اجرایی انتخابات حق جانبداری از نامزدها را ندارند

ایسنا/تهران جلسه آموزشی عوامل اجرایی شعب اخذ رای شهرستان ورامین برگزار شد.

سیدمحمد زاهدی، رئیس ستاد انتخابات شهرستان ورامین روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جلسه آموزشی عوامل اجرایی دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان ورامین، گفت: همه امکانات لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت در شهرستان ورامین آماده است و این جلسه برای هماهنگی بیشتر اعضای شعب تدارک دیده شده است.

زاهدی، انتخابات ۲۱ اردیبهشت در دشت ورامین را حساس دانست و افزود: در روز جمعه دو نامزد در دور دوم انتخابات به رقابت می‌پردازند و نباید عوامل صندوق گرایشی نسبت به نامزد خاص داشته باشند و در صورت چنین موردی درخواست داریم که عوامل صندوق کناره‌گیری خود را اعلام کنند تا بتوانیم فقط شاهد اجرای وظایف اجرایی و نظارتی در پای شعب اخذ رأی باشیم.

وی افزود: هر رأی مردم حق‌الناسی است که حفظ و حراست از آن بر عهده عوامل برگزاری انتخابات است و باید فرآیند انتخابات با کمال دقت و صحت بدون هیچ جانبداری انجام پذیرد.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک با انتقاد از تخریب‌های صورت‌گرفته در ایام تبلیغات، گفت: برگزاری انتخابات حاصل زحمات بسیاری از عوامل است و برگزارکننده‌ی انتخابات خود مردم هستند و متأسفانه در چند روز اخیر شاهد حب و بغض‌ها در مورد عوامل برگزاری انتخابات هستیم که صحت ندارند.

وی از همکاری تنگاتنگ هیأت اجرایی و نظارت در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تشکر و ابراز امیدواری کرد، با هماهنگی و هم‌افزایی هرچه بیشتر، این انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعضای اجرایی انتخابات حق جانبداری از نامزدها را ندارند
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان