Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:35:29 GMT

ثبت جهانی هورامان موجب رونق اقتصادی منطقه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۴۳۷۵

ثبت جهانی هورامان موجب رونق اقتصادی منطقه می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ یعقوب گویلیان روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان سروآباد اظهار داشت: منطقه هورامان به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی نیازمند توسعه است و بدون تردید با ثبت جهانی آن شاهد رونق بیش از پیش این منطقه خواهیم بود.
وی به وجود روستاهای بکر، طبیعت زیبا و فرهنگ غنی در شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: برای بهره برداری بهتر از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این شهرستان همکاری فرمانداری و سایر ارگان‌های دولتی با میراث فرهنگی و گردشگری بسیار لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از ثبت ملی روستای دیوزناو بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت:‌ ثبت ملی روستای دیوزناو در این شهرستان به عنوان شهر ملی ارغوان بافی گامی مثبت در راستای حمایت از صنایع دستی این شهرستان است.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای ثبت سایر روستاهای دارای قابلیت در بخش صنایع دستی در حوزه شهرستان سروآباد در دستور کار اداره میراث فرهنگی و گردشگری است.
گویلیان تقویت ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های استان کردستان را مهم ارزیابی کرد و افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان سروآباد نیازمند حمایت ویژه است که می طلبد فرمانداری شهرستان سروآباد از این اداره حمایت بیشتری کند.
وی به اهمیت برنامه ریزی برای حضور زائران راهیان نور در مناطق جنگی استان به ویژه شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: «تپه الله اکبر، باشگاه افسران، دالانی و ته‌ته، شهدای غریب سیران بند، بوالحسن، شهید ناصر کاظمی، عملیات والفجر ۹ و والفجر چهار، منطقه دزلی و مریوان از جمله یادمان‌های مهم استان کردستان هستند.
گویلیان با اشاره به برنامه های در دست اقدام در راستای همکاری با معاونت اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: امیدواریم در پسا کرونا شاهد حضور بیش از پیش اردوهای راهیان نور در استان به ویژه در مناطق جنگی سروآباد باشیم.
در ادامه این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان،‌ سرهنگ فرهاد غلامی معاون اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه بیت المقدس، آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه گذاری و فرماندار سروآباد از زائر سرای راهیان نور و بیمارستان صحرایی در روستای دزلی، یادمان های دوران دفاع مقدس و طرح های زیرساختی شهرستان سروآباد بازدید کردند.
شهرستان سروآباد با جمعیت ۵۲ هزار نفری، دارای ۲ شهر، ۲ بخش، ۷۳ روستا و یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع است.
این شهرستان از سمت غرب با کشور عراق، از شمال به شهرستان مریوان و از جنوب به شهرستان کامیاران محدود می‌شود.

برچسب‌ها گردشگری کردستان سروآباد اورامان تخت جهانگردی پروندهٔ خبری اورامانات در مسیر جهانی شدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان سروآباد گردشگری کردستان سروآباد اورامان تخت جهانگردی اخبار کنکور شهرستان سروآباد استان کردستان میراث فرهنگی صنایع دستی راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است