Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر راه و شهرسازی از مذاکره برای بهره‌مندی ازبکستان از بندر چابهار خبر داد.
محمد اسلامی در سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.
وی در جریان این بازدید گفت: بندر شهید بهشتی چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است، نقش موثری در تجارت ایران دارد و نقش آن از این به بعد به واسطه کریدور شمال-جنوب و همچنین بارهایی که اقیانوس هند از مسیر شرق به غرب باید منتقل شود، بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسلامی ادامه داد: دولت با اراده‌ای که داشت، این بندر را به ظرفیت ۸.۵ میلیون تن رسانده است. نکته حائز اهمیت این است که در تحولات بین‌المللی و معاهدات دوجانبه و چندجانبه با کشورهای این منطقه، شرایط را به گونه‌ای توسعه می‌دهیم که ظرفیت ترانزیتی این بندر را گسترش دهد.
وی افزود: مهم‌ترین آن‌ها همکاری سه جانبه ایران، افغانستان و هندوستان است. همچنین مذاکره جدیدی را برای یک تفاهم چهارجانبه با ازبکستان شروع کردیم. همکاری ازبکستان، هند، افغانستان و ایران فرصت قابل ملاحظه ای را برای تبادلات در محور شمال-جنوب فراهم خواهد کرد.
اسلامی ادامه داد: این بندر مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات شده است برای اینکه به صورت کاملا حرفه‌ای و مطابق با ترازهای بین‌المللی خدمات تخلیه و بارگیری را انجام دهد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به افتتاح سومین گذرگاه رسمی بین ایران و پاکستان گفت: ما در حوزه توسعه روابط و تبادلات با کشور پاکستان چند گام اساسی را در نیمه دوم سال ۹۹ با نقش ارزنده وزارت امور خارجه برداشتیم‌.
وی افزود: اولین گام آن بود که بعد از سال‌ها که تنها یک مرز رسمی با کشور پاکستان داشتیم، با همتی که همه دوستان از جمله استاندار و مقامات محلی داشتند، توانستیم مرز دوم که مرز ریمندان بود را افتتاح کنیم.
اسلامی ادامه داد:مرز سوم با حضور یکی از وزرای کابینه پاکستان افتتاح خواهد شد. این مرزهای جدید کمک می‌کند که با مصوبه‌ای که ما از هیات دولت برای تسهیل‌گری واردات کالا از پاکستان داریم، تجارت دو کشور را گسترش دهیم.
این عضو کابینه دوازدهم گفت: امروز همچنین اسناد تفاهم‌نامه بازارچه‌های مرزی با حضور وزیر خارجه پاکستان، وزرای خارجه و صمت ایران این اسناد نهایی خواهد شد و با امضای این تفاهم‌نامه، تبادلات مرزی و رفت‌وآمدهای تجاری با کشور پاکستان به طور کلی متحول می شود .
وی ادامه داد: اضافه کردن دو پایانه رسمی برای تبادلات و ۶ بازارچه مرزی که در این سند امروز مورد توافق قرار گرفته بعلاوه مصوبه دولت که تسهیلات خاصی را برای واردات اقلام در نظر گرفته است، کمک می‌کند که ما به سمت یک تراز تجاری خوب حرکت کنیم.
اسلامی افزود: تسهیل‌گری موجود کمک می‌کند که تجارت ایران و پاکستان گسترش پیدا کرده و دو کشور بزرگ بتوانند رفاه بیشتری را برای مرزنشینان فراهم کنند.
منبع: ایلنا برچسب ها: هند ، افغانستان ، ازبکستان ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: هند افغانستان ازبکستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد/ شانس مجدد برای افغانستان

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار شد و تیم‌های ملی ازبکستان و ویتنام به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود ازبکستان به پایان رسید.

به این ترتیب تیم ملی ازبکستان در کنار ایران، تاجیکستان و تایلند راهی مرحله نیمه نهایی شدند. تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله نیمه نهایی روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

برنامه مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:
جمعه ۷ اردیبهشت:
تایلند - تاجیکستان، ساعت ۱۴:۳۰
ازبکستان - ایران، ساعت ۱۷:۳۰

نتایج مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:
* تاجیکستان ۲ - افغانستان یک
* ایران ۶ - قرقیزستان یک
* تایلند ۳ - عراق ۲
* ازبکستان ۲ - ویتنام یک

از آنجا که این این مسابقات حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را دارد و با توجه به اینکه ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی به طور پیش فرض جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده است به این ترتیب تیم‌های بازنده مرحله یک چهارم نهایی یعنی افغانستان، قرقیزستان و عراق این فرصت را پیدا کردند که یک بار دیگر شانس خود را برای کسب سهمیه جام جهانی امتحان کنند.

این تیم‌ها روز جمعه دیدارهای پلی آف را برگزار خواهند کرد. برنامه این دیدارها به شرح زیر است:

* عراق - افغانستان
* تایلند - قرقیزستان

کد خبر 6088041

دیگر خبرها

  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد/ شانس مجدد برای افغانستان
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات