Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:20:49 GMT

چند بنگاه صنعتی راه‌اندازی شد؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۴۱۱۷

چند بنگاه صنعتی راه‌اندازی شد؟

در سال ۱۳۹۹ برای ۷۴۷۳ بنگاه پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب حدود ۱۰ درصد افزایش داشته و زمینه اشتغال بیش از ۱۴۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سال ۱۳۹۹ برای ۴۱ هزار و ۳۴۳ بنگاه جواز تاسیس صادر شده که سرمایه پیش بینی شده برای آن‌ها معادل ۶۸۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد این جوازها و سرمایه پیش بینی شده برای آن‌ها در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۴۴.۹ و ۸۷ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در سال ۱۳۹۹ صادر شده برای ۹۲۴ هزار و ۳۹۵ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش ۴۲.۶ درصدی مواجه بوده است.

همچنین در مدت یاد شده برای ۷۴۷۳ بنگاه پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده تدر سال ۱۳۹۹ نیز ۲۰۶ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۲۰۰.۸ درصد افزایش داشته است. دلیل این افزایش، صدور پروانه بهره برداری مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با سرمایه گذاری بیش از ۱۳ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان، پالایش نفت امام خمینی شازند با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان، شرکت کود شیمیایی اوره لردگان با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان و شرکن پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با سرمایه گذاری ۵۵ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان بوده است.

پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۱۴۲ هزار و ۱۴۱ نفر را فراهم کرده که نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۲۳.۴ درصد رشد داشته است.

گفتنی است که بر اساس آمارهای قبلی که وضعیت جوازها در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ را نشان می‌داد، بیشترین جواز تاسیس صادره مربوط به گروه "سایر محصولات کانی غیر فلزی" بود و گروهی که کمترین جواز تاسیس را به خود اختصاص داد "فاضلاب، دفع زباله، بهداشت محیط و فعالیت‌های مشابه‌" بوده است.  بیشترین پروانه نیز متعلق به گروه "ساخت مواد و محصولات شیمیایی" و  کمترین پروانه بهره برداری در گروه‌های "فاضلاب، دفع زباله، بهداشت محیط و فعالیت‌های مشابه‌" و "کامپیوتر و فعالیت‌های مربوطه" بوده است.

در مورد استان‌ها نیز در ۱۱ ماهه سال قبل، بیشترین تعداد جواز تاسیس در استان‌های خراسان رضوی، یزد و فارس و کمترین تعداد جواز تاسیس در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر صادر شده است.  بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در بین استان‌های کشور نیز مربوط به آذربایجان شرقی، استان خراسان رضوی و اصفهان و کمترین مربوط به کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی و ایلام است. 

گفتنی است که تعداد صدور جواز صنعتی به نوعی نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش تولید و پروانه‌های بهره‌برداری به معنی واحدهای است که فعالیت خهود را آغاز کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جواز تاسیس صنعتی پروانه بهره برداری صنعتی بهره برداری صادر شده پروانه بهره برداری درصد افزایش داشته سرمایه گذاری میلیارد تومان سال ۱۳۹۹ جواز تاسیس سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد دستگاه‌های MRI استان کرمانشاه برای ارائه خدمات به بیماران به پنج دستگاه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه ، قباد محمدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستگاه MRI نسل جدید در مرکز درمانی امام رضا(ع) کرمانشاه، راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: از وجوه تمایز این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، نیاز نداشتن به تزریق متناوب هلیوم و این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه نیز ۵۰ میلیارد تومان است.

محمدی اضافه کرد: با راه‌اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان کرمانشاه جهت ارائه خدمات به بیماران به پنج دستگاه رسید.

کد خبر 751100

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری